Forummen als je kind wakker is

Discussion in 'De lounge' started by Jusi, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Vraag me af naar aanleiding van dat topic over wie je de tofste zp-er vindt, of jullie ook forummen als jullie kindjes wakker zijn?
    Ik zie namelijk sommige meiden zo vaak en veel online, dat ik me afvraag of jullie kindjes dan gewoon zelf spelen.

Ik kan hooguit een kwartier achter de pc als K. wakker is.
    Dan is ie het beu en wil ie bij mij op schoot zitten en ook computeren. Vaak geef ik hem dan de random reader om hem even bezig te houden, maar dan wil ie weer van mijn schoot af, om er vervolgens weer op te klimmen. ;)
    Kortom; hij eist zijn aandacht wel op!
    Duss.. meiden, geef me tips zodat ik ook eens een keer ongestoord achter de pc kan. ;)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb zp standaart aanstaan dus als ik op de bank zit kan ik ff een topic lezen en tijdens een voeding etc..

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dat lukt hier dus echt niet. Zodra Milan de laptop ziet wil hij Bumba zien!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    tv aanzetten, eten geven, aan t knutselen zetten, in de zandbak laten spelen (niet met dit weer)...
    :D

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Toen ze baby was wel wat meer maar nu meestal alleen als ze op het kvd zit en of smiddags een dutje doet. Als ik op de pc wil met kind er bij dan kan ik rekenen op mama ik wil Bumba via you tube haha die laat me niet met rust. En terecht.

Als het kan zit ik hier te lezen en mee te praten. Lukt het niet dan heb ik lekker pech gehad. Kijk wel vaak even via mijn mobieltje wat berichtjes na en reageer weer als ik tijd heb.;)

Maar het is zo verslavend soms hihih.

6. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Ik zie in je onderschrift dat het helaas niet gelukt is, maar onze jongste heeft een zus en dat scheelt enorm. Met de oudste alleen kon ik dat ook niet doen, maar nu houden ze elkaar best goed bezig. Overigens kan hij ook wel alleen spelen: kleien of kleuren vindt ie erg leuk en geeft mij wel tijd om achter de comp te zitten. Laptop op tafel en hij ertegenover met zijn spel. Zijn geduld is trouwens ook niet grenzeloos hoor ;)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik geef het zelfde antwoord haha:p:D

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier lukt dat ook niet zo vaak, maar het gaat wel beter met internet op m'n telefoon. Dan kan ik makkelijk ff snel tussendoor kijken.

Edit: ik ben overigens vaak op dinsdag en vrijdag actief, dan ben ik aan 't werk ;):)

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Hier is het elke dag verschillend. Soms wil ze echt alleen spelen (oudste zit op school) en soms wil ze aandacht van mama en dan doen we samen ook van alles. kortom elke dag verschillend.

Wat hier helpt is de kleurpotloden ;) Kleurtjes en papier en ze vermaakt zichzelf zo een uur :D

10. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ja het is inderdaad nogal verslavend. :D
    Tenminste, de laatste tijd weer wel voor mij!

Tv kijken doet K. niet, hooguit 1 minuut en dan is ie weer afgeleid.
    Dus wel jammer voor mama soms.. ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

mijn laptop staat altijd aan en ook zp en ligt op de bank...zodra hij zichzel vermaakt...verniuew ik de pagina en kan ik gewoon wat lezen of schrijven...

hij vermaakt zich altijd heel goed alleen, en zodra ie mijn aandcaht wilt of al sik met hem wil spelen..dan gaat de laptop weer dicht en ben k er zo vanaf...

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb hier in mijn huis zoveel laptops liggen dat ik makkelijk online kan zijn. Joop zit vaak in zijn stokkestoeltje naast me en Lotte speelt gewoon in de woonkamer of zit op haar laptop zandkasteel oid te kijken. Gaat prima eigenlijk.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben overdag online als alle oppaskinderen slapen, mijn zoontje slaapt dan ook. Maar mijn dochter is dan wel gewoon wakker, maar die speelt vaak heerlijk zelf en heeft mij niet meer 24/7 nodig. Soms ook `s morgens vroeg online in afwachting van de oppaskids, de mijne slapen dan de ene keer nog en soms zijn ze ook lief samen aan het spelen. Maar heel vaak ben ik dan zo weer weg of staat zp op 1 pagina heel lang open terwijl ik allang weg ben.

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik zet ze gewoon met een bak snoep en een stapel dvd's voor de tv. Heeft mama alle tijd voor haar zp verslaving:D

15. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Toen de oudste een babietje was kon ik wel meer achter de pc, maar toen sliep ze ook meer. Hier staat hij vaak wel overdag aan maar zit ik er niet altijd achter. Soms even snel als ze eens een keer een filmpje kijken of juist even leuk samen aan het spelen zijn. Maar meestal ben ik gewoon actief als de meisjes op bed liggen :)

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook per dag verschillend. Emma kan vaak best wel even vermaken met haar Little people keukentje of haar zusje.
    Julia 'speelt' wat meer in de box dus dan heb ik wel even de tijd. Vaak genoeg ook dagen dat ik tussen de middag als de meiden slapen of s avonds als de meiden slapen erachter zit

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Eigenlijk alleen als hij ligt te slapen.. Af en toe heeft hij dagen dat hij veel alleen wil spelen en dan als het huishouden gedaan is spiek ik even snel.. Knutselen en kleuren is hij helemaal gek van en mama stiekem ook.. Veel dingen doen we dus samen:)

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het lijkt mij gezonder dat je minder online bent/goede voorbeeld geeft dan tips te ontvangen over hoe je kan pc'en als je kindje wakker is ;)

Ik kan ook niet Ipadden/Laptoppen als Jelmar wakker is, maar heb daar nog geen problemen mee gehad, lees ik een boek/tijdschrift als hij lekker aant spelen is, of ik speel mee, ga poetsen, was opvouwen etc...

Want als ik Ipad/laptop, wil hij er inderdaad bij zitten.... en dat vind ik dus niet gezond, en dus vind ik ook dat ik het goede voorbeeld moet geven, dus een kwartiertje per dag mag hij even met de Ipad spelen en kan ik ff laptoppen (in zijn wakkerzijntijd dus) en dan 's avonds na half acht zien we wel weer!

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Niet zo vaak want dan voel ik me schuldig.

Het kan wel hoor, ze vermaken zich allebei prima zelf. Het is gewoon het idee, en de angst voor een verslaving...
    Ik typ niet superveel berichten maar lees echt superveel.

20. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Dan lees je mijn laatste zin té serieus denk ik..
    Het was meer een grapje.
    Maar vroeg het me af, omdat ik -net wat ik al eerder schreef- benieuwd was hoe anderen dat deden die héél vaak online zijn.

Doen jullie het huishouden trouwens als jullie kindjes wakker zijn of in bed liggen? Ik meestal als K. in bed ligt namelijk.

Share This Page