Ik ben momenteel 35 weken zwanger van mijn 2de kindje. Nu ligt ze in stuit. Volgende week krijgen we een groei echo om te kijken of ze nog steeds zo ligt. Dan word besproken hoe verder. Ik zou graag ervaringen horen over een draaipoging van de baby. Hier ligt de placenta aan de voorkant. Ze ligt in een half onvolkomen stuit
hier ook een stuitligger.. mocht het niet meer draaien, danlaat ik het zo. De kans is bij mij niet groot dat het nog draait, op de echo bleek er weinig ruimte te zijn. Het doet meestal enorm veel pijn en ik geloof dat je de baby er ook geen plezier mee doet. Een baby zal altijd liggen zodat het zelf het lekkerst ligt. Schijnbaar is dat dus in stuit. Ik denk niet dat je daar wat aan moet willen doen....
Onze eerste was een stuitligger, volkomen en met placenta aan de voorkant. Ik heb een versie geprobeerd, maar man wat een hel, dat deed pijn! Mijn gyn vertelde dat een draaiing of binnen 5 minuten lukt, of lang duurt en pijnlijk is. Voor mij dus dat laatste. Als deze een stuiter wordt, ga ik niet meer laten draaien. Mijn bekken is smal en dat was de reden waarom nr. 1 in een stuit lag
zijn de stuitliggers gewoon bevallen of met keizersnee? bij mij kwamen ze er pas achter toen de vliezen gebroken waren, en heb toen voor keizersnee gekozen (keizersnee is me onwijs tegengevallen trouwens..)
Hier een geplande keizersnee. Leuk is idd anders. Vond het vooral moeilijk dat alles zo klinisch en zakelijk was. Niet dat gewoon bevallen romantisch is . Een stuitbevalling zag ik echt niet zitten, te veel kans op complicaties.
Ik ben zelf een beetje huiverig voor een uitwendige versie. Het schijnt best pijnlijk te kunnen zijn en ook wel stress voor de baby op te kunnen leveren. Het is misschien het overwegen waard om naar een voetreflexoloog te gaan. Ik heb een tante die dat doet en zij heeft meerdere positieve resultaten behaald daarmee!
Hier een draaipoging die resulteerde in een spoedkeizersnede. Kindje werd met 36+1 gedraaid. Draaien wilde vrij snel lukken en de pijn was goed te doen. Bij controle van de hartslag van het kindje bleek dat de hartslag veel te laag was en niet wilde herstellen. Slechts 60 slagen. Daarna ontstond er dus paniek en werd ik met spoed naar de o.k. Gebracht. Met een keizersnede werd het kindje gehaald en hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Wat de reden is geweest is niet te achterhalen.....geen navelstreng die te kort was of klem kwam te zitten of zo. Schijnbaar lag het toch niet zo lekker met het hoofd naar beneden Kortom; een draaipoging is zeker niet zonder risico's. Voor onze gynaecoloog was het de eerste keer in 20 jaar werkervaring dat dit bij haar gebeurde.....collega gynaecologen in hetzelfde ziekenhuis hadden het ook niet meegemaakt.
Bij mij hebben ze de kleine gedraaid toen ik 37 weken was.. En sorry ik doe never nooit niet meer. . Na het draaien veel last gehad ze zijn bij mij met 4 artsen bezig geweest gedurende 1 uur. Nee heeft mij echt pijn gedaan maar verschilt ook per zwangerschap en is ook bij iedereen anders.
Hier dan wel een positieve ervaring. Zoonlief lag bij 35.5 nog in stuit. Een duw van de gyn en hij dook zo met z'n hoofd naar beneden. Dus het kan ook wel lukken. Nauwelijks pijn gehad (kreeg 1 wee), zoontje ook prima in orde, en is tot bij de bevalling (40.3) blijven liggen en gewoon natuurlijk geboren. Nou moet ik wel zeggen dat wij weinig tot geen info hadden gekregen van te voren, er werd nauwelijks iets uitgelegd, ging echt zo van: liggingsecho, meteen naar vk, die ons meteen doorstuurde naar de gyn, en die deed 'ff' de draaipoging. Gelukkig dus gelukt, maar had het eigenlijk wel prettiger gevonden als ze ons even iets meer info en tijd hadden gegeven...
