Buik draaien ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertje, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Vanaf wanneer ging jullie ukkies op de buik draaien, youri heeft het nog maar 2 keer gedaan, en nu doet hij het niet meer.
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Naja je haalt de woorden uit mn mond want hier wilde ik ook al n topic over starten nl.. Justin heeft beide (rug naar buik en buik naar rug) zo'n 3x gedaan een maand gelee.. en nu niks meer hè?! Misschien zijn ze dan druk bezig om andere vaardigheden te leren en verdwijnt dit ff naar de achtergrond zeg maar?
     
  3. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem kon vanaf dat hij 3 en een halve maand was, van rug naar buik rollen. En dat doet hij constant. En sinds een paar dagen rolt hij weer terug. Ik moet erbij zeggen dat dat ook zo'n beetje het enige is wat hij doet. Slapen, eten, rollen....
     
  4. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ruben begon een maand geleden met af en toe te oefenen.

    Sinds afgelopen maandag kan hij razendsnal van zijn rug op zijn buik rollen :) . Wat bij hem heel erg geholpen heeft is hem af en toe eventjes bloot laten oefenen. Ik deed dit in de badkamer, tijdens het douchen.
    Groot badlaken op de grond, hij erop en binnen no-time had ie het voor elkaar. Zonder kleertjes en dikke luier is het veel makkelijker voor ze!

    Nu nog van buik naar rug terug rollen want dat gaat nog niet, hoewel ie dat ook wel eens gedaan heeft maar dat was meer 'per ongeluk' dan dat ie echt wist wat ie aan het doen was!

    HEt komt vanzelf al ze er aan toe zijn hoor, maar je kan het natuurlijk altijd een beetje stimuleren door een speeltje net buiten bereik te houden zodat ze op hun zij gaan en zo......

    Succes!
     
  5. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft het nog nooit gedaan... :(
     
  6. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ahhh heel herkenbaar :)
    valentijn kon al vrij snel van buik naar rug en heeft 2x rug naar buik gerold , en nu...?! nu kan hij jet zogenaamd ineens niet meer! :) :) :)
     
  7. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn deed dat ook een paar dagen achter elkaar en toen een tijd niet. Nu doet hij het elke dag.. Denk dat het komt omdat ze andere dingen leren.
     
  8. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars mijn oudste rolde pas met 6 maanden om en NIels met 3 en een halve maand.

    Het verschilt heel veel per kind hoor.

    Wat je wel kan doen, de ondergrond niet te zacht maken dan kunnen ze niet goed afzetten. Veel op de grond laten spelen ipv box. Leg de speeltjes wat verder weg en dan gaan ze wel oefenen als ze willen.
    Hier wordt er vooral op het plastic boxkleed veel gerold, dat zet lekker af.
     
  9. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara rolt ongeveer sinds een week de hele tijd op de buik. En leuk dat ze het vindt! :) Terwijl ze eerst een hekel aan op de buik liggen had...
    Terugrollen lukt af en toe, maar meestal blijft ze op de buik tot ze te moe wordt en haar hoofdje dan neerlegd. Dat vond ik wel belangrijk, want ik vond het doodeng! Nu weet ik tenminste dat ze op haar gemak op de buik kan liggen en haar hoofd opzij draait.
     
  10. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Van rug naar buik deed Annika met 10 weken als ik het goed onthouden heb, van buik naar rug een week later, en met 14 weken ging ze helemaal rond, dus doorrollen van rug naar buik en door naar haar rug.
     
  11. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Loeki, met 10 weken al :confused: jouw meisje is er vlot bij ;)
     
  12. Mees

    Mees Actief lid

    15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi
    Quinten draaide met 9 weken op zijn zij, met 10 weken op zijn buik en met 12 weken ook terug op zijn rug. Maar dit alles alleen linksom. Rechts doet hij nog niets. Als hij op zijn buik is, wordt hij heeeeeel erg boos. Schreeuwen, brullen... Ik voel me dan een beetje onzeker wat ik eraan moet doen, helpen of laten oefenen?
    Groetjes Jessica
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Jaaaaaaaaaaa. Vanavond draaide Justin van zn buik op zn rug weer.. was al bang dat ie t verleerd was hahaha. Hij schrok er wel weer van.. :( dus moest huilen..
     
  14. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark rolt van zijn rug op zijn zij, en daar blijft het bij, tenzij ik een zetje geef.
    Hij is nu fanatiek met buikspieroefeningen! Als hij in zijn wipstoeltje zit, probeert hij rechtop te zitten.
     
  15. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Die kleine van ons probeerde het al heel vroeg maar hij kan nu sinds een week of drie echt op zijn buik rollen, hij kan alleen nog niet terug :) grappig gezicht want je ziet hem echt moeite doen... en nu hij de smaak heeft te pakken draait hij om de 2sec wel op zijn buik hihhihi wel leuk om te zien :)
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika heeft nu definitief het rollen ontdekt, zowel links als rechts om. Als ze op de grond ligt en ik lopen even de keuken in om iets te pakken moet ik haar al onder de bank of een stoel vandaan vissen :).
     

Deel Deze Pagina