belastingvraag toeslagen algemeen

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ehh... ik zit hier even met een groot vraagteken..

Ik ben een proefberekening aan het maken voor 2014 voor de toeslagen en hoewel we zo ongeveer hetzelfde hebben als in 2012 (het zal zo'n 100 euro uitmaken), krijgen we nu geen toeslagen meer. Het gaat dan om zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebonden budget. Terwijl we dit in 2012 dus wel kregen (nog krijgen.. we wachten nog).

Heeft iemand enig idee of de inkomstengrenzen zijn veranderd hierin en dat het dan daaraan ligt?

Het enige wat verandert is, is dat ik in een uitkering zit en dat ik dus minder ben gaan verdienen zelfs. 2013 weten we nog niet, we wachten nog op de jaaropgaves. Maar ik ben van 100% naar een uitkeringssituatie gegaan.

Ik snap dus niets van 2014, want hier gaat mijn uitkering aflopen en als ik geen baan heb (waar ik maar even vanuit ga in de berekening) zal het geschatte inkomen bij lange na niet gehaald worden. Het inkomen van mijn man hebben ze denk ik wat te hoog ingeschat, maar ook dat kunnen we beter bepalen als we 2013 rond hebben. Voor nu gaan we uit van wat de belasting aan heeft gegeven en ook dan komen we per saldo gelijk aan 2012.

Hoe kan dit nou?

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Omdat je belastbaar inkomen vanaf 2013 lager is als in 2012 omdat de werkgever nu iets betaald wat wij vroeger zelf moesten betalen( beetje ingewikkeld om uit te leggen en weet niet precies hoe het zit)...dus daar houden ze rekening mee in de toeslagen ...

Deel Deze Pagina