Mijn schoonouders zien we zeker één keer per week, denk ik. In het begin was dat vooral m'n schoonmoeder, ze kwam één dag in de week oppassen op onze oudste. Dat heeft overigens maar een paar maanden geduurd, daarna werden het meer weekendbezoekjes, of op m'n vrije dag. Nu zijn beide schoonouders met pensioen (officieel dan, schoonpa heeft nog wel héél veel 'nevenactiviteiten' en ook schoonma zit niet stil) en hebben ze meer tijd. We zien ze soms dus ook wel vaker, en soms ook langer (vorige week hebben de kids daar 3 nachten gelogeerd). Ze wonen hier ongeveer 40 min vandaan met de auto; 1,5 uur met OV (schoonmoeder rijdt geen auto). Bij mijn moeder gaan we ongeveer eens per 2 à 3 weken op bezoek, het is moeilijk voor haar om bij ons op bezoek te komen (rolstoel en wij hebben de woonkamer op 1-hoog).
Hier gaat de kleine 1x per week naar oma toe, op die dag gaat oma dan altijd even langs opa, zodat hij hem ook even ziet.
Mijn ouders zien mijn zoontjes ongeveer 3 a 4 x per week. Ene week vaker dan de andere week. Ze wonen hier vlak bij. Schoonouders zijn gescheiden Schoonmoeder eet hier 1 in de 2 weken en met mijn schoonvader hebben we op dit moment bijna een jaar geen contact. Voorheen aten we daar 1x per week a 2 weken.
SO 1 x in de week, vind ik meer dan genoeg (voor mij hoef ik ze niet zo vaak te zien)! Wat hun betreft zien we ze elke dag, maar we hebben gewoon netjes aangegeven dat wij ook ons eigen leven hebben en dus geen tijd/zin hebben meer dan eens per week met hun te zijn..
mijn moeder is "kind-aan-huis"...is alleen, dus die komt ehct vaaak...vind ik helemaal niet erg, ze heeft dan ook een sterke and met die kleine... we eten vaak samen enz...of soms komt ze voor dr werk ff een kusje geven ( ikw erk nie, dus ben wel vaak thuis) mn vader kotm zo vaak als hij kan...1x in 2/3 weken, niet veel..maar heeft het heel druk..soms ga ik langs zn werk als ik in de buurt ben schoonouder, gaan wij heen eens in de 2 weken ofzo...werken allebei fulltime en vaak is dat daarna te laat om te gaan, man is alleen zondags vrij dan gaan we wel daar eten...en heel soms komen zij hier heen..
Beide oma's hebben 1 oppasdag, dan blijft ze ook eten, dus minstens 1x per week. 1x in de maand eten we met het gezin bij hen en we zien ze tussendoor nog wel een paar keer voor een bakkie. We komen er vaak genoeg in elk geval. Er zijn ook zeker weken bij dat we geen zin hebben en dan gaan we ook niet extra. Het moet wel leuk blijven.
Heb de andere reacties nog niet gelezen dus weet niet of het al gezegd is, maar is het misschien een idee om je ouders eens een keer mee te nemen naar het CB, fysio ed? Dan doe je wat je moet doen en kunnen je ouders je kindje ook nog zien. En vaak vinden ze het heel interessant! Mijn ouders zien onze kleine ook 1x per week (ik werk bij hun aan huis en ik neem haar 1x per week mee). Schoonouders is heel wisselend, ze wonen een paar straten verderop en komen soms gewoon maar 5 minuutjes langs..
Mijn ouders zien meisjelief gemiddeld 3x per week waarvan 1 vaste oppasdag. geweldig om die band tussen hun te zien! Mijn schoonouders zien haar 1 keer per week/2 weken..Ligt er maar net aan hoe het uitkomt terwijl die op 5 min afstand wonen hahaha
Ik zie mijn schoonouders meestal 2x per week. We eten ook 1x per week bij ze, samen met alle kinderen + kleinkinderen van mijn schoonouders) en vaak komen hun nog 1x per week. Meestal maar even een uurtje. We hebben wel een hele goede band met ze en ze wonen vlakbij. Mijn moeder zie ik ca. 2 x per week. Ze luncht dan even mee als ze klaar is met werken. Dat vind ik ook hartstikke leuk. Mijn vader zie ik gemiddelt 1x in de 3 weken. Die wil ik ook echt wel vaker zien voor de kinderen, maar die woont 100 km verderop, dus dan moet je er echt en dagje van maken (en ook die zijn erg kostbaar bij ons).
mijn ouders : 1 keer per week (oppasdag) en vaak op me vrije dag ook nog wel ga vaak shoppen met me moeder en we drinken dan ook ergens wat Schoonouders 1 keer per maand minimaal er zijn vaak verjaardagen waar we elkaar zien of we gaan langs of hun komen langs. Ik vind de band die mijn meisje heeft met dr opa``s en oma``s erg belangrijk en omgekeerd is dat gelukkig ook zo'' en als we het druk hebben spreken we met me schoonzus en oma en opa af dan hebben opa en oma in 1 dag beide kleinkinderen gezien.
Mijn eigen ouders zie ik toch snel 2a3x per week. Meestal ga ik naar hen, koffie drinken of daar eten. Bij mijn schoonouders is Finn 1x per week, als ik werk, dus dan zien we hen...
Ik zie mijn moeder wekelijks, maar toch voelt het niet als oma bezoek...ze heeft weinig tot geen interesse in de kinderen. Dus eigenlijk alleen oma bezoek op de verjaardagen dus, een paar keer per jaar.
Mijn ouders 1 a 2 keer per week. Mijn schoonouders ( en mijn man zijn opa en oma die ook gewoon opa en oma voor de jongens zijn ) 1 x per 3 a 4 weken. Maar die wonen op 2 uur rijden, en mijn ouders op 15 minuten.
Mijn moeder woont een straat verder en zien we dan ook meerdere keren per week. Ik heb een hele goed band met haar, zie het dan ook niet echt als 'bezoek'. Op de zaterdag eten we ook altijd samen bij mijn moeder. Mijn vader 1 a 2x per maand. Schoonmoeder het liefste niet! hahaha meestal ga ik en mijn zoontje alleen met mijn vriend mee met verplichte nummertjes... laatste 2 x was met moederdag en 2 weken terug met hun tuinfeest. Nu heb ik er ook wel weer eventjes genoeg van... volgende keer zal met mijn zoontje zijn verjaardag zijn. Gemiddeld zal het 1x per maand zijn en dat vind ik eigenlijk al teveel! Ze zijn trouwens al zeker 5 maanden niet meer hier geweest.
mn schoonouders zien de kids elke donderdag (oppasdag) en soms nog eens vaker met bezoekjes ofzo. maar dat is gelukkig lang niet elke week. niet echt behoefte aan. mijn ouders wonen helaas op 2,5 u rijden dus die zien we ongeveer eens per 6 wkn maar dan wel vaak een weekend lang. mn moeder mis ik best wel, maar ja tis niet anders
Veel te weinig. Mijn moeder komt alleen om mijn dochter op te halen. Wel gaat ze straks 1 dag in de week oppassen. Mijn vader komt misschien 1 keer per jaar. Schoonouders zijn overleden, maar stiefvader van hubby zien ze ongeveer 1 keer per maand. Toen mijn schoonmoeder nog leefde 1 keer in de 2 weken. Maar dan gaan wij meestal die kant op (veel grotere speelgelegenheid buiten).