Ik merk dat het best wel een taboe is een soa maar ook een soatest. Ook in mijn vriendenkring een vrijgezel vriendinnetje heeft t zonder rubbertje gedaan en heeft nu chlamydia en daar schrok ze erg van, tsjah dat is t risico denk ik dan. Heb jij welis een soa test gedaan? Deed je dit anoniem bij de GGD of via de huisarts? En wat was de reden? Deed je t voor de zekerheid? O de poll lukt niet meer dan maar zo ..
Ja op mijn 16-17e eens een soa test gedaan. Mijn toen huidige vriendje was naar het buitenland geweest op vakantie en hoorde via een vriendin dat hij vermoedelijk vreemd was gegaan. Ik ben samen met mijn moeder naar de HA geweest.
Vorige maand nog. Via de huisarts. Ik heb een relatie achter de rug met een getrouwde man (dit wist ik niet ten tijde van onze relatie) en z'n vrouw is hier uiteindelijk achter gekomen. Zij bleek (voor de 2e x!!) chlamydia te hebben en ze heeft mij gewaarschuwd. Ik had niks, hele opluchting!
Nee nog nooit gedaan maar heb ook alleen maar met mijn ex-man waarmee ik 11 jaar samen was en mijn huidige man onbeschermde seks gehad. Dus nooit echt een reden voor gehad maar als ik werkelijk eens een one-night-stand zonder condoom gedaan of het condoom zou stuk zijn gegaan zou hebben dan zou ik best een SOA-test laten doen, dat is geen schande.
Heb dit 2 keer laten doen en mijn toenmalige en huidige vriend ook toen we een nieuwe serieuze relatie kreeg en we het toch zonder condoom wouden doen en alleen met de pil. Niks vreemds lijkt me.
Nooit gedaan want nooit onveilige seks gehad. Maar vind soa-test geen taboe. Ik dacht dat als bloed bij zwangerschap wordt afgenomen dat ze ook soa-test doen? Of klopt dat niet? Ivm risico baby?
Ja een aantal keren (met name op hiv), maar dat kwam doordat het verplicht is als je aan een ivf begint en emmy's wil laten invriezen je hierop getest moet zijn. Als een vd partners hiv heeft, mogen er geen emmy's worden ingevroren namelijk. Zowel mijn man als ik hebben de testen dus gehad.
Toen mijn man en ik een relatie kregen wilde we beide Just to be sure een test doen, gewoon bij de huisarts. Verder nooit gedaan.
Ja, ik heb weleens een soa test laten doen. Een keer bij de GGD vanwege een afgegleden condoom bij een vakantievriendje. Later nog een keer bij de huisarts toen mn relatie uitging, omdat ik mn ex niet volledig vertrouwde achteraf. Je hebt van die testen die je op internet kan bestellen volgens mij, maar ik weet niet of die voldoende betrouwbaar zijn. Dat is wellicht wel een idee voor mensen die zich schamen. (Mits dus betrouwbaar.)
Nee geen reden voor, ben samen met mijn eerste vriend en ik was ook zijn eerste vriendin. Alleen tijdens de zwangerschap dus de standaard soa testen.
Een heel aantal jaar geleden was er hier in de ongeving een chlamydiabom ontploft! (Dorp he) en toen moest ik een keer naar de Gyn en daar deden ze de chlamydiatest bij alle vrouwen in de omgeving. Als je besmet was kreeg je een receptje opgestuurd... Ik had niets, kon ook niet. (Nou ja, zeg nooit nooit). Collega's van mij hadden chlamydia, vriendinnen van mij hadden chlamydia... Het was net een luizenplaag!
Nog nooit gedaan, alleen die bij de zwangerschap dan.. Gelukkig kwam daar niks uit, want de vader van mijn zoontje bleek niet al te netjes te zijn.. Verder nooit gedaan omdat ik er geen reden toe had.
Ja, toen ik aan mijn huidige relatie begon. Ik was maagd, maar mijn partner niet. Vond het een beetje raar om van hem wel een test te verwachten en het zelf niet te doen (ondanks dat ik een geldige reden had). Dus ook maar laten testen. Hihi Toen later weer toen we het ivf-traject ingingen (=verplicht) en de standaard testen tijdens zwangerschap.
Ik heb 2x zo'n test gedaan; beide keren via de huisarts. Niet meer dan normaal; ik snap het taboe ook niet. Het gaat hier om je gezondheid - als er sprake is van een mogelijke soa, dan wil ik er persoonlijk zo snel mogelijk bij zijn om er een oplossing voor te vinden. Gelukkig is er bij mij niks gevonden