houten blokjes in de wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb via mp een flinke partij houten blokjes voor mijn zoontje op de kop getikt. Maar zou ik deze in de wasmachine kunnen doen? Er zijn houtkleurige blokjes maar ook gekleurde. Mijn twijfel is eigenlijk of de gekleurde verf er niet af zal gaan, of het water niet allemaal in het hout trekt en ik doe ze uiteraard in een kussensloop maar zou dat getik niet slecht zijn voor mn wasmachine?

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zou het mijn wasmachine niet aandoen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ze in de vaatwasser doen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja in de vaatwasser..niet aangedacht eigenlijk?

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik zou er wel eerst 1 of 2 gaan proberen. Hout en (warm ) water gaan niet altijd samen. Zou zonde zijn als je alles weg kunt gooien

6. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zou ze zelf gewoon met een sopje met dettol af even. Veel werk, maar dan zijn ze schoon en weet je zeker dat ze niet kapot gaan. Water en hout is geen geweldige combi....

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Houten blokjes niet te lang weken, dan laat de verf los inderdaad. Even in een sopje en gelijk laten drogen op droge handdoek gaat wel goed..

8. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ze toenin een bak water en zeep gezet, even beetje gepoetst en er direct weer uit gehaald. Ik was bang dat het anders niet goed zou komen met de blokjes.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet doen! ook niet in de vaatwasswr. Wij hebben eens een lieve ouder gehad op school die de houten blokken ging schoonmaken. Als je ze te lang blootstelt aan water gaan ze splijten, de verf gaat bubbelen. Kortom die blokken hebben we weggegooit. Je kunt ze beter in de gootsteen even flink borstelen met de afwasborstel. En daarna goed laten drogen.
    Succes ermee!

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, gewoon even met de hand afwassen!

Deel Deze Pagina