pijn bovenbuik/ribben/rug

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chaarr, 19 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    Hi dames,

Momenteel ben ik 24+2 zwanger. Afgelopen week voelde ik mij een dag of 4 niet zo lekker, ik had barstende hoofdpijn was wazig in m’n hoofd en misselijk. de vk erover gesproken en die gaf aan meer te gaan drinken ivm eventuele uitdroging. dit heb ik gedaan en de klachten trokken ook weg. 1 dag later (sinds vrijdag) kreeg ik pijn in mijn bovenbuik wat door trok naar dezelfde hoogte in m’n rug. sinds vandaag voelt het echt meer als ribben pijn voornamelijk rechts. ook naast m’n schouderbladen doet het zeer. de pijn onder m’n borst is het pijnlijkst, ergste vind ik dat ik er zo benauwd van word.
    Na wat googelen kwam ik uit op eventuele zwangerschapsvergifiging, heb m’n bloeddruk gemeten en die is ten opzichte van vorige keer niet gestegen en nog steeds aan de lagere kant zoals die altijd is geweest.
    Herkent iemand dit misschien?

bedankt :)

2. Ukkepuk1

Ukkepuk1 Actief lid

15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Voelt het echt als aanvallen? Ik heb bij mn oudste galsteenaanvallen gehad. Pijn in de onderbuik, trok door naar achteren naar de rug tussen de schouderbladen.

3. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw
    nee de pijn is continu aanwezig. heb ook geen last van m’n onderbuik

4. Starfire

Starfire Bekend lid

13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Galstenen voel je of net achter de onderste ribben en rug of iets lager. Niet zo zeer in de onderbuik. Die voel je inderdaad niet de hele tijd.

Bij mijn eerste had ik ook veel last van de ribben en een heel drukkend gevoel op het middenrif/borststreek. Waardoor ik de hele tijd ook erg benauwd was. Dat kwam puur door het groeien van de baby maar als je je zorgen maakt, zou ik toch even weer de vk bellen, gewoon voor de zekerheid.

5. chaarr

chaarr Actief lid

16 sep 2019
    127
    17
    18
    Vrouw

Heb de vk aan de lijn gehad net, ze gaf aan dat het indd geen vergiftiging kon zijn, maar eventueel ijzertekort vanwege de andere klachten. wat precies de pijn in m’n buik kon zijn wist ze ook niet, maar dan zal het waarschijnlijk zijn wat jij zegt.

Deel Deze Pagina