Hoe vaak ben jij ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aylen, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik ben 2 keer per jaar echt ziek. Griep, overgeven en diarree. Dan meld ik mij ziek. Waarom hebben jullie meteen een ziekteverzuim gesprek? Hier is dat na 3 keer per jaar ziek melden.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Vorig jaar 2 weken ivm galblaas operatie

3. Aylen

Aylen Niet meer actief

Pfff, je hebt gelijk! Hier ook pas na 3x in één jaar. Ik was even vergeten dat het alweer januari was, en dus een nieuw jaar. Teller staat weer op nul. :)

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Sinds de zwangerschappen en slaapgebrek brhorend bij jonge kinderen merk ik wel dat mijn weerstand is afgenomen. Laatste jaar denk ik 2x ziek, jaar daarvoor drie keer. En dat is toch echt wel goed ziek, laatste keer zat ik met 41,5 graden koorts (ná paracetamol) bij de hap.

Ziek is bij mij: overgeven/koorts vanaf 39,0 graden/diarree.
    De rest is een kwestie van een (mid)dagje vrij nemen, vroeg naar bed of paracetamol.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het verbaasd mij hoeveel mensen niet goed voor zichzelf zorgen. Ik ben ziek naar ga toch? Wat is dat voor instelling. Mijn lichaam vecht, ik kan mijn collega's ziek maken maar daar luister ik allemaal niet naar en ga eigenwijs toch heen.

lekker voorbeeld meiden. Ja kind je bent ziek maar dat geeft niet. Je hoeft helemaal niet goed voor je lichaam te zorgen hoor. Want de maatschappij gaat natuurlijk voor jou .

ziek is ziek. Simpel.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb me vorig jaar 2 keer ziek gemeld, 1 keer met fikse buikgriep en 1 keer toen ik hard van de fiets was gevallen en mijn arm helemaal open lag en er niks mee kon aangezien ik huishoudelijke hulp ben in de thuiszorg!

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik was voor de zwangerschap twee keer, hooguit drie keer per jaar ziek. Na de zwangerschap ben ik vaker wel dan niet snotterig, lijkt wel. Maar goed, ik hoef me dan niet ziek te melden of iets dergelijks. Ik heb nog niet 1 officiële ziekmelding door hoeven geven omdat ik nog studeer en die 3 uur aan verplichte lessen wel kan volgen om vervolgens hondsberoerd thuis te gaan zitten. Bovendien heb ik als moeder toch maar weinig kans om ziek te zijn want mijn vriend doet altijd zielig als ik ziek ben, waardoor ik hem dingen uit handen pak omdat ik teveel hoofdpijn heb en zijn gemiep niet wil horen, in plaats van dat hij een beetje voor mij zorgt :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ben al jaren niet ziek geweest...maar voor en met kerst 2 weken echt doodziek geweest: voorhoofdsholteontsteking...nu werk ik niet voor een baas dus hoefde mij niet ziek te melden, maar ik had niet eens de telefoon kunnen pakken om te bellen. Dit was zo heftig, echt nog nooit meegemaakt

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    De afgelopen jaren alleen een verkoudheidje

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Krijg de griepprik dus meestal krijg ik die griep niet, buikgriep misschien 1x in de 5 jaar?
    Wel vaak een paar dagen dat mijn schildklier schommelt dus doodmoe en dan niet in staat te werken.

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik ben het afgelopen jaar best veel ziek geweest, mede door depressiviteit. Nu sta ik weer ziek gemeld ivm veel overgeven door mn zwangerschap.
    Nou, ik kreeg het gelijk te horen van mn team leidster.
    Ik vind het ook vervelend, maar ik kan hier ook niets aan doen. Ik heb al medicatie gekregen en dat lijkt nu wat aan te slaan, dus ik hoop dat ik donderdag weer kan werken.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Doordat ik allergisch ben voor veel dingen is mijn weerstand niet super en ben ik regelmatig een keer ziek. Erg vervelend.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

De laatste jaren té vaak!

Nu vind ik het niet verantwoord om met een goede griep te gaan werken en blijf dan dus thuis.
    Vroeger had ik ook de instelling "ik ga gewoon door" maar ik merkte dat dit mij heel erg ging tegen werken, mede door mijn chronische ziekte.

Ik meld mij ook liever niet ziek door de kruisverhoren die er volgen (zelfs als ik door leidinggevende naar huis gestuurd ben).

Ik heb dit ook aangegeven en ik moet zeggen dat het nu heel anders gaat en ik zelfs excuses heb gekregen!

14. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    In de vijf jaar dat ik werkzaam ben bij dit bedrijf ben ik 1 keer ziek geweest en 1 keer 'ziek' vanwege zwangerschapsafbreking. Over het algemeen meld ik mij pas ziek wanneer ik koorts heb.

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja dat wisseld het ene jaar meerdere keren en ook wel eens helemaal niet.
    Maar als ik ziek ben ben ik ziek hoor. Ik baal er ook van als er een eigenlijk zieke collega zijn of haar bacillen loopt rond te strooiien op het werk dan heb ik liever dat hij / zij thuis blijft al moet ik dan 9 van de 10 keer zelf voor vervanging zorgen ! Vind het ook niet verantwoord. Als er bij ons wat gebeurd moet mijn collega er staan zonder uitzondering. Dus een zieke collega heb ik dan liever niet..

Nu is het natuurlijk wel zo dat de een wat sneller zich ziek voelt terwijl een ander van zichzelf vind " gewoon" niet zo lekker te zijn.. dat is wel subjectief

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    En ook wel een baan waar je je koppie bij moet houden denk ik en als je dan barst van de hoofdpijn schiet dat niet zo op..

17. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    1 keer per jaar ziek. Ik ga dan wel naar mijn werk. Ik heb mij drie jaar geleden 1 dag ziek gemeld omdat ik echt niet meer op mijn benen kon staan van de koorts.
    Ik ben twee jaar geleden eerder met zwangerschapsverlof gegaan omdat ik niets meer kon door bekkeninstabieliteit.
    Beterschap ts!

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik tel de keren niet echt.
    Maar vorig jaar bijvoorbeeld wel een week thuisgezeten doordat ik gewoon plat lag van de rugpijn.
    En kort ervoor ook maar 2 dagen thuisgebleven met een stevige keelontsteking, vooral dan omdat mijn collega op dat moment 8 maand zwanger was (wou haar niet aansteken).

Bij ons doen ze niet moeilijk over ziek zijn. Ziek is ziek en dan ben je beter thuis dan dat je iedereen aansteekt, is 't motto.

Als ze echt zouden vermoeden dat er iets niet klopt, sturen ze een controle-arts. Da's denk ik de laatste 10 jaar 2 keer voorgevallen dat ze die hebben ingeschakeld (met een bedrijf van 75 werknemers).

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik mankeer constant van alles, sowieso chronisch verkouden van september tot april, heerst er een buikgriep kun je er donder op tegen zeggen dat ik m ook krijg, zelfde met alle andere infecties. Verder nog een waslijst aan andere ziektes. Ik werk niet, dus hoef me niet ziek te melden. Zou ik wel werken is koorts, heftige diarree, of dusdanige misselijkheid dat ik constant moet kotsen een reden om thuis te blijven.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het echt te gek voor woorden dat jij dan al op gesprek zou moeten komen.

Deel Deze Pagina