Hoe vaak douche jij je ? nu met poll

Discussie in 'De lounge' gestart door mel, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak douche jij je ?

1. 1 Keer per dag 's ochtends

2. 1 Keer per dag 's avonds

3. Wisselend 's ochtends of 's avonds dus soms 1,5 dag ertussen

4. 1x per 2 dagen

5. Niet echt ritme in; soms 1x per 3 dagen, soms elke dag, wisselt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Haren doe ik maximaal 2 x per week

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

1x in de 2 dagen. De andere dag was ik mezelf.
    Mijn haar was ik 2 keer per week.

Dit trouwens ivm eczeem. Had het gelukkig niet heel erg, maar het is wel drastisch verminderd. Voorheen ging ik soms 2 keer per dag onder de douche.

3. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Elke avond :) Haren wassen 2x per week.

4. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    de laatste tijd altijd 's avonds, eerst was dit altijd 's morgens maar omdat ik de laatste weken 's morgens zo misselijk was dit verplaatst naar 's avonds. gaat nu een stuk beter gelukkig :)

5. 2jees

2jees Niet meer actief

2 of 3x per week incl. haren, overige dagen wassen.

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Het is maar net hoe het uitkomt, maar in principe niet standaard elke dag. Vaak om de dag, haren wassen 2-3x per week. Sowieso douche ik wel na het sporten of andere inspanning, en tijdens menstruatie of in de zomer wel dagelijks. Mijn huid is momenteel al droog genoeg, die ga ik niet extra belasten met douchen.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ben gewoon Nederlands hoor, Grunninger/Brabander om precies te zijn. :p Ik constateer alleen dat het in veel andere landen waar ik gewoond heb wèl gebruikelijk is om 1-2 daags echt te douchen, vandaar dat ik het mij afvraag. Enne sla even de Van Dale erop na, dan kan je lezen dat 'zich verbazen' iets heel anders betekent dan 'neerkijken op'. ;)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    #88 Jo79, 18 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2015
    Ja, met meer kans op huidproblemen zoals schimmels.
    Ik douche om de dag, behalve zomers als het zweterig warm is en ik onder de zonnebrandcreme zit, bij menstruatie, dat soort dingen. Tussendoor kan ik het wel af met een kattenwasje.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Elke anderhalve dag. De ene keer 's ochtends, de andere keer 's avonds. Soms wel elke dag hoor. Net wat ik gedaan heb.....

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Sochtends, anders kan ik echt niet wakker worden.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dank u. ;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als jij 's avonds hebt gedoucht en je moet 's ochtends weer douchen omdat je anders niet fris bent dan zou ik de huisarts eens een bezoekje brengen.

Hier elke avond, ik vind douchen heerlijk. Maar in principe overbodig ( behalve na het sporten en uitgebreide s e k s ) om elke dag te douchen. S ochtends even wassen is voor mij voldoende. Ik zweet niet te veel en ik stink niet.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat een reactie! Ik douche elke dag maar dat doe ik pas sinds ik op mezelf woon. Ik ben nogal een actief persoon en zweet snel dus ik vind het wel zo fris. Mijn man doucht om de dag en na het sporten en hij is hartstikke schoon. Vroeger (en dan heb ik het over zo'n 50-60 jaar geleden) hadden veel mensen niet eens een douche en gingen ze één of twee keer per week in bad. Waren die mensen vies? Nee hoor. Tussendoor wasten ze zich gewoon goed. Mijn ouders douchen twee keer per week, en na vuil werk, en die zijn echt niet vies. Douchen is een moderne luxe (waar ik overigens graag gebruik van maak:D).

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Iedere dag, 's ochtends ... anders word ik echt niet wakker.

Soms ... 2 keer per dag, maar dat is meer als het koud is, en ik het niet meer warm kan krijgen, dan ga ik 10 minuten onder een hete douche staan. Ongetwijfeld slecht voor het milieu en mijn waterrekening, maar daardoor voel ik me wel ff wat lekkerder.

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb trouwens wel eens gehoord dat het in sommige culturen normaal is om alleen te douchen na de seks. Wat moeten die mensen wel niet van ons denken! 😄😄😄

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik douche wisselend 's ochtends en 's avonds, maar soms ook wel eens 1x per 2 dagen. Niet elke dag dus. Ten eerste vind ik het zonde van het water, ten tweede is het slecht voor je huid en haar en het milieu (zeep) en het levert me veel te veel wasgoed op.

De kinderen douchen ook om de dag, alleen als ze 's zomers veel buiten spelen en zweten/vies worden gaan ze wel elke dag. Mijn man iets vaker, want die sport veel meer dan ik, en daarna moet hij echt wel even douchen.

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Altijd savonds, en meestal ochtends ook nog even

18. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij is het in die culturen normaal/verplicht om (ook) altijd te douchen na de sex.
    Dus niet alleen maar na de sex.

Tot 100-150 jaar geleden was het in West Europa helemaal niet gebruikelijk om je te wassen. Vooral veel parfum gebruiken :)
    Ik ben toch blij dat badhuizen ed ook naar westen zijn overgewaaid 😘
    Zolang we maar niet doorslaan, want dat is vaak ook menseigen ;)

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik begrijp ineens waarom in andere topics blijkt dat mensen zo veel was hebben en zo'n hoog waterverbruik een hoge energiefactuur :d

Nee eerlijk, ik begrijp wel dat mensen die een fysiek beroep hebben of veel sporten, nood hebben aan vaak douchen. Maar anders... Wordt er dan echt zo weinig aan het milieu gedacht? :(

20. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik ben nogal een beelddenker en lig dan dubbel van het lachen om deze opmerking. Zie je al zitten met poot/been in de lucht (zoals katten dat doen) en dan jezelf even wassen, hahaha, sorry kan er niks aan doen en ik weet wel wat je bedoelt hoor;):D.

OT: ik douche om de dag en dan was ik ook mijn haar. Ik ben dan wellicht dan weer op een andere manier anders, want ik gebruik geen deo. Niet uit principe, maar ik stink gewoon niet:). Ik doe vaak wel een luchtje (raar woord eigenlijk) op en krijg vaak complimenten dat ik zo lekker ruik:).

Deel Deze Pagina