geen idee, dat heb ik nog nooit gehoord, ik vind het makkelijker om hem in de was te gooien en een nieuwe te pakken.
ik doe al 2 soms 3 wasjes per dag! haha nee maar ik laat die doekjes ook niet langer als 1 of 2 dgn liggen
Van je vaatdoekje snap ik wel, maar je doet iedere week de keukenkasten aan de binnenkant soppen? Dus je haalt elke week alle borden, bekers, glazen, kruidenpotjes ect uit de kast om dan te kunnen soppen?
Ik was en strijk alleen in het weekend. Dan kan ik de hele dag staan wassen zonder dat ik een hoge rekening krijg.
ja als dat nodig is...maar de truc van zulke dingen wekelijks bijhouden is dus dat je vaak met een paar minuutjes klaar bent. Ik doe het niet voor piet snot, als het nog schoon is, is het prima.
Stofzuigen beneden :om de dag Stofzuigen boven :heb geen boven Meubels ect af stoffen beneden :om de dag Afstoffen boven :heb geen boven Bed verschonen :elke zaterdag Dweilen :om de dag WC bril schoonmaken en chloor erin :elke avond voor het slapen Vaatdoeken verschonen op het aanrecht :dagelijks WC schoonmaken (tegeltjes ect) :1x per maand Badkamer schoonmaken (tegels ect) :1x per maand Keukenkasten afnemen met een doek :elke dag na het afwassen even snel Keukenkasten aan de binnenkant soppen :1x per maand
Stofzuigen beneden : Iedere dag Stofzuigen boven : 1x per week, stofzuiger is te zwaar voor mij. Meubels ect af stoffen beneden : Iedere dag meerdere keren Afstoffen boven : 1x per week Bed verschonen : Iedere twee weken ongeveer. Dweilen : Iedere dag WC bril schoonmaken en chloor erin : Om de dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : Ik heb geen vaatdoeken maar wegwerpdoekjes, vind vaatdoeken smerig WC schoonmaken (tegeltjes ect) : 1x per week alles grondig Badkamer schoonmaken (tegels ect) : 1x per week helemaal grondig Keukenkasten afnemen met een doek : 2x per week denk ik. Keukenkasten aan de binnenkant soppen : Heel weinig, eens in de 3 maanden? Zou nu vaker moeten, de kastjes verzakken en de woningbouw doet er weinig aan, maar komt nu wel stof in.
Stofzuigen beneden :iedere dag Stofzuigen boven :1x per week Meubels ect af stoffen beneden :2 a 3x per week Afstoffen boven :1x per week Bed verschonen :1x per week Dweilen :ligt eraan hoe vies het wordt, maar 1 a 2x per week. WC bril schoonmaken en chloor erin :iedere dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht m de dag WC schoonmaken (tegeltjes ect) :1x per week maar dan niet tot boven aan toe. Badkamer schoonmaken (tegels ect) :grote beurt 1x per maand, kleine beurt iedere week Keukenkasten afnemen met een doek :iedere dag, heb wit hoogglans en een 2jarige Keukenkasten aan de binnenkant soppen :euhhhhh niet zo vaak, 2x per jaar ofzo
Stofzuigen beneden : Elke dag Stofzuigen boven : Heb ik niet Meubels ect af stoffen beneden : Elke dag Afstoffen boven : hebben we nog steeds niet Bed verschonen : Elke 1.5 week Dweilen : ligt aan of het buiten regent. WC bril schoonmaken en chloor erin : om de dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : elke dag WC schoonmaken (tegeltjes ect) : 1 keer per week minimaal Badkamer schoonmaken (tegels ect) : 1 keer per maand Keukenkasten afnemen met een doek : als er stof ligt, geldt voor elke kast. Keukenkasten aan de binnenkant soppen : net als hierboven.
Stofzuigen beneden :2 a 3 x per week Stofzuigen boven : 1 x per week Meubels ect af stoffen beneden : 1 x per week Afstoffen boven : 1 x per maand Bed verschonen : 1 x per week Dweilen : 2 a 3 x per week WC bril schoonmaken en chloor erin : dagelijks Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : dagelijks WC schoonmaken (tegeltjes ect) : 1 x per week Badkamer schoonmaken (tegels ect) : 1 x per week Keukenkasten afnemen met een doek : 1 x per week Keukenkasten aan de binnenkant soppen : 1 x per jaar
Stofzuigen beneden : Om de dag, soms om de 2 dagen. Stofzuigen boven : Maximaal 1 x per week. Meubels ect af stoffen beneden : Ook max. 1 x per week.... Afstoffen boven : Haha vrijwel nooit, ook al moet dit eigenlijk wel! Bed verschonen : Iedere 2 weken ongeveer. Dweilen : De laatste tijd 1 a 2 x per week. WC bril schoonmaken en chloor erin : WC bril schoonmaken, 1 a 2 x per week. Chloor erin, ca iedere 2 weken. Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : Iedere week. WC schoonmaken (tegeltjes ect) : Maximaal 1 x per half jaar, we doen dit bijna nooit. Dweilen van de wc dan weer wel vaker, tegelijk met de rest van de begane grond. Badkamer schoonmaken (tegels ect) : Maximaal 1 x per half jaar. Keukenkasten afnemen met een doek : Ongeveer 1 a 2 x per half jaar. Keukenkasten aan de binnenkant soppen :Misschien 1 x in het jaar? Niet vaak dus haha.
