Hoe vaak draag jij je kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blemma, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Kleine is nu 16 maanden en ik draag haar bij t ophalrn van grote zus, regelmatig bij t ophalen van de iets minder grote zus.
    Bij t winkelen, de dierentuin, t wandelen etc etc

nu alleen nog uit heerlijke praktische overwegingen. De noodzaak is er niet vaak emer. Hoewel ze nog steeds rustig wordt in de drager/doek

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Helaas nooit gedaan...
    Onze zoon heeft na de geboorte een voorkeurshouding gehad en problemen met de nek dus de draagdoek werdt afgeraden,had er 3 in de kast liggen...
    Toen het eenmaal beter ging was hij te groot voor de draagdoek en te zwaar...

Als ik een papa of mama zie met een kleintje in een draagdoek moet ik altijd glunderen,zo lief en mooi om te zien....

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik mijn ringsling of een doek om naar de opvang te gaan 's ochtends, ml haalt hem op met de kinderwagen. Op mijn vrije dag gaan we met de doek boodschappen doen maar de slaapjes doet hij meestal wel in bed. Shoppen doe ik liever met de wagen, anders kan je niet zo makkelijk iets passen :) Verder heb ik een paar keer nordic walking met hem gedaan, dat is nu even op pauze in de winter maar in de lente gaan we weer.
    Ik wil eigenlijk wel wat meer gaan dragen maar het komt er niet van!

4. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    De eerste maanden niet, toen vond ze het vreselijk in de doek en lag ze veel liever in de kinderwagen. Ik heb de doek toen ook een hele tijd maar in de kast laten liggen. Pas toen ze het echt leuk begon te vinden om om haar heen te kijken begon ze het leuker te vinden in de doek. Ze is nu bijna een half jaar en pas de laatste maand ongeveer ben ik haar aan het dragen. Ze zit nu zo'n twee keer per week in de doek, bijvoorbeeld als ik met haar in het bos ga wandelen of als ik in de stad even een paar winkels in wil waar ze geen lift hebben en waar ik dus met de kinderwagen niet kan komen. Boodschappen doe ik met de kinderwagen, de ideale pakezel :)

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt, maar mis wel een nuancering. Een draagdoek/draagzak is namelijk niet noodzakelijk voor huid op huid contact en dichtbijheid.

Mijn dochter heeft de eerste 4 weken in het ziekenhuis elke dag van 9 uur 's ochtends tot 17:00 's avonds als ik weer naar huis ging op mijn huid gelegen.
    Vervolgens thuis tijdens zwangerschapsverlof met zeeën van tijd met 1 kindje bijna de hele dag in kleertjes op mijn buik. En gewoon los liggen vond ik praktischer dan vast in een draagzak.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beide meiden de eerste maanden vrijwel de hele dag. Ik had zonder de draagdoek niet overleefd: ze huilden erg veel en enkel in de draagdoek bij mij waren ze relatief rustig, (als er geen hele accute pijn speelde).
    Bij Thirza ben ik gestopt toen ze te zwaar werd voor de rekbare doek, bij Caitlyn in eerste instantie toen ze een maand of 4 was en koude wind in haar gezicht absoluut niet fijn vond. Ik had toen echter de geweven doek inmiddels wel ontdekt en door weer allerlei gezondheidsklachten ging ze met een maand of 8 weer enorm aan mij hangen en ben ik weer gaan dragen. En dat doe ik nog steeds regelmatig :) Paar keer per week. Hoe lang dat is, wisselt wat en is afhankelijk van hoe ze in haar vel zit.

7. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste 4 maanden heb ik hem overdag uren gedragen, omdat hij niet graag in zn bedje sliep. Eigenlijk was ik begonnen met dragen om zo makkelijk de honden uit te kunnen laten, maar het bleek dus ook dé oplossing voor slapen overdag!
    Nu is hij bijna 8 maanden en ik draag nog steeds iedere dag tijdens het wandelen met de honden. Maar ook als hij onrustig is en ik moet koken. Of bijvoorbeeld bij het krijgen van nieuwe tandjes, zoals de afgelopen dagen.
    Slapen doet hij tegenwoordig amper nog in de doek, wat ik stiekem wel jammer vindt ;)

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik eigenlijk heel weinig, vind het een heel mooi idee en supermooi om te zien, maar voor mezelf.. Ik krijg het zo vreselijk warm altijd, ook als ik alleen een hemdje aantrek. Verder moesten ze hier altijd huilen zodra ik stil stond of ging zitten, alleen met lopen bleven ze rustig.. En al snel last van mijn rug, ook als ik goed knoop.
    Was ook af en toe gewoon blij als ik even alleen was :) Even rust, vrijheid.
    Misschien bij een derde ooit meer succes..

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze jongste is nu bijna 1 en ik draag hem een paar keer per week in een ergonomische heupdrager. Toen hij jonger was wel vaker. Heerlijk, baby in draagdoek, jas erover en gaan. Ook gewoon binnen droeg ik veel (handen vrij).
    Vandaag heeft hij weer lekker in de drager gezeten. We zijn voor het eerst op de fiets naar de stad geweest. Dan neem je een heupdrager makkelijker mee dan een buggy o.i.d. Ev het is natuurlijk heerlijk knus!

10. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Eerste paar maanden bijna 12 uur per etmaal, nu is ie 5 en halve maand (gecorrigeerd 4 en half) en nu zit ie gemiddeld zo'n 3tot 4 uur. Ligt eraan wat we doen op een dag en hij (noodgedwongen) ook zijn ochtend of middagdutje in de doek doet.
    Ik draag wel lang door. Dochter is in januari 3 en die draag ik ook nog wel eens.

11. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    De eerste 4 maanden af en toe in een rekbare draagdoek. Nu de laatste maand gaat ze twee keer per dag in de draagzak mee met de honden wandelen, eerst kleine stukjes en ik wil uiteindelijk naar een uur wandelen toe (dan ben ik het ook wel zat). In eerste instantie puur uit noodzaak (die beestjes moeten toch naar buiten) maar nu vind ik het heerlijk om dat kleine warme lijfje tegen me aan te voelen. Ik zing soms liedjes en zij brabbelt gezellig mee, echt geweldig, soms loop ik met een grote lach op mn gezicht. En de honden zijn er helemaal blij mee, ze lopen verder dan ik voor haar geboorte deed :D.

12. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik ben een ramp met een buggy dus zoon wordt veel gedragen.

Huilbaby, dus vanaf het begin veel gedragen. Hij op de buik en ik wandelen/stofzuigen/naaien/whatever.

Nu met 21 mnd is het gewoon praktisch, ik fiets naar de stad, kind op de rug en ik kan makkelijk over de markt/door de kruidvat.

13. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ze is 11 weken. Nog de hele dag.
    Dus zo'n 12 uur per dag. In bed is het nog een drama.
    Ook als we weggaan, want in de kinderwagen of maxi cosi is het afwisselend wakker blijven en/of huilen.
    Het is op dat punt hier echt een uitkomst. Met mijn oudste van 2,5 op de kinderboerderij, jongste slaapt lekker.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

1x in de twee weken denk ik. Ben totaal geen draagtype en zweer bij m'n kinderwagen.

15. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dagelijks ze heeft zelfs nog nooit in de kinderwagen gelegen. Die gaan we nu dus ook maar verkopen...

16. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Sinds hij 12 weken is meerdere keren per dag..
    Is begonnen vanwege de reflux, en nu 2x per dag een uur.. meestal slaapt hij dan, en ik heb mn handen lekker vrij..

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Iedere dag, meestal wel meerdere keren (bij het uitlaten vd hond). Sommige dagen wat vaker en langer dan andere, het is hier puur nog uit praktische overwegingen, in het begin veel vaker en soms wel uren achter elkaar.

Deel Deze Pagina