wat doet je lichaam na 15 jaar pilgebruik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebee, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    hallo meiden

ik zal wellicht de zoveelste zijn met een vraag die misschien al vaker gesteld is hier.

ben nieuw hier en heb wat rond zitten lezen en benieuwd na wat jullie ervan denken.

ben 31 jaar vanaf mn 16e aan de pil, geen idee meer hoemijn cyclus daarvoor was. onregelmatig/regelmatig?!

Ben nu sinds 5 wkn gestopt met de pil, toen 1 dag ongesteld geweest (ben altijd maar 1 of 2 dgn) Kan sindsdien (weet t is niet goed) maar aan 1 ding denken zwanger worden.

Kreeg na 2 wkn gestopt met de pil, pijnlijke borsten, verloor een soort slijmprop met het plassen en had telkens een gevoel in mn onderbuik of ik ongesteld moest worden.

Leek me zeer onwaarschijnlijk dat ik al zwanger zou zijn, onmogelijk toch? Ben 2 kilo aangekomen, veel eetzin (stoppen vd pil?)

Nu 2 wkn na mn laatste dag ongesteld zijn was ik gister alweer ongesteld!
    1 dag!

Zou ik zwanger kunnen zijn/miskraam gehad? Of moet mijn lichaam er gewoon aan wennen na 15 jaar pil ?

Ben er nog zo weinig bekend mee.

Weten jullie het, of hebben jullie hier ervaring mee?

BeeBee :oops:

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Het zou inderdaad ontpillen kunnen zijn! Zeker als je het zolang gebruikt hebt. Misschien dat je lichaam weer naar een ritme probeert te zoeken zonder pil gebruik. Het kan wel 6 tot 12 maanden duren voordat je ontpilt bent!

Heb je een zwangerschapstest gedaan ofzo?

X Esther

3. moony

moony Lid

16 mrt 2008
    11
    0
    0
    Overijssel
    Ik denk dat je lichaam moet wennen, ik had vooral de eerste maand nadat ik gestopt was ook pijnlijke borsten en kramp enzo.
    Maar dit hoeft niet perse lang te duren hoor. Ik was ook vanaf mijn
    16e ongeveer aan de pil en binnen drie maanden was het bij mij al raak!

Groetjes Moony

4. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    nee heb geen zwangerschapstest gedaan, lijkt me van de ene kant erg voorbarig zo snel en van de andere kant voelt mn lijf zo anders.

zouden jullie het gewoon proberen?

5. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Je kunt het altijd proberen. Weet wel dat je lichaam je voor de gek kan houden. Maar dan heb iig zekerheid en weet je waar je aan toe bent!

X Esther

6. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    ja ga ik doen esther ga er morgen 1 halen. bedankt voor je snelle antwoord.

id verheug me nergens op maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben.
    XX

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoi beebee,

wat grappig dat jij zegt dat je ineens een heel sterke kinderwens hebt. Is dat erger dan daarvoor? Ik werd er zelf namelijk echt een beetje door overvallen toen ik met de pil stopte.
    Overigens heb ik geen ontwenningsverschijnselen gehad. Ik was eigenlijk direct weer net zo regelmatig ongesteld (met een paar dagen variatie) als toen ik 15 was.

Trouwens, ik zou inderdaad gewoon even een test doen. Succes!

Lindangel

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je bent ws gewoon aan het ontpillen, kan wel even duren :)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die slijmprop die je verloor, zal te maken hebben gehad met je eisprong. Het verschilt wat per vrouw, maar rond je eisprong heb je een soort 'witte vloed' noemen ze het geloof ik. Mooi handig dat dat bij jou zo duidelijk is, zodra je cyclus dan regelmatig is, heb je lekker duidelijk wanneer je eisprong dan is.
    Lijkt me sterk dat je zwanger zou zijn, klinkt echt als ontpillen. Zeker na 15 jaar, jeetje!
    En dat je die kinderwens nu ineens zo voelt: al die tijd is ook dat onderdrukt geweest door de hormonen, dat komt nu vol naar boven, :-D

Als het rommelig blijft, zou je naar een osteopaat kunnen gaan, (wel een die niet alleen je botten enzo doet, maar ook je organen). Je lever moet namelijk nogal hard werken om de pil aan te kunnen en nu dus ook om alle troep kwijt te raken. De osteopaat kan je lever manueel behandelen, (soort massage-techniek, voelt niet altijd even prettig, maar echt pijn doet het niet). Heeft mij enorm geholpen! Op de site van de nederlandse vereniging voor osteopatie kun je adressen bij jou in de buurt vinden. Meeste verzekeringen vergoeden wel.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    je kunt in theorie natuurlijk zwanger zijn, ik heb ruim 11 jaar de pil aaneengesloten geslikt, en was direct na het stoppen met de pil zwanger in de 1e ronde. ik geloofde het echt niet maar het bewijs loopt rond :)

11. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Het is echt van vrouw tot vrouw verschillend. Sommigen zijn na zo lang de pil geslikt te hebben al binnen een maand zwanger.
    Ik ben twee keer met de pil gestopt. De eerste keer omdat mijn relatie na ruim tien jaar over was en ik eens zonder 'die rotzooi' wilde. Toen ben ik 1x gewoon op tijd ongesteld geworden en daarna een jaar niet.
    En nu ik zwanger wilde worden, ben ik ook gestopt, na zes jaar onafgebroken pilgebruik. En nu werd ik een half jaar niet ongesteld. Ik heb toen wel maandelijks getest.

Maar zoals ik al zei, het is heel verschillend en het kan ook van pil tot pil verschillend zijn.
    Succes!

12. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Aloha!

