Hoe vaak ben jij ziek per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik ben eigenlijk nooit ziek.
    Heb me in de afgelopen 12 jaar 2x ziek gemeld

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben chronische ziek, door die ziekte is mijn immunsysteem enorm verzwakt

ik krijg best gauw de griep dus, ik krijg ook elk jaar de griepprik

in de zomer heb ik nauwelijks de griep

ik heb in de winter zo een keer of 10 een ruime week echt de griep

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb wel eens gelezen dat je eens per 6 a7 jaar een flinke buikgriep hebt. Bij mij klopt dit ook, afgelopen maart heel ziek geweest door buikgriep. 7 jaar terug ook, en daarvoor ook 7 jaar terug. Best apart.

Sinds we de jongens hebben ben ik wel veel vaker verkouden. Blijf dan niet zo snel thuis, mits ik echt koortsig ben.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    oei mejojo... das niet fijn zeg.... werk jij ook nog? of lukt dat niet joor jouw ziekte? zo ja wat vind jouw werkgever hiervan dan?

Bij ons doen ze enorm moeilijk, meld je je voor de 3e keer ziek wordje naar de bedrijfsarts gestuurt....en ze willen liefst dat je meteen met een kuurtje start.... ook geblesserde of mensen met rug klachten etc... worden zeer snel de werkvloer weer op gegooit, 2 jaar terug had een collega haar enkel gebroken, een complexe breuk , werd operatief gezet met schroeven en pennen.... zogau ze een brace had... moest ze therapeutisch komen werken.... 3 weken later zat ze weer in het ziekenhuis omdat door de zware belasting die pinnen het hadden begeven.... hier door heeft ze blijvend schade opgelopen en moest ze ander werk accepteren om dat haar huidige werk niet meer te doen was....

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik denk dat ik misschien in 10 jaar werken zo'n 3 of 4 keer ziek ben geweest. En vorig jaar 1x een ziektedag maar dat was ivm een spoedoperatie

6. Trees

Trees Niet meer actief

Vroeger bijna nooit, maar door een auto-immuunaandoening ben ik het afgelopen jaar te vaak ziek geweest. Afgelopen jaar 5x een flinke griep gehad met hoge koorts en alles erop en eraan. Ik ben er echt flauw van.

Verkoudheid, lichte koorts, niet lekker voelen of wat hoofdpijn en buikpijn tel ik niet mee als ziek zijn. Met een paar paracetamols in de mik kan ik dan nog prima werken.

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    griep? ongeveer 1x per 4 jaar. Dan is het echt koorts met alles erop en eraan en dan een dag of 4

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben nooit ziek! Als ik verkouden ben dan ga ik gewoon door en ga daar niet voor op bed liggen. Echte griep heb ik eigenlijk nooit, voor het laatst 10/ 11 jaar geleden gehad of zo. Ik heb denk ik een heel sterk lichaam. Kotsen doe ik al helemaal nooit en is ook mijn grootste fobie.

Wel moest ik eerder met zwangerschapsverlof, maar dat was meer vanwege het rustig aan doen ivm hoge bloeddruk.

Maar moet nu zeggen dat ik me niet zo fit voel. Verkouden en zere keel, pijn bij het slikken. En af en toe wat misselijk omdat ik het gevoel heb dat ik overtollig speeksel heb nu of zo. Maar voel me niet zo 'ziek' dat ik daarvoor in bed hoef te liggen of zo.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dit jaar niet ziek geweest gelukkig. Vroeger had ik migraine en toen moest ik me minstens eenmaal per maand ziekmelden...

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    2 jaar geleden echt ziek gemeld, mexicaanse griep.
    paar maanden geleden dan door migraine maar was 1 dag.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik werk nu ong. 10 jaar en heb me 3x ziekgemeld.
    1x wegens een uit de hand gelopen ruzie waardoor ik last van mijn pols had en moeilijk op een been kon lopen (werkte toen in de horeca)

1x wegens buikgriep

1x wegens een neus operatie.

Voor de rest blijft het een beetje bij verkoudheid of dat ik me een dagje minder goed voel.

12. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zit nu ziek thuis, keelontsteking. Heb dit ongeveer 2x per jaar. voel me nu extra lamlendig omdat ik erg moe ben en al ruim een week misselijk.
    Echt ziek (griep)ben ik eigenlijk nooit. ff afkloppen:)

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als dit aantoonbaar door de arbo-arts komt dan is die arbo-arts echt de lul...

Bij ons doen ze ook moeilijk, na de 3e keer een gesprek. Maakt mij niet uit hoor, ga ik toch op gesprek, ziek is ziek en met migraine kon ik echt niet werken hoor...
    Ik heb wel een keer een spoedcontrole gehad. Dat vond ik minder. Maar goed, ik was (natuurlijk) gewoon ziek thuis en die arbo arts kwam, zag mij zitten/liggen en ging heel snel weer weg.

14. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    ik ben 1 à 2 keer per jaar ziek, zo ook nu, grieperig, koortsig, snotverkouden en stikbenauwd....

fijn hoor tijdens je zwangerschap en dat je eigenlijk niets mag slikken of gebruiken...heel frustrerend...

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    1 a 2 keer per jaar, meestal griepje/keelontsteking.

Tijdens onze kid ( hormonen spuiten) behandeling heb ik me welleens ziekgemeld omdat het echt niet lekker ging...

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    bij ons is het niet de bedrijfsarts maar de werkgever die bepaald......bedrijfsarts is enkel adviserend....

17. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Echt ziek met koorts is alweer ruim 3 jaar terug. Wel af en toe eens verkouden en rillerig, maar dan ga ik gewoon door. Op bed liggen helpt dan toch niet echt.

18. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Helaas ben ik vaak ziek.. Denk in ieder geval 2 keer per jaar.
    Dat met dank aan bronchitis en virusjes die ik op m'n werk op pik.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tot mijn 5e was ik vaak heel erg verkouden met keel en oorpijn ed. Toen zijn mijn amandelen geknipt en was ik nooit meer ziek. Totdat ik op mijn 19/20e pfeiffer kreeg tijdens mijn zwangerschap. Toen ben ik heel lang ziek geweest en dat is nooit weer overgegaan. Heb nu CVS. Maar dat voelt niet als ziek zijn.
    Ik werk in het onderwijs en pak wel bijna elk jaar het eerste griepje mee dat rondgaat. Hoewel, nu nog niet, maar dat komt vast omdat ik met verlof ben.
    Ook heb ik ontzettend snel keelontsteking en bijna chronisch opgezette lymfen. Ik meld mij vaker ziek dan de gemiddelde werknemer maar dat komt ook omdat ik soms gewoon te moe ben om mijn ene been voor het andere te zetten. Dan ben ik gewoon niet in staat om een klas pubers in het gareel te houden. Mijn werk is dan eigenlijk ook gewoon te zwaar voor mij, maar als het goed gaat (meestal) dan is het goed te doen.

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ongeveer 1 keer per jaar.
    Als ik ziek ben, ben ik ook echt ziek!

Deel Deze Pagina