Hier net als ik vroeger mocht 1x per week. En dan 3 weken (vanaf dat hij aankomt tot pakjesavond) Zou deze zaterdag dan eigenlijk ook mogen maar zondag vieren we pakjesavond, vinden we niet nodig nog een keer schoentje zetten
hier gemiddeld 2 keer per week. Wij doen zelf ongeveer 1 keer per week, soms 2 keer maar af en toe mag ze nog bij opa en oma schoen zetten ofzo dus 2 keer komen we wel makkelijk aan. Als we ergens zijn geweest waar sinterklaas is (coole piet diego, studio100 sinterklaasfeest en deka sintfeest) mag ze sowieso dr schoen zetten want die sinterklazen zeggen altijd dat dat mag s avonds En op zaterdag mag het meestal ook... En wat krijgen ze er in? Altijd een klein kadootje en wat pepernoten ofzo. Met klein kadootje bedoel ik echt een schoenkadootje van 2/3 euro. o en waarom? Omdat ik het zelf zo leuk vind haha... dus sja. Maandagavond is hier gewoon pakjesavond. We hebben een sint en zwarte pieten gehuurd en de opas en omas komen. Zal ze wel geweldig vinden... Ik heb ook weer veel te veel gekocht. Kadootjes passen niet meer in de zak....
Wij mochten hem vroeger elke avond zetten en kregen dan elke keer wat lekkers erin (een muisje of een zakje chocomunten). Nu hoor ik pas van collega;s etc dat kindjes idd soms maar één keer per week zetten, ik dacht altijd dat iedereen elke avond de schoen zet. Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga doen.
Zo komen we nog eens achter de cupmaten hier. Misschien eens een topic openen, volgens mij hadden we die nog niet Hier geen hangtieten en een c-cup haha. En ontopic: ons meisje interesseert dat hele sint en piet gebeuren geen ene moer. Het is dat mama het zo leuk vindt allemaal en dat ik haar 1-2x per week haar schoen laat zetten met een wortel en een tekening maar anders? Ze vraagt er totáál niet om, denkt er zelfs niet aan. En jawel, ze wordt gewoon opgevoed met het hele sinterklaasgebeuren, zijn naar de aankomst gaan kijken, gisteren sinterklaas in het dorp, vrijdag op de peuterspeelzaal maar nee, ze wordt er niet warm of koud van dus als ze niet haar schoen zou zetten, was het voor haar ook prima. (ze is bijna 3).
Vanaf dat sinterklaas in het land is tot 5dec deden wij dit elke zaterdagavond. en dan was het altijd iets kleine, stukje marsepein of chcoladeletter
Hier alleen op de zaterdag en toevallig afgelopen week dan een keer op de woensdag omdat me moeder chocoladeletters voor ze had gekocht.Dus dat is 3x voor de pakjes avond. Ze krijgen er ook niet steeds een kado in maar gewoon chocolademuisjes of muntjes. Toevallig afgelopen weekend wel een kadotje omdat me zoontje een gat in zijn hoofd had en me dochter de griep dus ze verdienden wat leuks
yes i know. tis de derde keer al dat ik hangtieten ga krijgen sisa@ aan jou de eer om het topic te openen
Nee lieverd die eer is voor jou, dat gun ik je met ALLE plezier Ik wíst dat je snel ging reageren hier haha
Ik mocht vroeger altijd 2x per week mijn schoen zetten. Kregen we meestal iets van snoep (chocolade centjes, marsepeine varkentje ofzo) Niet te gek. De grote cadeau's kwamen natuurlijk pas met pakjes avond
