Wat ik me nu af vraag @chipje.. Hoe weet jij zo zeker dat jij niet stinkt? Want mensen die stinken ruiken dat vaak niet eens zelf, ook al douchen ze elke dag.
Men is hier op het forum altijd zo enorm tegen kinderen in hokjes plaatsen en wat ik hier lees is toch precies hetzelfde. Mensen die niet dagelijks douchen zijn vies. We hebben elkaar nog nooit gezien, gesproken of geroken maar het oordeel ligt al klaar. Zo jammer....
ik douche 3 x per week uitgebreid inclusief mijn haar en was mijn gezicht, mijn armen en mijn voeten en private delen 5 x per dag alleen met water
Vaak, iedere dag of zelfs meerdere keren per dag douchen is ook gewoon slecht voor je huid. Je helpt hierdoor het eigen vettend vermogen van je huid om zeep. 't Is te hopen dat voor de mensen, mn chipje, die het vies vinden dat mensen zich niet dagelijks douchen, nooit psoriasis of zoiets krijgen, want dan mag je namelijk maar 1-2x per week douchen omdat je anders kapot gaat van de jeuk.
Mijn man douchte elke dag, maar mocht dat niet meer van zijn dermatoloog (hij heeft chronische eczeem). Nu wordt er hier 2 keer per week gedoucht met zeep. Als het heel erg heet is, dan douchen wij wel vaker maar dan zonder zeep (dus slechts afspoelen). Mijn zoontje ging, toen de kraamhulp er nog was dagelijks in bad. Maar aan het einde van de kraamweek was zijn huidje helemaal droog en schilferig. Dus ook hij gaat 2 keer per week in de douche of in bad. En ikzelf? Ik douche ook 2 keer per week en echt niet meer.... En nee, wij stinken niet.... Jezelf netjes verzorgen is iets anders dan je helemaal schoonboenen! Wij poetsen 2x per dag onze tanden, verzorgen ons haar en trekken regelmatig schone kleren aan. En uiteraard aan de wastafel gebeurt natuurlijk ook nog wel wat!
Ohhh ik stink echt niet hoot heb zelf een neus en de mensen in mijn omgeving zijn echt wel zo eerlijk om me daar dan even op te wijzen. Ik heb zelf ook eczeem en ik weet dat het slecht voor je huid is om dan elke dag te douchen maar ik voel me dan gewoon frisser. Iedereen in dit gezin gaat elke ochtend onder de douche gewoon fris en fruitig de dag beginnen. Liever nieuw zweet dan oud zweet dat verschil ruik je echt. je zweet ook tussen je benen waar je benen elkaar raken ga je dan ook helemaal insoppen? Kan je beter de douche in stappen. maar iedereen heeft zijn eigen mening en kijk hierop dit is mijn kijk. Ieder voor zich. en ik ben vast niet de enige net deze mening hoor dus zo raar is mijn denkwijzen niet.
Nou zoveel douchen is gewoon niet goed, de warmte en het vele water. Nee om de dag hier in de douche en die washand werkt prima tussendoor Als ik mijn zoon iedere dag in de douche zet heeft ie geen huid meer over. Denk overigens dat het stinken van mensen ook vaak door de kleding komt. Je kunt wel iedere dag douchen maar als je 4 dagen hetzelfde shirt aan doet (ja, ken echt zo'n mensen), dan stink je evengoed een uur in de wind.
Ik douche iedere ochtend en heel af en toe als ik zin heb dan ook 's avonds.. ik vind het echt niet fris om alleen 's avonds te douchen! 's avonds zweet je onbewust kei veel...
Ik ben het met je eens hoor chipje Hier ook elke dag lekker douchen en dat doet eigenlijk bijna iedereen die ik ken.
Elke dag, maar heel kort. Ik was mijn haar maar 2x per week met shampoo, andere keren dus alleen met water, ik sta er nog geen 5 minuten onder, precies goed om wakker te worden. Ik ben zonder douche geen mens
Elke dag. Vind het eerlijk gezegd bijna shockerend om te lezen dat er hier best veel mensen zijn die bijv maar 1 keer in de 3 dgn douchen...
snap niet dat zo veel mensen het gek of schokkend vinden als je niet iedere dag of om de dag doucht. ik douche niet iedere dag en ik stink absoluut niet, heb altijd deo op en een lekker luchtje, kleding heb ik 2 dagen aan, hang die savonds wel te luchten in het raam. wat is daar zo shockend aan? het is iets van de laatste jaren ofzo dat het normaal moet zijn om iedere dag te douchen en als je dat niet doet dan ben je vies of stink je. en waarom kun je je eigen niet goed met een washand wassen? zie daar geen probleem in, gewoon lekker even afzepen. waarom staan wij al dat goede drinkwater te verspillen iedere dag? omdat we nog schoner dan schoon willen zijn. kom op, als je niet overmatig zweet of werk hebt waarvan je gaat zweten hoef je echt niet iedere dag in de douche.
Dit dus. Ik ga ook niet iedere dag in de douche, wel om de dag of uiterlijk om de twee dagen. Ik was me iedere dag goed, van onder en onder mijn armen, en andere plekken waar het nodig is. Deo gebruik ik wel maar heb ik eigenlijk niet nodig, ik gebruik de spray van Therme dacht ik dat het was. Kom op zeg, als iemand niet iedere dag doucht wil dat niet zeggen dat die persoon vies is. Of stinkt. Het is zo ongezond voor je huid om iedere dag te douchen, je wast alle natuurlijke bescherming weg! En je huid droogt er vreselijk van uit. Nee hoor, klinkklare onzin iedere dag.
Elke dag. Ik sport veel en ga echt niet met een washandje dat bezwete lijf van me zitten boenen. Lekker afspoelen onder een warme douche en ik voel me dan heerlijk .