Angelsound schadelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flutterby, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Volgens mijn vk is 5 minuutjes naar het hartje luisteren even inspannend voor de beeb als 24u lang een echo krijgen. Daarom heeft mijn vk nog niet naar het hartje gezocht maar krijg ik iedere keer een echo om het hartje te zien kloppen. Twijfel nu dus heel erg of ik wel of niet een angelsound zal kopen. Lijkt me wel heel erg leuk... Maar als het schadelijk of te inspannend voor de baby is natuurlijk niet. Wie weet hier meer over? Moet volgende week pas weer naar de vk namelijk ;)

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    uhm nee dit is niet schadelijk.
    daarbij vind ik het erg raar wat jouw vk zegt!

3. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    zolang je de angelsoung geen uren op je buik legt/zet zal het wel loslopen,ze verkopen ze echt niet voor niets hoor
    mij hebben ze wel geadviseerd om niet 10x per dag hem te gebruiken,maar gewoon zo afentoe eens ;)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat is ook wat de verloskundige van deze site er van zegt. Niet te vaak.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik weet niet precies hoe het zat maar volgens mij was het iets met warmtegolven waar het embryo erg van kon schrikken. Dus ik dacht dat dat alleen in het beginstadium was, maar nu ik er net eentje wilde bestellen begon ik toch weer te twijfelen...

Maarja, zoveel mensen gebruiken zo'n ding en zolang ik hem niet dagelijks gebruik en geen uren achtereen moet het kunnen denk ik.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik gebruikte hem de eerste weken dus wel dagelijks en soms 2x per dag....nou mijn zoontje is gezond hoor en doet het super in mijn buik!

7. Niet meer actief

Ik weet niet beter dan dat de angelsound een soort van "versterker" is :S
    Het is als een microfoon zeg maar... het versterkt het geluid enorm en dat lijkt me juist niet schadelijk voor de ongeboren beeb.
    Maar goed, ik ben ook maar een leek LOL
    ;)

Liefs

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mijn vk zegt dat het niet fijn is voor de baby. Dus ik schaf er geeneen aan.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb het ook nooit gedaan. Zoals ik heb begrepen weten ze ook niet precies wat voor effect het heeft op je kindje, dus dan neem ik maar geen risico. daarbij komt dat ik er echt supernerveus van zou worden als ik eens iets niet hoor, en misschien is het ook wel een vals gevoel van geruststelling als je wel wat hoort en er is iets anders aan de hand. Er was zo'n verhaal van een moeder die voelde zich ongerust om een of andere reden en die luisterde toen naar het hartje. Ze hoorde het hartje gewoon en was gerustgesteld. Het bleek later toch mis te zijn (ik weet niet meer wat het was) en zonder die " geruststelling" was ze naar de VK gegaan en had het misschien voorkomen kunnen worden. Ofzoiets. Maar het is in iedergeval niets voor mij.

10. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Volgens mij Vlk is het niet schadelijk, maar alleen vervelend voor hem/haar...ik doe het nu ook dagelijks en vind hem nu ook meteen, dus langer dan 1 minuut hou ik de angelsound niet op me buik.

11. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Volgens de echoscopiste waar ik vrijdag geweest ben is het echt heel vervelend voor de baby. Zij snapt ook niet dat die dingen nog verkocht worden.. Het zijn, wat voor apparaat je ook gebruikt, geluidsgolven.
    Maar toch kan ik het niet laten om om de paar dagen heel even te luisteren. Erg he?

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik heb hem niet gekocht, puur omdat ik me niet druk erom wilde maken zonder dat er iets aan de hand was... ik leefde altijd na mijn VK bezoek toe om het hartje te kunnen horen... mijn man kan hem trouwens al een aantal weken met blote oor op me buik horen en dat is een zeer speciale ervaring voor hem!

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bij mij adviseerde de vk pas na 12 weken de angelsound te gebruiken omdat de baby er anders hinder aan ondervindt , en zolang je het zeg maar een of twee keer per dag doet brengt het geen schade aan het kind aan.

14. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    heyehy
    ik weet wel dat de gyn mij de laatste x bij de echo het hartje niet wilde laten horen ze zegt dat heb je toch nog nooit gehoort alleen gezien, ik zei ik heb het al 2 x gehoort met 7 en met 9 weken bij de echo. (had toen een andere gyn bij die echo´s).
    ze zegt ow dat is normaal helemaal niet goed om in het begin het hartje al te laten horen.
    ik dacht dat is raar die andere gyn dee het wel gewoon dus weet nou ook niet precies hoe dat zit en met angelsound weet ik het helemaal niet.

15. Volgens mijn gyn kan het geen kwaad. Ze raadde het alleen af om het de eerste 12 weken te doen. Daarna zegt ze is het enide dat het kindje ervan merkt is dat ze een soort gezoem hoort...

Ik luister af en toe. Ik kan me enorm druk maken als ik ons meisje een tijdje niet voel (placenta ligt voor) en dan luister ik echt maar 20 seconden ofzo. Voor mijn gevoel is dat minder schadelijk dan de zorgen en stress die ik heb als ik haar niet voel.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Onze Vk was heel eerlijk hierover, ze hebben het liever niet omdat dat mensen in paniek opbellen dat ze het niet kunnen vinden, ze gaan het hier zelf pas vanaf een week of 15 proberen te vinden om zo teleurstelling al te voorkomen.
    Zij en de gyn vinden niet dat het kwaad kan maar de baby KAN het niet fijn vinden. Het hoeft niet.

Wij gebruiken hem 1 keer per week meestal zondag om zo even mijn man ook er een beetje bij te betrekken, is wel zo leuk voor hem ook)

Ik geloof niet dat van die nog geeneens 5 minuten per week dat dat kwaad kan en het ziekenhuis en de Vk vinden hetzelfde.

17. Meduusje

Meduusje Actief lid

24 sep 2008
    230
    0
    0
    advisor
    ik heb me vandaag een angelsound gekocht eigenlijk als aanleiding voor diverse bloedingen die ik heb gehad en wat je vk zegt klopt een doppler geeft heel erg veel stralingen af de angelsound die werkt gewoon als een microfoontje ik heb er nog geen handigheid in mijn beebje is net iets te snel en te klein en zoeft alle kanten op hoor een hoop plons geluiden bewegingen voel ik wel al maar hartje moet ik nog zoeken maar het kan zeker geen kwaad ik ben nu 15 weken en 2 dagen

18. Amom22

Amom22 Niet meer actief

woehoe applausje voor die vk! eindelijk een vk die het toegeeft :p
    wat ik zo vreemd is dat er genoeg onderzoeken zijn gedaan naar bijvoorbeeld vroeggeboortes en dopplers en echo's en dat die dingen nog elke keer wel gebruikt worden JUIST wanneer iemand vermeerderde kans heeft op vroeggeboorte...

19. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

de angelsound geeft geen straling af hoor die versterkt het geluid dmv een microfoontje.. is dus echt niet schadelijk..

de apparatuur van de vk wel omdat daar straling vanaf komt wat slecht is voor een jonge vrucht...
    vandaar dat ze dat liever pas na de 12e wk willen doen.. en als het niet noodzakelijk is doen ze het liever niet...

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb in het begin van de zwangerschap flinke bloedingen gehad. En door alle ongerustheid van toen, vind ik het een fijn idee dat ik op de dagen dat ik me een beetje zorgen maak even het hartje van de baby kan horen.

Ik gebruik 'm sinds 12 weken, luister 1 a 2 keer per week en vind elke keer al snel het hartje, binnen een minuut ben ik klaar. Ik hoef het niet 5 minuten lang te horen, maar af en toe de bevestiging dat de beeb nog leeft vind ik fijn en kan ik weer relaxed verder met mijn dag. Dat lijkt me voor de beeb ook fijn, dat mamma relaxed is..... ;)

Deel Deze Pagina