Hoe vaak ben je door de pil heen zwanger geworden?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Islah, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi,

Ik zit eigenlijk met een probleempje.

Gezien de medische situatie mag ik echt een tijd niet zwanger worden. Nadat ik met de pil begon ben ik er wel een keer door zwanger geworden, wat in een miskraam eindigde. Tot nu toe doet de pil z'n werk maar ben bang dat het zich herhaalt... (een spiraaltje wil ik niet, implanon wilde mijn gyn niet!)

:(

2. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij is de kans op een zwangerschap als je de pil helemaal goed gebruikt (iedere dag op dezelfde tijd, niet overgeven, geen diarree, geen antibiotica of andere medicijnen die de werking beinvloeden) heel klein.

Om die kans nu voor jezelf nog kleiner te maken, is het waarschijnlijk verstandig om een tijdje dubbele bescherming te gebruiken, dus niet alleen de pil maar ook condooms.

En om de vraag in je topic-titel te beantwoorden: ik ben nooit zwanger geraakt door de pil heen, terwijl ik die in totaal een jaar of 15 geslikt heb. Na het stoppen met de pil werd ik wel snel zwanger.

3. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Hi meis,

Ik ben 1 keer zwanger geraakt door de pil heen..
    Mijn knul is nu al 12 :D
    Als je echt dubbele zekerheid wilt zou ik je aanraden het ook nog met condoom erbij te doen..
    Spiraal zou ik je ook niet aanraden want daar ben ik ook zwanger door geraakt :):)

Liefs,

4. Islah

Islah Niet meer actief

Nou, wanneer je de pil correct gebruikt (en NIET overgeeft o.i.d) is de kans er zeker hoor, maar het heeft er denk ik mee te maken hoe vruchtbaar je bent? Het is nl. een pil die de eisprong onderdrukt, misschien heeft het ene lichaam een sterkere drang naar die eisprong dan de andere, en dat zo'n pilletje niet genoeg kracht heeft om dat ook daadwerkelijk te onderdrukken.

Condooms zie ik zelf niet zo zitten :) Het is nu trouwens al wel 3 maanden 'goed' gegaan hoor... De keer dat ik zwanger werd had ik ook geen last van bijwerkingen, terwijl ik dat anders (zoals de keren daarna) wel had. Maar ja, of ik het leuk vind of niet, in zo'n geval moet je dan maar wat extra maatregelen nemen.

Maar ja, de schrik zat er behoorlijk in. Vooral natuurlijk wanneer je gewoonweg níet zwanger mag worden.

5. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Ik had de pil destijds ook gewoon goed gebruikt en miste er nooit geen 1.!

Ja meis met condoom vind ik ook niks vlees op vlees is fijner he :D
    Maar als je medisch gezien niet zwanger mag worden zou je toch een keuze moeten maken meis!

Liefs

6. Seth

Seth Niet meer actief

De eerste was bij mij door de pil......
    geen een vergeten, MAAR abrupt gestopt met anti-depressiva, daardoor deed heel mn lichaam raar.... en denk dat het daardoor "mis" gegaan is.....:(
    Ach hoe dan ook.... ben er nu blij mee....

mag wel zeggen dat ik hier heel vruchtbaar ben...
    Een van ons gaat zich dan ook laten helpen na deze.....

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is er dan geen zwaardere pil voor je beschikbaar?

8. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik ben 2 keer door de pil heen zwanger geraakt.
    Moet er wel bij zeggen: helemaal eigen schuld... Overgeven en vergeten gaat nou eenmaal niet werken.
    Ben nu gepland zwanger maar wil na deze toch wel even een paar jaartjes wachten.
    Ik zat er aan te denken de pil te gaan slikken in combinatie met de persona en dan op de dagen dat het niet of een beetje veilig is condooms erbij als we toch sex hebben.
    Mischien ook iets voor jou?

Liefs mij

9. Seth

Seth Niet meer actief

Ik vraag me af of dit gaat werken.... aangezien persona hormonen in urine meet... zowel lh..als oestrogenen (of iig het afbraakproduct hiervan)....
    Als je de pil ernaast gaat slikken dan zullen de uitslagen misschien niet kloppen... (?)

