hallo, naar de laatste fles van rond half 11 .. 11 uur valt onze kleine meid van 4 week in slaap en leggen we haar in haar eigen bedje(haar bedje staat tegen mijn bed aan vlak bij mij hoofd) maar gemiddeld naar 5 minuten word ze wakker en huilt ze dus probeer ik eerst zachtjes te praten of over haar gezichtje te aaien zodat ze weet dat ik dichtbij ben maar datt helpt niet.. dan pak ik haar er even uit en leg ik haar er weer in als ze slaapt of wakker is (alles geprobeerd) dan word ze weer naar ongeveer 5 minuten wakker en dat blijft de hele tijd zo gaan totdat ik met haar naar beneden ga omdat mijn vriend smorgens werkt en wel slaap nodig heeft.. als ikk met haar op de bank lig slaapt ze als een roos en meld zich pas half 5 weer voor de fles of 5 uur waardoor en 6 uur tussen de fles zit.. smorgens naar de fles van half 5 leg ik haar in haar bedje en slaapt ze wel goed.. en meld zich pas rond half 9 voor de fles.. smiddags in haar eigen bedje of beneden in haar baby nestje lukt ook niet.. ze blijft huilen en onrustig doen.. tips wat ik eraan kan doen? iemand die dit ook heeft? als jullie zeggen dat het goed is bij ons in bed tot het "lukt " vind ik geen probleem alleen ben ik bang dat ik met draaien op haar draai.. de kraamzorg zei dat ze verwend is met eruit pakken en hoor juist van anderen dat ze zich veilig voelt bij mij en dat het daardoor kan komen wat denken jullie?
Ik heb 8 weken lang als menselijk matras gelegen... Wat je ertegen kunt doen? Eraan toegeven...zij is er blijkbaar nog niet aan toe om zonder jou te slapen. En je draait niet op haar...net als ze in het dierenrijk ook niet op hun jongen draaien, daarom slaap je ook nooit diep en lang met je baby op je.
De kraamzorg zei dat een baby van 4 weken verwend is? Wat een muts. Een baby weet niet eens wat dat betekent. Bo lag de eerste 2 weken op een aankleedkussen tussen ons in. Daarna in een wieg langs me. Met 8 weken lag ze in haar eigen kamer, want toen sliep ze niet meer bij ons. Toen sliep ze ook de hele nacht door. Komt echt vanzelf goed. Gewoon lekker tussen jullie in leggen als ze dan wel slaapt. Probeer je het over een week gewoon nog een keer. En ja ze voelt zich dus lekker veilig bij jou
Dit, gelukkig wisselden wij wel af ook al moest mijn man werken want het is zwaar dus misschien dat de jouwe ook wat voor zijn rekening kan nemen...
De eerste weken heeft ze het grootste deel van de nacht op een van ons gelegen omdat we toen ook druk bezig waren de bv op gang te krijgen en ze 30min omhoog moest na de voeding. Met iedere 3u een voeding die 40min duurde en dan nog 30min omhoog en een luier verschonen tussendoor sliep ze weinig in haar bedje. Na die 30min omhoog houden was ze trouwens wel zover in slaap dat ik haar in haar eigen bedje kon leggen. Maar dat duurde dan dus niet lang
Bij ons was het probleem dat we hem in zijn eigen bed misstaan overhevelen. Sinds we hem in bed leggen en daar zijn fles geven gaat het goed. Vaak valt hij tijdens het drinken in slaapt en dan is het een kwestie van fles er uit en weglopen. Als hij tijdens het drinken in slaapt valt hoeft hij ook geen boertje te doen. Misschien werkt dat bij jullie ook
Iets met jouw luchtje er aan in haar bed kan enorm helpen (wel veilig houden). Sommige mama's trokken een groot tshirt aan die vervolgens om t matrasje gedaan werd, wij hadden in eerste instantie een hydrofielluier om ons nek en die ging onder het hoofdje strak gespannen, totdat ze die los kon klauwen met een week of 10, toen werden t spuugdoekjes die platgeknuffeld werden. Je kleintje zoekt je nabijheid, hardstikke vermoeiend maar ook super fijn dat je kleintje toch JOU of je partner als veilige haven beschouwd in de grote wereld. Een tussenoplossing is dan iets met jullie luchtje. Het is een beetje foppen maar dan heb je beiden wat je wilt, een rustige nacht en een beetje van mama is heeeeeeel dichtbij (en de echte mama is vlakbij).
Wij hadden zo n nestje die we tussenin legde! Ze sliep er heerlijk in en je kan ook niet over der geen rollen!