Elke ochtend, omdat ik dag makkelijker vind dan wassen aan de wastafel. Heb het getimed, sta er 1 minuut onder dus niet zo veel water verbruik haha. Elke avond wat langer, is m'n ontspanmomentje. Maar soms sla ik die wel over. Was m'n haren 1x in de 2 dagen.
Bij ons wisselt het. Ik meestal om de 2 dagen. Soms om de dag. Of twee dagen achter elkaar wanneer ik me vies voel (bijvoorbeeld na veel lichamelijke inspanning of bij erg warm weer). Manlief doucht iets vaker, hij vindt het fijn (ik niet, ik vind het een gedoe haha). Dochterlief doucht ca. 3 x per week, waarvan 1 x bij haar oma.
Wow, wat zijn er veel mensen die elke dag soms meerdere keren per dag douchen. Denken diegenen die dit doen ook aan hoe lang ze douchen en aan het waterverbruik? Ivm het milieu?
Nee. Wel in verband met de jaarafrekening, maar ook dat heeft niet zoveel invloed op hoe lang en hoe vaak ik douche..
Ja nog een weekje en dan mag ik eindelijk weer Maar heb vandaag wel even buiten gelopen dus heb al een voor douche behandeling gehad en mijn haar zit weer in model
Mijn haren was ik 1 en maximaal 2 keer per week zodat het niet te droog wordt. Voorheen deed ik dit om de dag en was het net stro daarnaast ga ik 1 tot 2 keer per week in bad en was mezelf daarna even af. In de zomer kan ik wel vaker (soms dagelijks) even in de douche springen om zweet enzo weg te wassen maar dan doe ik niet mijn haren.
Iedere ochtend. Ik voel me smorgens altijd heel vies als ik op sta. Ik zweet veel in bed dus als ik me niet kan douchen dan voel ik me de hele dag smerig. Als ik me om de dag bijvoorbeeld met een washandje zou moeten doen dan zou ik sowieso onder mijn armen en tussen mijn benen wassen. Daarnaast mijn gezicht wassen. En met een washandje over mijn nek en hals omdat ik daar vaak zweet. Nou.... dan stap ik maar meteen onder de douche want als ik met een washandje in de weer ben geweest dan heb ik alsnog geen fris gevoel.
Zit super! Ben blij dat de storm nog niet weg is hier Vlieg wel bijna weg van mijn stok maar ach, als je haar maar goed zit toch?
hier ook zoiets, soms vaker. zweet weinig en van weinig doen... gewoon even snel wassen doe ik wel elke dag of 2x per dag met een washandje even vlug. maar echt uitgebreid douchen is voor je huid ook niet zo goed als je dat teveel doet... dochterlief hangt er vanaf wat ze gedaan heeft, soms 2x op een dag (zeker als ze weer eens een luierexplosie had, meestal om de dag op advies van het CB en huisarts ivm hele droge huid is dat wel het beste.)
Ik douche om de dag uitgebreid (inc scheren) doe ik dat niet dan begint alles te jeuken vooral mijn hoofdhuid
Grappig dat er zoveel reacties op komen en dat andere (ook ik haha) dat leuk vinden om te lezen, mijn antwoord stond er alleen niet bij: Ik douche me elke dag zeker 1 keer en dat kan uitlopen tot max 4 keer per dag. standaard douche ik elke morgen en soms savonds en na het sporten douche ik en soms als ik het koud of super warm heb douche ik me ook nog even of ga in bad.
1x per dag in de ochtend. Maar heeeeel soms hebben we een joggingborkedag en dan douche ik eens niet of savonds. Zomers wil ik soms wel eens een keertje extra een rondje onder douche draaien.
Maar 1 minuut onder een waterstraal staan noem ik niet douchen of jezelf wassen. Dat is gewoon even nat worden om je vervolgens af te drogen. Daar word je niet schoner van, hooguit wakker.