Ik heb nu nog zo'n kleine roze maar neem deze eigenlijk nooit mee. Ik wil wat nieuws, een goede camera met goede lens die haarscherpe foto's maakt. Het gaat wel vooral om foto's van ons gezin en niet professioneel. Welke raden jullie mij aan?
Ik weet niet of hij er nu nog is maar maandje geleden via kamera expres de oranje Nikon one j2 gekocht , van 400 voor 200!
misschien iets duidelijker zijn. wil je gewoon een digitale camera, dus broekzakformaat, of wil je een spiegelreflexcamera. dus een stuk groter. ik heb zelf beide. een canon ixis (type weet ik zou gauw niet) en een nikon d3100. vooral die laatste is echt een superding. maar niet zo makkelijk in je broekzak te stoppen
Ik ben ontzettend blij met mijn Samsung WB800F - 200 euro voor betaald . 21 x opt. zoom. Hij heeft vrij weinig licht nodig vergeleken met m'n vorige toestel en de close-up foto's (macro) in de automatische stand zijn érg mooi. Precies wat ik wil (scherp onderwerp, wazigere achtergrond). Het is geen spiegelreflex - maar voor het formaat toestel een heel fijn ding wat heel mooie foto's maakt.
Sorry in mijn enthousiasme vergeet ik vaak de andere dingen Ik heb altijd het idee dat je met een spiegelreflex veel mooiere foto's kunt maken dus die zoek ik één. Ik wil max. 350,- uitgeven. Ik moet eerst nog met zo'n camera om leren gaan Ik ga eens kijken naar de camera's die jullie hier voorgesteld hebben.
Dit is opzich wel een leuk starterssetje: Canon EOS 1200D + 18-55mm iS II SUPERBUNDEL + luxe tas + 8GB geheugenkaart | www.kamera-express.nl Eventueel kun je hem later alsnog uitbreiden natuurlijk Maar hier kun je alles wel mooi mee uitproberen, als het goed is kun je er ook nog mee filmen. Zelf heb ik de Canon EOS 550d, eerst gewoon met kitlens, en later zelf aangevuld met 55-250 IS. Wou zelf ook niet meteen idioot veel geld uit geven aan iets wat toen een nieuwe hobby was (daarvoor wel een hele oude nikon gehad, maar daarmee heb ik alleen op automatisch gefotografeerd hihi). Is wel veel leuker hoor, als je zelf ook echt bezig gaat met de instellingen (ISO, diafragma, sluiter etc.) Ohja, deze kwam ik ook nog tegen: NIKON D3100 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Spiegelreflexcamera's bestel online bij Media Markt en zonder de tas etc.: CANON EOS 1200D + EF-S 18-55 DC III Zwart Spiegelreflexcamera's bestel online bij Media Markt Als ik jou was zou ik gewoon een paar modellen uitzoeken die je wel bevallen zo vanaf het internet, en dan vervolgens even langs de winkel gaan om ze eens vast te houden. Het is ook maar net wat je zelf fijner in de hand vind liggen. Mocht je nog vragen hebben mag je altijd even een PB sturen.
Misschien is een systeemcamera ook iets om te overwegen? Spiegelreflexkwaliteit, makkelijk in gebruik en mooi formaat om mee te nemen. Wij hebben een tijdje geleden een Sony Alpha gekocht. Schitterende fotos! Terwijl we beide geen echte fotokennis hebben
Wij hebben vorig jaar bij deloterij een nikon 1 s1 gewonnen. Een systeem camera die echt goeie foto's maakt. Succes met kiezen
Ik heb sinds een paar maanden een Nikon D3200 (vooral nog automatisch gebruikt en zo af en toe gespeeld met diafragma) Hij maakt foto's met hele mooie kleuren! Heb al heel wat complimentjes gekregen op mijn foto's van familie (een foto van mijn neefje hangt vergroot op canvas in de woonkamer bij hun thuis)
Niet de camera maakt de foto's, maar de fotograaf. Ik heb een Samsung Galaxy S4 (telefoon) en maakt echt perfecte foto's, heb er zelfs 1 op canvas hangen. Daarnaast heb ik een spiegelreflex, waar ik prima beroerdere foto's mee kan maken dan met mijn telefoon. Het gaat er echt om, hoe je hem instelt, welke lens je kiest. Ga je met een spiegelreflex alleen op de automatische stand fotograferen, zou ik voor een iets minder complexere (compact) camera gaan. Want dan is een spiegelreflex uiteindelijk alleen een groot onding, waar je nog steeds geen mooiere foto's mee maakt.
Bedankt voor de vele reacties al. Ik ga morgen alles op mijn gemak lezen maar heb al wat goede tips voorbij zien komen.
niet mee eens. het is inderdaad zo dat je nog zo'n mooie en dure camera kan hebben, maar dat dat niet per definitie betekend dat je mooie foto's krijgt. als je er niet mee om kan gaan, dan word het alsnog niks. maar als je geen goede camera hebt, dan kan je instellen wat je wilt. de foto's worden er niet beter op. hier maakt de telefoon echt beroerde foto's. ik heb een canon ixis digitale camera maar de foto's van de nikon d3100 die zijn 10x mooier. en ik maak ook vaak foto's op de automatische stand en die foto's zijn echt niet beroerd. ik vind het daarom zeker geen groot onding.
Dan ben jij misschien een uitzondering, maar in mijn omgeving ken ik veel mensen die een dure spiegelreflexcamera hebben aangeschaft, nog steeds nikszeggende foto's maken, maar dan inderdaad in spiegelreflex kwaliteit. Als je een leuke compact camera hebt waar je ook al aardig wat op in kunt stellen en je komt er dan na een tijd achter dat je echt mogelijkheden mist, is een duurdere camera echt een leuke stap verder. Maar als je er weinig van snapt en uiteindelijk het verschil zelf niet meer goed ziet tussen je telefoon en je camera, dan is mijn ervaring bij mensen in mijn omgeving dat de dure camera uiteindelijk ligt te verstoffen. Zonde!!!! Want een spiegelreflexcamera kan inderdaad veel mooiere foto's maken!