Stofzuigen beneden/slaapkamers : Om de dag (flat) Meubels ect af stoffen beneden/slaapkamers: Om de Bed verschonen : Ik probeer het elke week te doen.. Dweilen : 1 keer per week WC bril schoonmaken en chloor erin : Minimaal 1 keer per week Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : Zodra die stinkt (Om de 3 dagen ongeveer) WC schoonmaken (tegeltjes ect) : Gewoon tijdens het wc schoonmaken.. minimaal 1 keer per week Badkamer schoonmaken (tegels ect) : Om de week Keukenkasten afnemen met een doek : Zodra die vies is Keukenkasten aan de binnenkant soppen : 2 keer per jaar? Zijn nooit vies
Stofzuigen beneden :dagelijks Stofzuigen boven : 1x per week Meubels ect af stoffen beneden :1x per week Afstoffen boven : 1x per maand Bed verschonen : om de 2 weken Dweilen :3x in de week WC bril schoonmaken en chloor erin :3x per week Vaatdoeken verschonen op het aanrecht :om de dag ongeveer WC schoonmaken (tegeltjes ect) : 1x per maand tegels de rest 3x per week Badkamer schoonmaken (tegels ect) : om de week Keukenkasten afnemen met een doek :1x per week Keukenkasten aan de binnenkant soppen :2x per jaar en dan ook Spinnenraggen 1x per maand ramenwassen wekelijks alles ontkalken 1x per jaar trap schoonmaken 1x per week onder de banken schoonmaken 1x in de 2 maanden
Even voor mijn verdediging: ik heb 2 kleine kindjes Dat kost ook tijd En verder ben ik volledig tijd, als ik weer ga werken wordt het lijstje uiteraard anders. Stofzuigen beneden : Dagelijks Stofzuigen boven : Wekelijks (in het weekend als mijn man beneden bij de kids is) Meubels ect af stoffen beneden : Dagelijks Afstoffen boven : Wekelijks Bed verschonen : Wekelijks bij mijn zoontje, twee-wekelijks bij ons, paar keer per week bij mijn dochter Dweilen : Beneden 4x per week ofzo WC bril schoonmaken en chloor erin : Dagelijks, soms 2x per dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : 2x per dag WC schoonmaken (tegeltjes ect) : VLoer dweil ik mee, met schoonmaken van de bril maak ik ook het fonteintje schoon, de tegels enzo echt bijna nooit (of ze moeten zichtbaar vies zijn) Badkamer schoonmaken (tegels ect) : Dit was maandelijks maar laatst voor het eerst gedaan sinds de geboorde van mijn dochter Keukenkasten afnemen met een doek : Paar keer per week Keukenkasten aan de binnenkant soppen : De besteklade vrij regelmatig de rest echt een paar keer per jaar ofzo
Stofzuigen beneden : elke dag Stofzuigen boven : elke dag Meubels ect af stoffen beneden : elke dag Afstoffen boven : elke dag (gelijkvloers) Bed verschonen : 1 x per week Dweilen : elke dag WC bril schoonmaken en chloor erin : elke dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : elke dag 1/2 keer WC schoonmaken (tegeltjes ect) : elke week Badkamer schoonmaken (tegels ect) : elke week Keukenkasten afnemen met een doek : elke dag Keukenkasten aan de binnenkant soppen :1/2 x per week
Stofzuigen beneden :4x per dag (honden) Stofzuigen boven : 1x per week Meubels ect af stoffen beneden :elke dag wat Afstoffen boven : 1x per week Bed verschonen : om de 2 weken in zomer vaker Dweilen :elke dag WC bril schoonmaken en chloor erin :nagenoeg elke dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht :tik van mij, denk wel 3 doekjes op een dag WC schoonmaken (tegeltjes ect) : elke week Badkamer schoonmaken (tegels ect) : dat doet mijn man, elke 2 weken grote schoonmaak. Keukenkasten afnemen met een doek :elke 2 weken Keukenkasten aan de binnenkant soppen: 2x per jaar
Haha interesante vraag Ik zou graag alles vaker willen doen, maar nu ik zwanger ben gaat alles een stuk minder ben vaker moe, en mn dochtertje help goed mee door hele kledingkasten leeg te gooien. Soms doe ik ineens veel, dan heb ik volgens mij een beetje last van nesteldrang. Wat ik nu doe: Elke dag een was,vegen,afwassen,koken,opruimen 5 keer per dag haha. Als ik me beroerd voel blijft. Het daarbij en als ik me goed voel dan stof ik af en maak de wc schoon enz, als ik daarna nog niet kapot ben en een schoonmaakdrang heb dan ga ik al mn keukenkastjes schoonmaken en ordenen, kledingkasten ordenen, laatjes van rommelkastjes uitmesten haha
Stofzuigen beneden : 6x per week (ik heb op dinsdag een lange werkdag, dan vertik ik het) Stofzuigen boven : 1x per week, 2x tussendoor met de swiffer Meubels ect af stoffen beneden : elke dag, behalve dan dinsdag Afstoffen boven : eens per week goed, eens nog ff snel Bed verschonen : elke zaterdag Dweilen : om de dag WC bril schoonmaken en chloor erin : elke dag Vaatdoeken verschonen op het aanrecht : niet. Ik gebruik alleen keukenrol WC schoonmaken (tegeltjes ect) : 2x per week Badkamer schoonmaken (tegels ect) : 1x per week Keukenkasten afnemen met een doek : na het koken eigenlijk automatisch Keukenkasten aan de binnenkant soppen : 4x per jaar