Hoihoi!! k werk op een kdv en vind het logisch dat je belt.. als je gevoel zegt dat je meot bellen of als jeje onzeker voelt gewoon bellen.. liefss
ik denk dat ze allene maar duidelijk willen maken dat het niet raar is om te bellen en dat het altijd mag.. toch fijn dat ze dit zeggen..
Tess gaat 3 dagdelen in de week naar het kdv vanaf dat ze 10 weken oud was. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gebeld, schrijf bijzonderheden in haar schriftje en ik vertrouw erop dat ze mij bellen als er iets is.
Ja dat is waar. Het was ook mijn onzekerheid, dat ik dacht: het is zeker raar dat ik daar geen behoefte aan heb. Ze bleven het maar zeggen namelijk. Maar ik kan me voorstellen dat als je daar wel behoefte aan hebt, het heel fijn is als ze dat aangeven.
Ik bel eigenlijk nooit. Ze bellen mij wel als het niet goed gaat. Dit is overigens nog nooit voorgekomen.
Ik bel alleen als Demi niet lekker is of zo, en dan om te vragen hoe het gaat. Normaal gesproken bel ik nooit. Als het niet goed gaat wordt ik door hun gebeld.
Aaron ging vandaag voor het eerst wennen op mijn eigen kdv op mijn oude groepje en vond het best lastig. Gelukkig voelt het heel vertrouwd en ken ik die meiden super goed maar vond het wel lastig. Ik word gelukkig op de hoogte gehouden door de meiden zelf met duimen omhoog etc haha en ja ik zei ook altijd toen ik bij de baby's werkte bellen mag altijd! juist omdat wij het idee hadden dat ouders zich dan bezwaard voelden ofzo en ja de 1 belt 3x en de ander nooit prima toch!
ik werk op een kdv op de babygroep ( nu verlof nog 3 wkn ) en vind het normaal dat je als ouder ff beld ook al weet dat het goed gaat!!!! we hebben ouders die standaard elke dag bellen veel heb je dan vaak niet te melden, maar toch merk je dat de ouder blij is dat je ze ff te woord hebt gestaan. ik zit zelf in de luxe positie dat mijn kinderen mee gaan naar mijn werk wat voor en nadelen heeft, maar ook dan ga ik ff vragen/kijken hoe het gaat.
Toevallig heb ik van de week voor het eerst naar ze gebeld omdat het de keer daarvoor niet goed was gegaan. Toen belden ze ons op om te vragen of er iets met hem aan de hand was omdat ie al een half uur ontroostbaar was. We hebben hem toen opgehaald. De keer daarop wilde ik dus weten of het nu wel weer goed ging en dat was gelukkig zo
Ik heb van de week ook weer gebeld omdat Louise ontroostbaar was toen ik wegging. Dat heeft ze al maaaaaaanden niet gehad dus ik was een beetje bezorgd. Toen ik op mijn werk aankwam meteen gebeld en het bleek dat ze alweer lekker aan het spelen was.
Ik ben dus zo'n overdreven moeder Ik bel iedere dag een keer, gewoon omdat ik dat een prettig gevoel vind. Waarom niet??
wat een verschillende reacties... ik heb al een paar weken niet gebeld maar zit mij toch echt op te vreten als ik dat doe (niet bellen)..voel mij dan echt zo n zeurmoeder die gaat bellen..als onze kleine bij mn ouders is of slaapt bel ik ook een paar keer per dag...
Ik heb in het begin 1 keer gebeld, en toen ze niet uit de fles wilde drinken ook een keer per dag. Nu bel ik nooit meer eigenlijk..
ik heb de eerste week dat hij begon elke dag misschien wel 3 keer gebeld. Maar hij was ook pas 12 weken en moet 4 dagen in de week jammer genoeg. En gelukkig hebben ze me niet het gevoel gegeven alsof ik niet moest bellen. En nu bel ik niet meer. Tenzij Okan ziek is of onrustig is dan bel ik wel even hoe het gaat. Even offtopic sorry. Ik zie dat er nog meer baby's zo jong gaan naar de kdv en misschien ook 4 dagen in de week. Maar Okan draait nog niet of lacht nog niet echt met geluid of dingen vastpakken doet hij pas als ik het voor zijn handen hou. En nu hij 4 dagen gaat kan het zijn dat hij er nieuwe dingen bijleert misschien met geluid gaat lachen of bewust naar speeltjes gaat pakken voor het eerst, melden de leidsters het dan aan jullie? Ik heb het laatst gevraagd ze hebben me gezegd dat ze het me zullen melden maar toch twijfel ik.
@ Aslanck, hier op het kdv hebben ze een schriftje waar ze bijzonderheden in vermelden. Tess ging met 10 weken voor het eerst naar het kdv ( 3 dagdelen in de week) en ze melden het netjes als er dingen zijn. Laatst was er bijv. een leidster terug van vakantie en ze wist nog niet dat Tess zelf kon zitten en dus schreef ze in het schriftje 'wat kan je al goed zitten zeg! knap hoor' of iets in die trant
Ja hier schrijven ze op een papiertje wat de kinderen allemaal hebben gegeten. Maar een schriftje of iets anders heb ik niet gezien. Misschien als ik een schriftje/boekje geef dat ze het daarin willen zetten met datum erbij? Hm zal ik maar ff vragen...