Pijn stuitje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aster14, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden,

Ik ben 23 weken zwanger en ik heb vandaag weer gewerkt sinds 2,5 week meivakantie (Onderwijs).
    Nu heb ik vandaag weinig les gegeven en veel moeten surveilleren en dus veel gezeten. Ik heb verschrikkelijk veel pijn aan mijn stuitje gekregen. Zoveel pijn dat iedere keer als ik opsta, het van de pijn heel moeilijk gaat.

Kan/moet ik hier iets mee? Ik heb dit liever niet nog 17 weken..
    Tips graag!!!

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hoi Aster, ik heb dit helaas ook... Bij mij komt het echt oor mijn bekken, ik heb ook bekkeninstabiliteit. Zitten op zachte kussens helpt en zorgen dat je je bekkenbodemspiern veel ontspant. Dat krijg ik telkens bij mensendieck te horen namelijk da mijn staartbeentje naar binnen wordt getrokken wat de pijn geeft. Op handen en knieƫn kleine rondjes en achtjes draaien met mijn bekken helpt het ook te ontspannen...

Succes!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Niet te lang dezelfde houding aanhouden. Sta af en toe op...loop een stukje. Je zult merken dat het beter gaat dan

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Thanks meiden!

Ik hoop niet dat ik er meer last van krijgen. Af en toe lopen is een goeie! Is alleen niet altijd mogelijk tijdens mijn werk..
    Misschien moet ik ook maar een keer langs de fysio. En de volgende keer maar bespreken bij de vk!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Die zal ook zeggen dat je je houding af moet wisselen ;)
    Waarom kun je in het onderwijs niet opstaan als ik vragen mag?
    Succes!

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik moet veel surveilleren in deze laatste periode. Staan en lopen is dan storend voor de leerlingen.
    Maar ik let vandaag al meer op mijn houding en tot nu toe nog niet echt pijn gehad. Hopelijk red ik het dus met een andere houding aannemen!

7. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien kan je op zo'n donut kussentje zitten. Dat verlicht de pijn wel een beetje.

Deel Deze Pagina