Hier gaat de 'magie' er niet af, gelukkig! Damiën kan nog steeds naar buiten kijken en 100% zéker weten dat ie Zwarte Piet op het dak zag lopen.. Elke ochtend vol spanning naar beneden rennen om te kijken of 'Sinteklaas is weest'.. Ik vind het heerlijk! Gisteren was ik boven de cadeautjes voor 5 decemberaan het inpakken terwijl Damiën met m'n vriend beneden zat. Toen liet Zwarte Piet zómaar een klein cadeautje van het dak vallen terwijl Damiën naar buiten aan het kijken was.. Kind helemaal gelukkig! Ik vind het echt zo fijn om te zien, én het feit dat ik dit jaar wat ruimer zit dan voorgaande jaren, maakt dat Damiën ook elke dag z'n schoen mag zetten. Soms komt er alleen iets lekkers in, soms een cadeautje (van maximaal 1,50). Heel pedagogisch-onverantwoord natuurlijk, want ik verwen m'n kind verschriiiikkelijk, maar ach, van die paar weken zal ie niets krijgen (behalve elke dag een gevulde schoen)
Aaah haha wat superleuk en schattig!! Ach weet je... hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik begin te denken: het is maar een keer per jaar. Ik lul er wel een verhaal om heen, zo van: nou, misschien als Sinterklaas nog tijd en geld over heeft, misschien komt ie dan nog wel een kadootje brengen. Zet je schoen maar, dan zie je het morgen vanzelf. Het kind is nog maar 6 maanden, maar ik heb het al helemaal in m'n hoofd Vanavond had ik het er met m'n man over en die mocht ook gewoon een paar keer z'n schoen zetten. Ik begin haast te denken het vroeger eerder regel dan uitzondering was en dat ik gewoon dikke vette pech had als kind zijnde (gelukkig wist ik destijds ook niet beter)
De oudste zet iedere avond de schoen en krijgt er ook iedere avond iets in. De ene keer 2 muntjes, dan 3 pepernoten of een klein kadootje (potloden,kleurboekje) en vandaag had ze een ansichtkaart van Sint met een hele tekst erop. Supertrots ging die kaart mee naar school en heeft juf het voorgelezen. Vanmiddag had ze bedacht dat de jongste de schoen ook moest zetten,dus dr staan nu 2 schoentjes te wachten op piet. Wij mochten zelf ook iedere dag de schoen zetten, maar in onze tijd ( auw wat klinkt dat oud ) werd er niet zo aan schoenkadootjes gedaan.Toen had je alleen maar snoepgoed.
Hier mag het vanaf de aankomst 2 x per week: de ene keer een klein kadootje, de andere keer iets van chocolade (klein) en een mandarijn. Dit zijn we beide gewend van huis uit en dat vinden we nog steeds leuk
hier 2 keer per week. Waarom?? Omdat ik dat als kind ook mocht. Op woensdag en zaterdag. Op woensdag een mandarijn en een paar schuimpjes of chocolademuntjes, op zaterdag een klein cadeautje (1 a 2 euro) en een paar pepernoten. Ze is er hier helemaal vol van. Vraagt elke dag of ze haar schoen mag zetten, maar ze snapt ook goed dat de sint ook naar andere kindjes gaat. Om hem elke dag te laten zetten en dan niks erin, daar vind ik haar nog te klein voor, dus dan 2 keer per week zetten. Ze gaat er helemaal in op, want op de avonden dat ze haar schoen gezet heeft, vertelt ze s ochtends dat ze zwarte piet op het dak gehoord heeft.
Wij zetten vroeger onze schoen alleen in december. Dus in totaal vijf keer. Mijn kinderen laat ik af en toe de schoen zetten. Ik denk dat ze 'm nu drie keer gezet hebben. Een keer met de intocht, een dag later met de intocht in Amsterdam en nog een keertje zomaar.
Hier zetten we de schoen 2x per week. Meestal kien ik van te voren uit wat we nog aan praktische dingen nodig hebben (nieuw fruitdoosje voor op school, nieuwe wanten e.d.) en dat gaat er dan af en toe in, afgewisseld met kleine cadeautjes. En hij is overal even blij mee. Heerlijk zo'n blij koppie!