Hoe vaak badje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilja1975, Nov 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Douchen doen wij inderdaad met ons tweetjes. Ik geef onze kleine aan papa die al onder de douche staat aan, en pak hem daarna weer aan als hij afgedroogd moet worden.

He, maar hoe doen jullie dat dan met in bad? Wil hem nog wel in bad doen, goed voor zijn huidje en lekker spelen in het water. Maar die aquasit vind ik echt 10 x niks en hij is te groot voor het babybadje?!

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier ook om de dag....
    Bad.. douchen of met mama in het grote bad...

3. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Hier om de dag. Toen Hugo nog klein was, deden we douchen altijd samen... alleen lukt bijna niet...

Groetjes Niki

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee gaat elke dag in de tummy.. Ze heeft geen last van een droge huis en we genieten er allebij zo veel van! :D

5. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    2 a 3 keer in de week. Wel elke ochtend wassen

6. cinnemie

cinnemie Lid

Aug 6, 2007
    12
    0
    0
    Tess gaat om de dag in bad, op aanraden van onze kinderarts. Ze heeft nogal een droge huid, en water droogt extra uit.

7. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    iedere dag, hij vind het heerlijk, en ik vind het ook wel fris

8. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Onze kleine meid gaat ook om de dag in bad. En inderdaad brullen als ze eruit moet :) ga van de week is proberen met haar onder de douche te staan als pappa ook lekker thuis is.

9. angel23

angel23 Actief lid

Nov 21, 2007
    214
    1
    0
    Hier ook elke dag tummy of badje hij vind het heerlijk en ik verwarm zijn kamertje eerst voor als hij eruit komt , hij vind het dan niet erg

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    De eerste maanden elke dag maar nu om de dag.

11. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

Dec 18, 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook om de dag in bad en in het weekend lekker samen met papa of mama onder de douche :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    In bad gaan is helemaal niet zo goed voor het huidje, maar lekker spelen is natuurlijk wel leuk ;).

Toen het kleine badje te klein werd, hebben we haar gewoon in het grote bad gedaan. Moet je zelf alleen wel bukken, maar moesten wij toch wel omdat we al snel het kleine badje in het grote bad hadden neergezet, omdat Eva alles nat spetterde ;) (en nog steeds, na het badje zitten de spetters zelfs op het plafond en zijn wij doorweekt :)).

Eva gaat 2 of 3 keer per week in bad, ligt er maar net aan hoe moe ze is. Maar ze vindt het echt helemaal super! Als ze de kraan ziet en hoort lopen als ik haar nog moet uitkleden (als mijn vriend er niet is), gaat ze huilen omdat ze er niet meteen in kan. Afdrogen en aankleden is hier trouwens een drama, maar dat is al vanaf het begin zo en uitkleden/aankleden zonder badje vindt ze ook helemaal niet leuk. Maar het hoort er, helaas voor haar, nu eenmaal bij...

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hier elke avond voor het slapen gaan, vind ze heerlijk en ze word er rustig van, daarna lekker masseren met baby olie en een flesje en ze slaapt als een roosje

14. Robijntje82

Nov 5, 2008
    64
    0
    0
    Twee keer per week meestal, in het begin deed ik het 1 keer per week omdat hij nogal een een droog huidje heeft. En na het badje lekker masseren met babyolie heerlijk vind hij dat.

15. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij proberen onze kleine meid elke dag te douchen/badderen, zondag staat zoiezo vast als badder dag want dan zijn papa en mama samen vrij en meestal dan iniedergeval de woensdag ook lekker in bad en soms een extra dag in de week. De overige dagen gaat ze zodra pappa thuis komt van werk lekker samen met hem douchen.

Eerst gaat pappa zelf douchen en zodra hij klaar is breng ik de kleine meid na haar lekker gewassen te hebben neem ik de kleine weer over en ga haar afdrogen en aankleden en onder tussen kan pappa zichzelf afdrogen/aankleden.

Werkt prima hier en ons meisje vind het prachtig onder de douche en daarbij vind pappa het ook geweldig om met zijn meisje te kunnen douchen (nu kan het nog zodra ze ouder is zal ze dat niet meer willen :p ). Denk dat het ook wel goed is voor hun band samen echt zo een pappa en dochter moment.

Het komt dan ook weinig voor dat ik met de kleine douche dat is hier gewoon echt een pappa ding en badderen is altijd samen met mamma en 9 van de 10 keer is pappa er dan ook bij. Lekker warm in bad in een warme kamer met een muziekje aan.

Op het begin vond ons meisje het ook niet zo fijn om uit bad te komen maar nu vind ze het niet meer erg ik doe een badcape over mijn schouder en hou haar eerst even lekker warm tegen mij aan ondertussen droog ik vast het ergste af met een hydrofiele doek.
    Vervolgens op een droge badcape op het aankleed kussen en dan smeer ik haar lekker in met natusan bedtime olie, de fles olie leggen we altijd even in het warme badje zodat de olie lekker warm is en ze niet schrikt van zo een koude plons olie op haar lijfje.

Dit verhelpt het slaap proces ook heel erg je merkt echt dat als we een dagje geen tijd hebben voor de douche/bad (doordat we bijv bezoek krijgen of weg gaan) dat ze een stuk moeilijker in slaap komt.

Lang leven de douche/bad! :-D

16. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    hier ongeveer 3 keer in de week in bad,maar ook samen onder de douche,ook als ik met haar alleen ben.

leg dan de badcape en hydrofielluiers al klaar in haar kamer een een handdoek voor mij.
    loop dan in mijn evakostuum ;) met haar naar haar kamer,wikkel haar lekker in een badcape,droog mijzelf snel af,dan is zij aan de beurt.
    dan stap ik lekker met haar op mijn bed om te voeden en kleed me dan zelf pas helemaal aan.

vind het erg gezellig!

17. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hier ook om de dag. En ook ons meisje heeft een droog huidje(of ja, had!) en door elke keer in het badje een dopje badmelk van zwitsal te doen is het helemaal over gegaan. Misschien een tip voor de mama's die vaker met hun kindje in bad willen! In een groot bad moeten er 5 dopjes in, babybadje maar ééntje :)

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise ging ongeveer 2x per week in bad vanwege droge/ eczeem huid. Nu gaat ze iedere avond voor het slapen gaan in het Opla Badje (echt een geweldig ding!)

Zwitsal in het badje was/is hier geen optie, daar krijgt Louise nog veel meer eczeem van.

19. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook eentje die een bloedhekel heeft aan in bad/ douche gaan... en dan vooral haren wassen... dus hier meestal om de dag soms om de 2 dagen en dan 2x in de week haren wassen... de rest van de dagen word er natuurlijk wel lekker gewassen bij het naar bed gaan en bij het opstaan lekker gezichtje wassen(vind ze trouwens ook niet leuk)

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    2/3 keer per week, en de andere dagen was ik de meiden niet behalve als ze door de luier zijn heen gegaan. (vieze snoeten veeg ik wel af met een natte doek natuurlijk). Als Sofie in de zandbak heeft gespeeld of op het strand badderen we wel die dag nog even.

Share This Page