Denk dat mijn kindje verkeerd ligt :-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissT, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb al op verschillende topics gereageerd maar open ook even een eigen topic.

Ik ben zo bang dat mijn meisje verkeerd ligt. Voel haar vanaf het begin af aan alleen maar onderin bewegen (bij mijn navel en daaronder). Sinds een tijdje voel ik haar ook ontzettend hard trappen in mijn zij.

Vorige week was ik bij de VK en zij kon het ook niet goed voelen :(.. ik moet nu dinsdag terug komen en als ze het dan nog niet kan voelen krijg ik gelijk een echo.
    Pff... ik hoop zo dat ze goed ligt!

Nog meer meiden hier, die het gevoel hebben, of waar het kleintje verkeerd ligt?
    En hoe voelden jullie dat??

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

bij mij ligt het kleintje vanaf 20 weken al met het hoofdje naar beneden, een collega van me had dit ook en haar kindje is met 36 weken nog gedraaid, waardoor ze alsnog een keizersnee kreeg. Dus het kan best zijn dat je kleintje plots ineens nog draait!

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik hoop het niet voor je, al hoewel ze soms vrij makkelijk kunnen draaien (en soms ook niet).

Had alleen bij mn dochter ook heel veel trappen in mn zij, maar die lag wel gewoon. Ze lag met haar kontje helemaal bovenin en dan de beentjes weer naar beneden, waardoor haar voetje in mn zij kon schoppen. Voelde ook vaak wat onderin, maar daar was ze dan met haar handjes bezig denk ik.

Hoop dat ze dinsdag met de echo gewoon zien dat t kindje met zn koppie naar beneden ligt.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik had dat ook. Ik voel haar bijna alleen maar heel laag en in m'n zij. De vorige keer kon de vk bij mij ook niet voelen hoe ze lag. Afgelopen dinsdag moest ik weer en toen kon ze het wel voelen. Ze ligt gewoon met haar hoofdje naar beneden en met d'r gezichtje naar m'n rechterzij. Vk zei dat het waarschijnlijk d'r voetjes of handjes zijn die ik rechts voel en d'r billetjes die ik links voel.

Ik zou proberen om je niet al te veel zorgen te maken. Tot 36 weken hebben ze de tijd om te draaien. Mijn vk zei dat ze pas daarna actie gaan ondernemen.

5. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy ligt verkeerd.. hij ligt schuin met zijn hoofd boven..
    Ik ga morgen vragen hoe of wat aan de verloskundige.

Andy heeft de hele zwangerschap eigenlijk dwars gelegen (hoofd links, billen rechts en/of andersom.. en dan vaak met zijn teentjes bij zijn hoofd) maar met 31 weken draaide hij ineens met zijn koppie naar beneden, en daalde in!

Maar een week later besloot hij alsnog dwars te willen liggen, maar dat paste toen niet meer, dus ligt hij ligt nu schuin.. met zijn koppie onder mijn rechter ribben en billetjes links onderin.
    En dan weer 'onvolkomen' want zijn 'schoppen' en uitstrekken is vlak onder zijn koppie...

hij ligt dus ook erg hoog, omdat zijn billetjes nieteens tussen mijn bekken zitten. En ik ben er erg benauwd van (vooral als ik lig) kan niet veel meer eten en heb veel last van maagzuur :(

Hopelijk draait meneer nog netjes, maar ik vrees het ergste, vooral omdat hij zo heeft gelegen, en besloot weer in zijn voorkeur te gaan liggen..

6. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons kindje ligt al weken in stuit.
    ik voel ook meestal getrappel helemaal onderin bij mijn blaas zeg maar en in mijn zij.
    de verloskundige kon goed voelen hoe hij/zij lag maar heeft het met een echo gechecked.
    zelf voel ik ook heel goed, er zit een heel hard bolletje onder mijn ribben en duwd telkens tegen mijn ribben aan...
    ze voelen het meestal een kontje is breder dan een koppie.
    onze uk heeft ook niet veel meer nodig en dat zit hij/zij met zijn billen in mijn bekken

7. misa

misa Niet meer actief

Bij mij ligt hij al weken met het hoofd naar beneden. Hopen dat het zo blijft. Ik voel ook voornamelijk onder mijn ribben schoppen, soms op zij. Maar eigen nooit (meer) naar onderen. Ik zou een stuit, dus keizersnede jammer vinden, maar als het moet dan is het zo.
    Wel vervelend als je dat gevoel hebt. Wacht af en laat het op je af komen. Succes!

8. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voelde dat bij mijn eerste ook en nu weer, de eerste is met een stuit bevalling waarbij uiteindelijk een keizersnede gedaan moest worden ter werelld gekomen.
    En echt meid ook dan komt het goed. maak je er maar niet te naar om.
    Tis leuker als het op een "normale"manier kan maar ja het is niet anders.

toy toy

9. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Stuit is toch niet per-see een keizersnee?:( of wel?

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier ook al weeeeeeken een stuitligging! Bijna alles wat ik voel is onderin...heel af en toe voel ik iets bovenin..of iets boven mijn navel.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter lag ook verkeerd. Ik weet het zeker!
    Ze schopte altijd beneden enzo. Met ongeveer 29 a 30 weken voelde ik haar draaien en sinds die tijd ook steeds boven gevoeld.

12. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Mijn dochter lag ook in stuit en ik voelde haar hoofd altijd tegen mn ribben en maag. Ze was een echt headbanger. Ik heb toen bewust gekozen voor een KS. Je kan ook gewoon bevallen, maar de kans op een spoedkeizersnede is dan wel groter!

13. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hier ook al weken een dwarsligger. Gisteren kon de verloskundige voelen dat ze met haar hoofd onder mijn rechter ribben ligt, de voetjes onder mijn linker ribben en het kontje naar beneden. Ze ligt dus dubbelgevouwen. Gisteravond werd er een tijdje beneden getrappelt, maar vanmorgen weer onder mijn ribben. Ik heb veel vruchtwater, dus ze kan nog wel zelf gaan draaien. Met 37 weken moet ik weer naar de gynaecoloog, omdat de groei van de baby in de gaten wordt gehouden en dan zien we wel hoe ze ligt. Ik ga niet voor een draaipoging. Mocht ze verkeerd blijven liggen, dan kies ik voor een ks, want de kans dat ik natuurlijk ga bevallen, is al sowieso al klein.

14. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Krijg je geen liggingsecho?

15. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan zeker een normale bevalling hebben. Moet uiteraard in het ziekenhuis en idd de kans op een keizersnede is ook aanwezig als het niet lukt. Bij ons lag de eerste in een stuit en omdat er ook grotere risico;s zijn bij volgende zwangerschappen als de eerste met een keizersnede is gekomen hebben wij gekozen voor een normale bevalling.

De keuze moet je zelf samen met de gyneacoloog maken. Blijft lastig.

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier ook een stuitligger... ;) Ik ga (denk ik) ook niet voor een draaipoging als ze uit zichzelf niet gaat draaien. En kies dan ook voor een ks.
    We zullen wel zien of ze uit zichzelf nog gaat draaien. (het kan nog). Ik kan zelf ook niet goed voelen hoe ze ligt. Af en toe denk ik dat ze gedraaid is, of aan het draaien is, maar later voel ik haar toch weer/nog onderin.... zal wel atletische oefeningen aan het doen zijn ofzo. ;) over 1,5 week heb ik sowieso een echo, dus zullen dan wel zien.

17. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Misschien gaat ze inderdaad nog wel zelf draaien, ze heeft nog even de tijd. Fijn dat je binnenkort weer een echo krijgt, dan weet je het zeker. Ik ben vandaag 36 weken en ze ligt nog steeds verkeerd. Bij mij gaan ze verder geen liggingsecho doen. Ik ga alleen natuurlijk bevallen als de baby goed ligt, niet zwaarder wordt dan 8 pond en de bevalling uit zichzelf begint, het liefst onder de 40 weken. Ga ik hier vanaf wijken, dan wordt het een ks. Mijn vorige kindje was 9 pond bij de geboorte en ben ingeleidt bij 42 weken en 4 dagen, de volgende dag is hij gehaald met een ks, ik bleef hangen op 3 cm.
    Nu heb ik gelezen dat als je een ks hebt gehad, dat ze dan geen draaipoging doen als de baby erna verkeerd ligt.

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Goed dat je ''eisen'' stelt aan een eventuele natuurlijke bevalling. Zitten toch altijd wat meer risico's aan een stuitbevalling. Ik heb idd ook gelezen dat ze niet zo snel draaien wanneer je een eerdere ks gehad hebt. In ieder geval veel succes met de laatste lootjes..het schiet mooi op bij jou!! :)

19. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

hier ligt onze kleine ook nog in een onvolkomen stuit, heb al liggingsecho gehad. Deze houding heeft blijkbaar de voorkeur van ons beebje, want hij ligt al vanaf het begin zo. Behoorlijke blaastrapper;)
    Ik ga proberen natuurlijk te bevallen, als alle voorwaarden het toelaten. Dit op advies van gyn en ga ook niet voor een draaipoging. Ons kindje zal wel niet voor niets zo liggen.

Groetjes en succes! Selma

Deel Deze Pagina