Hier gelukkig niet nodig maar ook onze VK zei heel simpel, ja als het in een stuit ligt proberen we het gewoon te draaien. Toen dacht ik thuis, hmm ff wat ervaringen en info opzoeken en ik kwam idd veel meer negatieve dan positieve verhalen tegen. Lekker is dat als de VK dan zo luchtig doet, zoals ze het zei dacht ik dat het gewoon erbij hoorde. (maar fijn dat jij achteraf toch een positieve ervaring had hoor )
Ik heb dinsdag een groei echo gehad. Onze meid loopt 3 weken voor en ligt over de breedte van de buik. Rug bovenin, hoofdje aan de linkerkant, billen aan de rechterkant en de voetjes bij de uitgang. Ik heb ook een voorliggende placenta. Mijn gyn zei eigenlijk niet zoveel over deze aparte ligging, maar we doen nog wel een groei echo met 35 weken omdat ze zo groot is En ik bij onze zoon met 34 weken ben bevallen dmv spoedkeizersnede. Vraag me nu af of ze nog gaat draaien... Ik laat in iedergeval geen draaipoging doen.
Nou precies! Bedoel, was blij dat het goed ging hoor, maar had gewoon toch wel verwacht dat ze d'r ff iets serieuzer mee om waren gegaan. Ik had vantevoren ook wel wat gelezen want ik wist natuurlijk dat mijn zoon in stuit lag, en ik wist dus inderdaad ook van de negatieve ervaringen en de risico's, maar had erop gerekend dat we even de tijd zouden krijgen om te overleggen met de gyn en vk (al neigden wij er sowieso wel toe om het te proberen). Maar het ging echt zo van 'zo, dat doen we even, hoppa. Oh u had eigenlijk vragen?' Achteraf vond ik dat echt heel raar.
Mijn UK lag met 35,5 week nog in stuit en is daarna toch nog gedraaid, dus hopelijk doet die van jou dat ook...ik was ook al info aan het zoeken over eventueel draaien
Ik hoop ook dat ze nog draait. Hoef ik geen keus te maken. Vind het zo lastig. Volgende week eerst nog een echo om te kijken of het wel kan.
Hallo, Ik reageer niet snel op een onderwerp maar hier wil ik mijn ervaring even delen. Op dit moment ben ik 38 weken zwanger en met 33 weken lag mijn kleine ook nog in stuit. Een draaipoging na de liggingsecho zag ik niet zitten i.v.m. de vele verhalen dat het erg pijnlijk is en vaak niet eens lukt. Ik ben toen begonnen met informeren bij iemand voor voetreflextherapie. Zij vertelde mij meer resultaat te boeken met mirtherapie. Ik ben 2x bij haar geweest en thuis mijn 'huiswerkopdracht' (met huidcontact een zin zeggen) daarna gevoeld dat kindje bezig was met draaien en anders lag en inderdaad bij 35 weken een liggingsecho gehad en de kleine was gedraaid Ik had ook ervaringen via internet gezocht en niet gevonden vandaar nu mijn ervaring. Succes!
Bij de eerste een draaipoging gehad MAAR ECHT NOOIT EN DAN OOK NOOIT MEER!!!!!!! vond de versie pijnlijker dan de bevalling. Deze ligt ook weer in stuit *zucht dus dan word het een keizersnede.
Al die alternatieve manieren heb ik ook geprobeerd. Volgens mij toeval als het werkt, want hier zat er geen beweging in, kost alleen maar geld
Toeval of geen toeval, het was dan wel erg toevallig dat het gelijk begon. Het was voor mij zeker al het proberen en geld dubbel en dwars waard.