Wie weet wat je hier tegen kan doen? Ik ben 3x in mijn hand gestoken en 5x in mijn arm en mijn hand en arm zijn nu zo dik dat het gewoon echt zeer doet en mn huid helemaal strak staat Koelen heb ik al gedaan maar daar word de zwelling niet minder van. En krabben doe ik al niet omdat dat veel pijn doet. Dus wie heeft de gouden tip???
Nee het is wel rood en warm van de zwelling. En je ziet wel zitten waar de mug geprikt heeft daar zit nog een klein bultje boven op.
Ik zou de HA inderdaad even bellen, dan krijg je vermoedelijk AB en antihistamine voorgeschreven en vooral ook blijven koelen hoor. Ik heb het nl niet met muggensteken, maar heb ook wondroos gehad na een bijensteek. En twee jaar geleden na een steek van een hoornaar (hele grote wespachtige) na twee dagen kon ik mn vingers bijna niet meer bewegen door de zwelling.
koel blijven houden met een koude vochtige doek. en vooral niet krabben! (in geval van vingers, ook niet te veel buigen) dat advies kreeg ik van de huisarts vorig jaar. er blijkt een soort nieuwe steek mug te zijn, die dit veroorzaakt.
Onze kids zijn ook allergisch. Zodra ze geprikt zijn krijgen ze grote warme schijven op die plek en afhankelijk van het aantal bulten worden ze er ook ziek van. Wij hebben ontstekingsremmende zalf van de huisarts gekregen. Zodra ze geprikt zijn en we ontdekken het smeren we wat en blijft het beperkt. Als we te laat zijn en we het op de plek smeren als er al een schijf zit, dan hebben ze er minder last van en gaat hij sneller weg. Zonder zalf blijft hij zo een paar dagen dik.
Ja ik ben altijd al allergisch geweest in de zin van grote schijven. Maar dit is wel heel extreem hahaha Heb een theedoek in de vriezer gelegd een natte en die er om heen gedraaid.
Ik heb zelf ook wel eens allergische reacties op muggenbeten. (grote dikke plekken, van 5 tot 10 cm doorsnee) Bij mij hielp mentholgel. Maar het klinkt bij jou nog een graadje erger, misschien toch even naar de HA gaan.
ik heb dat pas ook gehad, hele enkel en voet dik, rood en warm. huisarts gebeld en die zei koelen koelen koelen ook s'nachts. zolang je geen koorts krijgt geven ze hier niks. na een dag of 3,4 was het weg
azijn erop? moest ik een keer doen met een flinke kwallenbeet. ik blijk daar ook allergisch voor te zijn , en werd uit het water gehesen want ik kon niet meer bewegen. Tot dat de ambu kwam werd er azijn tegenaan gedrukt.
Azijn helpt alleen tegen de jeuk en die is niet het ergste de zwelling is het ergste. Heb nu al vanaf vanmorgen gekoeld maar t word niet minder ( ook niet erger gelukkig ) Denk dat het pas weggaat als het gif van de muggenbeet uit gaat werken
Als het een allergische reactie is, dan moet een antihistamine verlichting geven. Gewoon hooikoortspilletjes, bijvoorbeeld cetirizine. Te koop zonder recept, bij iedere drogist.
@saja Irritant he?!?!?! Ik zelf ben ook allergies voor die klote beesten Helaas heb ik de pech dat niks helpt.... Dus ik zwel gezellig op het enige wat bij mij helpt is koelen als een malle, dat maakt het minder heet maar weg gaat het bij mij pas na een week ongv. Het blijft 2a3 dagen licht zwellen, daarna een dag of 5 a 6 stabiel daarna neemt de zwelling weer langzaam af. Wat bij mij wel helpt is de prikplek open krabbelen en zoveel mogenlijk het gif dr uit drukken( doet pijn, maar helpt vaak goed). Maar suc6 met koelen!!!
Hier ook allergisch, ik wil er niets tegen slikken dus koelen en hopen dat het zo snel mogelijk wegtrekt. Een paar keer flinke gehad op mijn bovenbeen, ik kon mijn broek gewoon niet meer aan Nu net gestoken door een beest op mijn knokkels (even wezen grasmaaien) en nu kan ik mijn linkerhand bijna niet meer buigen...stomme beesten. Ik hoop dat de gouden tip nog voorbij komt.
Oh vreselijk, dat heb ik ook, hele schijven zo groot als theekopjes en blaasjes. En antihistamine helpt niet echt. Ben er vorig jaar achter gekomen wat bij mij WEL helpt: een verdovende zalf. Ik had nog wel Emla liggen, vanwege vaccinaties (dat verdooft de huid een beetje) en dat er op werkte echt als een speer, pijn en jeuk weg en omdat je dat niet meer voelt minder irritatie, waardoor de zwellingen ook minder werden. Aambeienzalf die verdooft (bijvoorbeeld met lignocaine of lidocaine) werkt ook prima. Klinkt gek, maar echt het werkt!