Ontpillen kan inderdaad wel even duren hoor, ik werd pas na 53 dagen voor het eerst ongesteld, toen ineens na 4 dagen weer (pfff, lekker, ben je er net vanaf denk je) en toen: raak!

Ben zelf ook aangekomen van het stoppen met de pil, slikte 'm 12 jaar en 3 strips achter elkaar (was dus maar 4x per jaar ongesteld). Gewoon inderdaad een test doen, dan weet je het zeker :)

13. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    hallo meiden.
    denk nu inderdaad dat ik gewoon ongesteld ben :( . dacht gister dat het over was maar vanochtend was het erweer. niet veel maar wat donker bruine afscheiding. (maar ben ook moe, dromerig, afwezig, volgens mn collega hebben mn man en ik het TE gezellig gehad op vakantie haha)

heb wel een test gekocht die ik morgenvroeg ga doen.

en die sterke kinderwens is typisch ja. op vakantie hebben mn man en ik het erover gehad om met de pil te stoppen. maar meer zo van als we kinderen willen moeten we niet te lang wachten want we zien voorbeelden zat van mensen om ons heen. of het duurt een jaar tot 1.5 of het lukt helemaal niet. en aangezien ik 31 ben en mn man wordt 38 moet je op eengegeven moment toch de keuze maken.

ga je ervoor of niet. wij hebben voor wel gekozen. en sinds ik gestopt ben wil ik graag, dat gevoel ken ik niet van mezelf. mn vrioendinnen zeiden altijd die kriebels komen vanzelf en dat is dus gebleken.

ik hou jullie op e hoogte van de test van morgenvroeg

liefs BeeBee

14. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    ga vrijdagmorgen mn test doen, anders vragen jullie je wellicht af waarom ik vandaag niets heb laten horen. inmiddels is de donkere afscheiding weer weg :(

snap er niets meer van, innesteling?, ongesteld, vrijdagmorgen zal t me duidelijk zijn.
    volgens de calulator hier is het dan ook pas te meten dus zal nog ff geduld moeten hebben

15. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    @beebee: wat ben ik ontzettend blij te lezen dat jij deze vraag stelt.

Grappig, want ik dacht vanmorgen hier een vraag over te stellen. Ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan, omdat ik erg veel menstruatiepijn had iedere keer. Vreemd genoeg kan ik me niet meer herinneren hoe mijn cyclus toen was... :cry: Ik vraag me dan ook heel erg af (denk dat wij pas over een jaartje ervoor gaan) hoe mijn cyclus straks zal zijn als ik met de pil stop en dan de belangrijkste vraag, lukt het ons om zwanger te worden...

Kennen jullie die angst dat je denkt: gaat het ons wel lukken? of ben ik nou echt de enige :(:

Liefs van Amy

16. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Ik slikte al sinds mijn 15 de pil, en werd zwanger op mijn 19e terwijl ik de pil slikte..
    zo betrouwbaar was de pil dus ook weer niet.

en ja ik slikte ook altijd optijd.
    Heb zelfs tot mijn 13e week de pil geslikt toen ik zwanger was. Ik voelde me niet lekker en was toen naar de ha gegaan...urine afgegeven en bloed geprikt en toen bleek dat ik al bijna 13 weken was!

17. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Jammer dat je je oude cyclus niet meer weet. Maar het is gewoon afwachten, je hebt er zelf weinig invloed op.

Ik ben zelf ook na meer dan 10 jaar gestopt met de pil (marvelon). Bij mij is de cyclus gewoon gelijk opgestart en de eerste ronde doorgegaan in het ritme van de pil. Ik heb de eerste paar cycli moeten wennen aan de nieuwe symptomen die bij een cyclus horen. Ik had de eerste ronde na een dag of 14 ook een duidelijke eisprong met veel slijm en daarna gevoelige tepels en 11 tot 14 dagen later :evil:. Na de eerste ronde pakte mijn lichaam langzaam aan zijn oude gewoonte weer op van langere, onregelmatige cycli met eisprong (de eisprong kwam later, de rest was vergelijkbaar). In de laatste (6e en zeer succesvolle) cyclus opeens wat krampjes en rood bloedverlies rond mijn eisprong. Bij licht bloedverlies zou ik dus niet altijd automatisch uitgaan van :evil:, het kan ook de eisprong zijn.

18. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    hoi Amy

Ken zeker die vraag zal het lukken!

Heb genoeg om me heen gezien nml, dat het niet lukt, zo vanzelfsprekend is het allemaal niet.

Het blijft spannend allemaal en en geschenk als het wel mag lukken :baby:

19. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik ben na 20 jaar met de pil gestopt, mijn klok begon niet te tikken maar opeen heel hard te luiden! ( ben net 37 jaar)Ik was ook bang dat het misschien niet zou lukken, maar na 11 maanden was het toch raak! Ik heb niet een super regelmatige cyclus ( tussen 28 en 38 dagen) maar was wel gelijk ongesteld na het stoppen met de pil. Het verschilt dus echt per vrouw en ook per keer. Dan had ik weer veel bloedverlies en dan weer niet. Dan allerlei kleine kwaaltjes en dan weer niks. Ik had ook altijd al een dag of 3 /4 wat bruine afscheiding voor de ongesteldheid doorzette. Behalve de laatste keer, en bleek ik zwanger!
    Veel succes, bar

20. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    Ben niet zwanger!

Vanochtend een test gedaan.

Het is toch echt het "ontpillen" , met wat bloedverlies/onregelmatig, en verschijnselen van zwanger zijn.

Nu maar eens afwachten wanneer mn cyclus regelmatig is. Hoop dat dat niet lang duurt.

Bedankt voor al jullie reacties

Liefs BeeBee

Deel Deze Pagina