Alleen persona iig niet doen...
    ik ben nu op een veilige dag zwanger geraakt....:D
    (wel gepland trouwens, maar ik had persona eigenlijk als anti-conceptie gekocht, omdat we in eerste instantie paar maanden wilden wachten, maar nu gebruikt als ovutest...)
    Persona had ei gemist.... is op dag 9/10 geweest... (weet ik door temp) en had tm dag 9 groen licht....

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik word van deze al gek door alle bijwerkingen dus dat zou wel erg zwaar worden denk ik.

11. MamaNienke

MamaNienke Niet meer actief

Ik zou toch eens met gyn of HA overleggen voor een andere pil.
    Omdat je hier ook niet zo goed 'tegen' kan...
    Misschien dat er een andere soort beter is voor jou.

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Niet elke pil heeft dezelfde bijwerkingen..
    Ik had eerst een lichte pil, had ik veel bijwerkingen van en daarna een zwaardere pil, nooit een probleem mee gehad van bijwerkingen of iets..

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik ben 2 keer zwanger geworden door de pil heen
    1ste keer heb ik 1 pil overgegeven en werd met spoed geopereerd 1,5 maand later kreeg ik een ma
    Vorig jaar een maand na de geboorte van me zoon ben ik de pil weer gaan slikken en 2 maanden later kwam ik erachter dat ik zwanger was weer door de pil heen ... en weer een ma

Terwijl ik voor dat ik die pil slikte 11 jaar lang de diane 35 had en nooit zwanger erdoor ben geworden ... en ik wil nu de diane terug en ze willen hem niet meer geven .... echt erg !

14. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt ondanks gebruik van de zwaarste pil.

oorzaak is w.s. dat ik ook medicijnen gebruik ivm epilepsie en schildklierafwijking waardoor betrouwbaarheid van de pil afneemt. Daarnaast was ik ook wat ziekjes geweest.

Maar goed ik ben inmiddels alleenstaand moeder (ex is in zwangerschap weggegaan), mijn knul is ruim 15 maanden en ik ben i.v.m. regelmaat enz. de pil wel weer gewoon gaan slikken.

15. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

van mijn eerste zwangerschap ben ik zwanger geworden door de pil heen.
    tijdens onze relatie was ik onder behandeling van een maag-lever-darm arts vanwege mijn stoelgang, die neit soepeltjes verliep, kreeg dus van die arts movicolon voor geschreven, en heb duidelijk aan hem gevraagd of hier nadelen aan zitten met betrekking tot zwanger raken door de pil heen . zijn antwoord was nee.
    binnen 2 maand was ik zwanger, en was hem NOOIT vergeten, dus door de medicijnen heeft de pil zijn werking niet gedaan en ben ik zwanger geworden, neit geplant maar zeer zeker gewenst, nu is onze dochter 3,5 jaar en we zijn super blij.

ook mijn tweede zwangerschap kwam door de pil heen, 1 keer op een andere tijd ingenomen, en dus ook zwanger door geworden.
    wel gewenst, maar we wouden liever nog even wachten.
    wel is onze zoon geboren met een hartafwijking, dus hebben tijdens de zwangerschap allemaal onderzoeken gehad en vragen aan ons toegeworpen gekregen, en ook de vraag wanneer was de laatste pil, ja tijdens het zwanger worden proces, het zegt niks hoor. aan afwijking komt voor, maar als ze je die vraag stellen en je zegt dat hijd oor de pil heen kwam vellen ze al meteen een oordeel,
    maar onze dochter is gezond, dus ja, wat meot je dan denken

16. Jayenna

Jayenna Lid

17 mrt 2010
    5
    0
    0
    NULL
    venlo
    vraagje : ik ben 11 dagen geleden bevallen van mij eerste kindje en wil anticonceptie alleen de pil lijkt me gewoon niet betrouwbaar ik hoor van zoveel mensen dat ze zwanger raakten door de pil heen mijn moeder trouwens ook van mij dus wat raden jullie aan want ik wil de komende 3 jaar niet zwanger raken eerst maar eens genieten van dit wondertje

Deel Deze Pagina