Ik begrijp dat ook niet, dat het elke dag 'grondig' gewassen zou moeten worden. Hier is het hartstikke schoon. Ik douche elke dag. Wij hebben een bidet die altijd gebruikt wordt ( ook door de kids ) en naast een dagelijkse douchebeurt met alleen water is dat méér dan genoeg.
Om de dag, tenzij het heel warm is en/of ik veel heb gedaan, dan die dag ook. Als het echt slecht gaat piep ik er soms nog een extra dagje bij, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor, voel me daar niet zo fijn bij.
Elke dag en soms 2x. Ja een lichaam gaat ruiken ook na een dag. Alleen al in je slaap verlies je een halve liter zweet en dat is echt niet alleen op de delen waar je een washandje langs haalt. Ik zorg ook dat ik tijdens het douchen 'sochtends even een scheermesje langs m'n oksels, benen en Truus haal. Moet er niet aan denken wat voor kaktus ik na 3 dagen niet douchen zal hebben. Leuk ook voor je man om naast te liggen
In Saudi elke dag omdat het heel warm is. Behalve als we naar het zwembad zijn geweest. Ik ben nu op vakantie in NL en ik vind het niet nodig om elke dag te gaan. Om de dag volstaat. Ik moet wel zeggen dat het water in Saudi niet erg vriendelijk is voor mijn huid. Er zijn dagen dat het erg trekt ondanks bodylotion. Een heel vervelend gevoel. Mijn oudste heeft een gevoelige huid en mag daarom ook maar drie keer in de week douchen/in bad.
Ik scheer echt niet dagelijks, heb ook niet direct stoppels. Denk eerder een ontzettend geïrriteerde huid wanneer ik dat dagelijks zou doen. Ben gelukkig niet gezegend met zo'n dikke snelle haargroei onder mn oksels en down under ala Ruud van Nistelrooy's baardgroei.
In principe elke dag maar soms zit er een dag tussen maar heb ik een slechte dag kwa spieren zijn er ook dagen dat ik twee keer douche, lig nu in bad
nogmaals ik vind het gewoon echt vies de gedachte alleen al. Na een nacht slapen wil je toch gewoon lekker fris zijn en ik kan me niet voorstellen dat je dat alleen met een washandje kan. Ik gebruik na het toilet bezoek vochtige doekjes van lactasyd en gewoon lekker elke ochtend me helemaal inzepen je zweer ook uit je poriën namelijk.
Elke ochtend 'afspoelen' en zo'n 2 a 3 keer per week uitgebreid douchen. Dwz haren wassen, scheren en scrubben enz.
Ik douche trouwens dagelijks (en nog een aantal keren per dag een rituele wassing want ben moslim en spoelen na toiletgebruik) maar vind mensen die een dag overslaan echt niet vies. Je gaat dat echt niet direct ruiken. Wanneer je gewoon je oksels en privédelen etc wast en schone kleding draagt ga je echt niet stinken ofzo.
Niet te hopen dat we hier weer eens rampen of oorlog krijgen. NL zijn zo 'verwend' met alles, volgens mij gaan die dan dood Komop zeg Chipje wat een onzin, ik douche 2 keer per week als ik gewoon thuis ben. Man ook (kantoorwerk) en we stinken niet, wassen wel bij de kraan en gelukkig heb ik niet zoveel aangekoekt vuil dat het er dan niet af gaat anders kan ik altijd de staalborstel nog pakken natuurlijk. Stoppels zijn dan ook juist weer te zien, dus tijd om weer te scheren. Eerder scheer ik nog gladde benen en waar zou dat voor nodig zijn?
Ik douche doorgaans elke dag! Heel soms als ik me niet lekker voel of een luie dag heb sla ik wel eens een dagje over. Als het heel warm is of ik heb me echt ingespannen douche ik 2x op een dag. Ik vind douchen dan ook wel gewoon super lekker, heerlijk warm en lekker fris ruikend eronder vandaan komen! Maar zolang iemand niet stinkt is het toch goed?
Enne een douche bestaat nog niet zo lang hoor, veel (groot)vaders en moeders hier zullen zonder opgegroeid zijn. Mijn schoonvader wist me te vertellen dat ze aan een straat douches gebouwd hadden voor algemeen gebruik, de badhuisweg. Deze zijn niet lang gebruikt toen kwam die luxe thuis steeds meer. Maar het blijft LUXE. Wat zeg ik, stromend (warm) water is voor sommigen op aarde al luxe.
Ieder zijn ding meiden. Gelukkig leven we in 2014 en niet meer in 1920 Ik ben iedergeval heel blij dat we deze luxe hebben om lekker fris je kleding in te stappen. ik wil niemand voor zijn hoofd stoten maar dit is mijn mening en ieder heeft die voor zich.
ehm iets later denk ik Zeker ik denk dat we daar allemaal blij mee zijn. Maar ik persoonlijk vind het niet echt leuk voor vies aangezien te worden. Terwijl je dat niet zou vinden als je me ziet en het niet weet denk ik Maar goed, iedereen heeft wel ergens een apart gevoel bij denk ik.
Wij hebben ook van die sproeiers naast de wc voor na de toiletgang in Saudi. Een uitkomst! Helemaal tijdens het vloeien na de bevalling. De sproeier erop en schoon! Zouden ze in NL ook standaard moeten inbouwen. En je kunt ze ook gebruiken om de vlieren, wastafels, wc's etc mee schoon te maken.
Ik vind het persoonlijk veel fijner elke dag. Als mn vriend dat niet doet moet die zelf weten maar dan gebeuren er bepaalde dingen ook niet en ga ik ook niet lekker dicht tegen m aan liggen in bed, idd zweet je in je slaap al heel erg veel dus nee... Ik ken(de) ook mensen die maar een paar keer per week douche, en dan ook roepen ik stink iet, sorry maar die hadden echt wel een lijf lucht bij zich! Ik persoonlijk wil dat risico niet lopen ookal weet ik dat het ook niet heel goed voor je huid is. Vroeger werdt ook niet vaak gedouched.... maar stoen stonken de mensen ook! Alleen deed iedereen dat dus dat was normaal Maar goed, ieder voor zich hoor! Elk huishouden is anders!