hoi, wij laten vandaag 1 wand op beide kinderkamers stucen. Weet iemand wanneer een baby en peuter weer in een gestucte kamer mag slapen? Meteen? Na 1 nacht? Kan het niet op internet vinden. dank!
Het duurt best lang voor het vocht van het stucen uit de muur en de kamer is. Ik zou een kleine week of in ieder geval een dag of 3 a 4 wachten tot je de kamers in gebruikt neemt. Je kan het goed controleren, als alle donkere plekken weg zijn is het droog. Stook overigens niet de kachels gelijk hoog, als de stuc te snel droogt kan het gaan scheuren!
Dank voor je antwoord! Maar is het nodig om te wachten met slapen tot dat het helemaal droog is? Komen er giftige stoffen vrij zolang het nog niet droog is? Of valt het mee?
We hebben vd week onze kamer gestuct. Alles tegen elkaar open gezet en in de avond een warmte ventilator aan. Toen was de muur al droog en hebben we meteen de 1e nacht weer in onze kamer geslapen.
Er komen geen giftige stoffen vrij, maar je stuc kan wel beschadigen zolang het nog niet voldoende ingedroogd is. Ik zou dus wel even elders gaan slapen en mogelijk beide kamers niet tegelijk doen?
Als je snachts goed kan ventileren en het is bijna helemaal droog zou ik er weer slappen. Het is niet schadelijk maar vaak is de lucht in de kamer wat vochtiger of het ruikt, zolang de stuc niet droog is. Zelf zou ik het dus even ter plekke bekijken na het stuccen hoe snel het gaat