Hoe vaak ben jij ziek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aylen, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben ook niet van het ziek melden, maar afgelopen jaar heb ik er toch 2x aan moeten geloven. 1x was ik snot en snot verkouden geweest, (normaal nooit zo'n last van, maar nu was het echt heel erg) maar dat was eigenlijk al een heel eind over. Ik was gewoon gaan werken, maar een half uur voor ik naar huis zou gaan, schoot het me toch in mijn rug! Ik kon letterlijk niet meer rechtop staan. Ik heb mijn leidinggevende gebeld en gezegd dat ik de volgende dag niet zou komen omdat ik eerst naar de huisarts wilde.

De volgende dag naar de huisarts, verrekte spier zei hij, stevige pijnstillers mee en weer naar huis. De dag daarna mezelf weer beter gemeld omdat het met de pijnstillers ook een stuk beter ging. Ik hoefde toen 6 dagen niet te werken, dus ik kon het rustig aan doen.

Precies een week later, de avond voor ik ging werken kreeg ik het erg benauwd en had ik koorts. Dat benauwde had ik de hele week al een beetje, maar als ik het rustig aandeed viel het wel mee. Maar nu stond ik al te hijgen alsof ik een marathon gelopen had, als ik naar de wc liep! Dus werk weer gebeld, de volgende ochtend weer naar de huisarts (hij keek heel verbaasd, ik kom daar echt nooit!) verteld van de klachten... Jawel hoor! luchtweginfectie! Verdorie! Kuurtje mee en weer naar huis. Uiteindelijk nog een dag of 4 thuis gezeten.

Het is verder niet dat ik nooit ziek ben, maar ik heb dan het "geluk" (da's relatief natuurlijk) dat ik altijd op mijn vrije dagen ziek ben. Ik heb laatst ook weer een dag flinke diarree compleet spugen en koorts gehad, maar dat was maar 1 dag. De dag erna nog gammel maar ook vrij en de dag daarna was ik weer fit en kon ik weer werken.

3 jaar geleden had ik het in december... 3x in 4 weken zo ziek als een hond, spugen, diarree, koorts, alles erop en eraan. Maar ook elke keer op mijn vrije dagen, dus daar heeft mijn werkgever niks van gemerkt. Ok, van 1 dienst wel, toen heb ik een collega gebeld of ze mijn nacht dienst kon doen omdat ik nog zo gammel was van de dag ervoor die ik ziek was. Ik heb toen de volgende dag haar vroege gedaan.

2. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Ik ben nooit ziek, wel vaak verkouden maar dat komt omdat de kiddies naar kdv gaan en daar geregeld wat oplopen

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben ongeveer 1 x per jaar echt ziek als in, niet veel kunnen.

Ik meld me wel vaker af als ik niet helemaal fit ben. Ik werk dan thuis. Aangezien ik 5 uur reistijd heb bovenop een 10 urige werkdag.

Verder ben ik zelfstandig dus bepaal mooi zelf.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik denk dat het er ook aan ligt in wat voor bedrijf je werkt.
    Ik werk in een klein bedrijf en als ik dus ziek ben moet iemand anders zijn vrije dag voor me opofferen. Daardoor meld ik me eigenlijk nooit ziek, voel me er dan gewoon schuldig over. Geloof dat het in de vijf jaar dat ik hier werk 1x gebeurd is.

Mijn vriend werkt op kantoor, en als hij een dag ziek is dan blijft het werk gewoon liggen en kan hij het de volgende dag wel doen, de drempel om dan thuis te blijven is dan een stuk lager. Hij is ook degene die thuisblijft als ons zoontje een keer ziek is.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Eigenlijk nooit. Toevallig laatst voor het eerst in jaren geveld door een buikgriep virus maar meestal gaat ook dat mijn deur voorbij

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik ben wel eens verkouden of even niet lekker in mijn vel echter heb ik me in de twaalf jaar dat ik nu werk nog nooit ziek gemeld.

7. Echt ziek bijna nooit. Verkouden wel vaak ivm de kids die naar de go gaan. Een paar maanden geleden was ik snot en snotverkouden. En eigenlijk vind ik dat geen reden om ziek te melden. Maar ik voelde me wel heel belabberd. Toch mezelf vermand en gaan werken, omdat ik een avonddienst had (15-23) en er anders iemand anders op het laatste moment zou moeten komen. Ik werkte er pas net een maand weer en wilde dat geen Van mijn collega's aandoen. Ook omdat ik bang was dat het me later kwalijk zou worden genomen. Maar dat was eens en nooit meer! Ik voelde me enorm ellendig en net die avond was er op het laatste moment nog van alles te doen waardoor het uitliep tot 23.45. Toen ik het er later met collega's over had zeiden ze ook allemaal dat ze zelf in dat geval zich ziek zouden hebben gemeld. En ja wij krijgen ook op ons donder ervoor maar in het vervolg meld ik me echt ziek. Liever een dag goed thuis uitzieken dan toch gaan en daarna een week nodig hebben om een beetje bij te komen.

8. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Vrijwel nooit. Maar ik ben dan ook vrij hard voor mezelf en vind pas dat ik ziek ben als ik niet meer van de wc af kan komen/40gr koorts heb ;)

9. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    De laatste keer dat ik ziek was is 5 jaar geleden. Ben in m'n hele leven ook maar ongeveer 5 keer echt ziek geweest. Dus bijna nooit...:)

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Te vaak hihihi

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Misschien is het juist goed om naar het verzuimgesprek te gaan,
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de werkomgeving te stoffig is en je daar ziek van wordt. Zoals jij het omschrijft kan ik me er wel wat bij voorstellen, klinkt niet gezond.
    beterschap.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Vorig jaar heb ik me 3x ziek gemeld.
    Heb een keer griep gehad, wilde doorwerken maar kwam het gewoon niet kwijt en bleef hondsberoerd. Dus uiteindelijk toch maar voor mijn herstel gekozen.
    In augustus had ik nierstenen en nierkolieken.
    En ik heb nog een keer buikgriep (overgeven en diarree) gehad.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heb hele erge migraine, dus ben soms 2 wkn per maand niet in staat om te werken, maar griep of buikgriep heb ik gelukkig nooit;)

Man is erg vaak ziek, griep maar ook andere dingen, schiet t in zn rug, de dag voor kerst scheurde hij een spier tussen zn ribben, weer een week ziek.

Deel Deze Pagina