Hoe vaak buitenkant verven

Discussie in 'De lounge' gestart door mammievan2, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Hoe vaak verven jullie de buiten kant van jullie huis? Wat zijn ongeveer de kosten? Ik woon sinds 2 maanden in een rijtjeshuis daarvoor 10 jaar in een appartement gewoond dus heb er allemaal geen verstand van

2. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wanneer het nodig is :)

Het ligt een beetje aan de ligging van je huis, tussen de bomen, pal in de zon, in de scaduw, aan zee.... Maar over het algemeen doe je dat iedere 4 tot 5 jaar gellof ik.

Kosten zijn heel erg verschillend, ik zou gewoon een paar offertes opvragen. Hebben het vorig jaar laten schilderen (voordeur, keukenraam en 3 ramen boven) kosten daarvan kwamen uiteindelijk uit op 450,-. Je kan evt de burenvragen of ze mee willen doen (wanneer nodig natuurlijk), meestal maken ze dan een mooi prijsje voor je.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij doen het om de 4/5 jaar en gewoon zelf.

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij laten het zwart doen, om de 5 jaar. Kost 2200 euro inclusief alles.

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij doen het voor iedere 3 jaar (ligt op het zuiden) door de zon is het dan wat vaker nodig.
    De achterkant iedere 5 jaar.

Maar onze schilder komt gewoon ieder jaar even kijken of alles nog goed is, zo niet dan bespreekt hij het even en pakt hij het aan.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ligt aan de verf. Heb je goeie verf is 1x in de 5/6 jaar voldoende. Heb je bijvoorbeeld Gamma verf om even een voorbeeld te noemen dan kan het maar zo zijn dat je na 2/3 jaar alweer mag.
    Wel altijd hoogglans nemen, is sterker :)

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Moeten jullie gevels dan ook geverfd worden?

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik denk dat ons huis dan ook toe is aan nieuw spul!
    Wonen hier bijna 4 jaar, en toen was het net 2 jaar geleden geverfd. 2008 dus.
    Maar het ziet er werkelijk nog perfect uit!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hangt van je verf af en van de omstandigheden. Wij wonen dichtbij Schiphol. Elke 5 jr ondanks zeer goeie verf is wel nodig

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Die frequentie doen wij ook. De eerste twee keer het hele huis met maar 3 jaar ertussen gedaan maar er was enorm achterstallig onderhoud. Sommige drempels en kozijnen hebben wat meer aandacht nodig, die pakken we zelf tussendoor mee, en verder laten we de schilders komen.

11. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Is echt afhankelijk van de ligging en de verf die je gebuikt. variërend van 1 keer in de 3 jaar tot zelfs 1 keer in de 8 a 9 jaar. Maar dan heb je wel te maken met ideale omstandigheden. Als je uitgaat van 1 keer in de 5 jaar zit je wel goed. En de kosten, tja dat ligt er echt aan ik doe het zelf en ben dan voor 100 euro klaar. Ik hoef dan ook maar 2 kozijnen en 3 deuren, de rest is kunststof.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Die laat ik dan ook weer doen, staat wat frisser. Maar een gevel is niet noodzakelijk. Hout wel, daar verf je voor het onderhoud.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    De achterkant nooit. Hier zitten overal kunststof kozijnen. Aan de voorkant gaan we dit ook vervangen voor kunststof. Het zit nu nog redelijk in de verf, dus ik denk niet dat het nog gaat gebeuren. Alleen de voordeur wel. Die blijft van hout. Deze zit in de planning. Vorige week een nieuwe glasplaat besteld voor deze deur. Er zat nog enkel glas in. Als deze binnen is en bij droog weer, schilderen we de deur ook. In ons vorige huisje was 1x in de 6 jaar voldoende met goede verf. Echter was er 1 plank op het dak die elke 2 jaar moest. Onder invloed van zon, regen wind e.d. werd deze echt steeds heel snel slecht.

Deel Deze Pagina