Baby kleding inlijsten.

Discussie in 'De lounge' gestart door mm7, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hallo..

Ik wil graag het eerste rompertje van mijn kinderen inlijsten (en dan straks van baby nr3 ook natuurlijk) het zijn 2 piepkleine rompertjes van petit bateau in het wit, ontzettend lief.

Ik heb wel eens gehoord dat als je dat ergens wilt laten doen het best wel wat geld kost. Daarom wil ik het zelf doen... Hebben jullie tips of ervaringen? Moet ik de rompers eerst behandelen? Strijken met stijfsel? Ik wil natuurlijk geen kreukjes etc in de rompers bij het inlijsten.

Kortom jullie tips, ervaringen en foto's zijn welkom...... :D

2. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Leuk idee!
    Ik zag vorige week bij Ikea mooie lijsten die extra diep zijn zodat je dit soort dingen makkelijk in kan lijsten, misschien een tip.

Ik lees even mee voor andere tips.

3. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb het ook gedaan, maar ook speels, dus maakte een vouwtje niet uit. Ik heb het niet kaarsrecht ingelijst. Met zo'n lijst van ikea: pakje, mutsje en geboortekaartje.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat een leuk idee :D
    Blijf ook even mee lezen ;)

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik wil het eigenlijk niet in zo n diepe lijst, denk dat ik het mooier vind als het plat is...

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij hebben voor de geboorte van liam een fc groningen romper ingelijst gekregen. Die zit in een lijst van de hema. Lijkt heel erg leuk

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb mijn buik ingegipst en daar omheen de bekleding van de wieg gedaan en toen ingelijst. Om stof hard te kunnen maken moet je ze indompelen in een soort lijm, prettex heette dat volgens mij. Tekoop bij de hobbywinkels.

8. Welke lijsten van de ikea hebben jullie gebruikt?

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wat een leuk idee !!:)

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mm7 wat een super gaaf ideeee!!! die hou ik er in!
    als je het gemaakt hebt wil je mij dan laten weten hoe je dat gedaan heb en misschien een fotootje van het resultaat? ik wil dat ook wel doen dan...wat leuk!
    haar eerste romper was van die van de prenatal die in de blijedoos zat, wondertje stond erop geloof ik :)

ow en xenos heeft diepe lijsten zag ik laatst

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ga morgen even bellen naar de lijstenmaker hier in de stad, volgens mij heb ik daar het ook wel eens in de etalage gezien, dan laat ik het toch maar gewoon doen. Mijn andere project moet ook nog afgemaakt worden, dus ga ik me daar zelf maar op storten, dat is mijn gipsbuik die ik wil mozaïeken. Ik denk dat de kerstvakantie daar wel geschikt voor is. Dus van beide zal ik als het af is, hier het resultaat posten! Maar.... nog steeds zijn alle tips welkom natuurlijk haha! Ik wil nu alles afmaken, omdat ik straks dit ook allemaal van een 3e krijg natuurlijk haha, ook zo suf als ik na de bevalling, nog 3 babyboeken, 3 schilderen en 2 buiken moet maken! Dus ik ga lekker knutselen voor dat mijn buik in de weg gaat zitten...

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
  13. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik ben zo'n 'ik-kan-niks-weggooien-persoon', dus ik heb m'n dochter d'r eerste pakje, eerste rompertje(s), sokjes, en een van haar eerste mutsjes ook bewaard. Ik wist niet zo goed wat ik er mee moest, maar n.a.v. dit topic ben ik ook van plan het in te lijsten, bedankt voor het posten van dit topic ts!!:D Haar hielprikje, naveltje, pleistertjes van haar prikjes, en alle kleertjes die ik TE leuk vind om weg te geven, hou ik ook. Ik zal al te denken om een soort van plakboek daarvan te maken, maar sommige dingen zijn natuurlijk leuker om in te lijsten!

14. Jel

Jel Niet meer actief

Bekijk bijlage 203033

Wij hebben het truitje die we eigenlijk bij de geboorte van onze dochter aan wilden doen, ingelijst. Gewoon in een lijst van de Action.

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Wat mooi Jel..
    Word altijd wel emotioneel van dit soort dingen te lezen icm onderschrift..
    Lijst is heel mooi geworden!

16. Jel

Jel Niet meer actief

Dankje MissXX

17. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jel: heel mooi gedaan zeg

18. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Hier een lijst met Joey's 1e pakje en ook een met Nikki's 1e pakje. Lijst van Ikea gebruikt, de RIBBA lijn!

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

@tulip en truuske hebben jullie een foto?

@jel mooi meid! Voor jullie heeft het een nog ander gevoel. Heftig!

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik reageer even snel want zit met een huilend en snotterig jongentje! Fmt wat een goede tip zeg! Ik ga de site morgen eens uitgebreid bekijken. Jel, wat lief en mooi!

Deel Deze Pagina