Hee meiden, Ik ben 23 weken zwanger en ik heb vandaag weer gewerkt sinds 2,5 week meivakantie (Onderwijs). Nu heb ik vandaag weinig les gegeven en veel moeten surveilleren en dus veel gezeten. Ik heb verschrikkelijk veel pijn aan mijn stuitje gekregen. Zoveel pijn dat iedere keer als ik opsta, het van de pijn heel moeilijk gaat. Kan/moet ik hier iets mee? Ik heb dit liever niet nog 17 weken.. Tips graag!!!
Hoi Aster, ik heb dit helaas ook... Bij mij komt het echt oor mijn bekken, ik heb ook bekkeninstabiliteit. Zitten op zachte kussens helpt en zorgen dat je je bekkenbodemspiern veel ontspant. Dat krijg ik telkens bij mensendieck te horen namelijk da mijn staartbeentje naar binnen wordt getrokken wat de pijn geeft. Op handen en knieƫn kleine rondjes en achtjes draaien met mijn bekken helpt het ook te ontspannen... Succes!
Niet te lang dezelfde houding aanhouden. Sta af en toe op...loop een stukje. Je zult merken dat het beter gaat dan
Thanks meiden! Ik hoop niet dat ik er meer last van krijgen. Af en toe lopen is een goeie! Is alleen niet altijd mogelijk tijdens mijn werk.. Misschien moet ik ook maar een keer langs de fysio. En de volgende keer maar bespreken bij de vk!
Die zal ook zeggen dat je je houding af moet wisselen Waarom kun je in het onderwijs niet opstaan als ik vragen mag? Succes!
Ik moet veel surveilleren in deze laatste periode. Staan en lopen is dan storend voor de leerlingen. Maar ik let vandaag al meer op mijn houding en tot nu toe nog niet echt pijn gehad. Hopelijk red ik het dus met een andere houding aannemen!