hoelang na stucen slaapkamer weer slapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    hoi,

wij laten vandaag 1 wand op beide kinderkamers stucen. Weet iemand wanneer een baby en peuter weer in een gestucte kamer mag slapen? Meteen? Na 1 nacht?
    Kan het niet op internet vinden.
    dank!

2. Ansji

Ansji Niet meer actief

Het duurt best lang voor het vocht van het stucen uit de muur en de kamer is. Ik zou een kleine week of in ieder geval een dag of 3 a 4 wachten tot je de kamers in gebruikt neemt. Je kan het goed controleren, als alle donkere plekken weg zijn is het droog.

Stook overigens niet de kachels gelijk hoog, als de stuc te snel droogt kan het gaan scheuren!

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Dank voor je antwoord!
    Maar is het nodig om te wachten met slapen tot dat het helemaal droog is?
    Komen er giftige stoffen vrij zolang het nog niet droog is? Of valt het mee?

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Als er maar voldoende ventilatie is. Raam of deur open laten.

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

We hebben vd week onze kamer gestuct. Alles tegen elkaar open gezet en in de avond een warmte ventilator aan. Toen was de muur al droog en hebben we meteen de 1e nacht weer in onze kamer geslapen.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Er komen geen giftige stoffen vrij, maar je stuc kan wel beschadigen zolang het nog niet voldoende ingedroogd is. Ik zou dus wel even elders gaan slapen en mogelijk beide kamers niet tegelijk doen?

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Als je snachts goed kan ventileren en het is bijna helemaal droog zou ik er weer slappen.
    Het is niet schadelijk maar vaak is de lucht in de kamer wat vochtiger of het ruikt, zolang de stuc niet droog is.
    Zelf zou ik het dus even ter plekke bekijken na het stuccen hoe snel het gaat

Deel Deze Pagina