Hoe vaak draait jullie wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

5a6 keer en wij hebben ook een grote trommel dus past lekker veel in 😊

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Je vergeet het hoeslaken.

Wij hebben 2 overtrekken 140x200,1 hoeslaken 220x200, 4 kussenslopen (hebben beide 2 kussens in bed, soms ook nog een zijligkussen als we last hebben van onze rug), 1 keer beddengoed peuertbed en beddebgoed babybed afhankelijk van spugen.
    Dat past bij mij echt niet allemaal in de trommel (7 kg) maar heb ook de indruk dat veel mensen de trommel te vol doen. Je moet je hand nog recht in de trommel kunnen steken en dan op het wasgoed leggen. Doe je hem voller wordt niet alleen je was niet goed schoon, maar is ook slecht voor (de balans van) je machine.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Nu zo'n 3 á 4x per week (grote trommel).. Als straks de 2 dames erbij zijn zal dat wel wat meer worden..

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik was altijd handdoeken en sokken en ondergoed samen op 60 graden
    eigen kleding en van ons zoontje op 30 graden

en beddengoed op 60 graden ook

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Precies dit
    Ik heb een 5 kg trommel en dekbedovertrek van 240-220 plus 2 kussen slopen dan is trommel vol
    Hoeslaken van 180-220 gooi ik dan bij handdoeken

6. SLJ

SLJ Nieuw lid

20 jan 2016
    4
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn met 2 volwassenen en een baby van 9 maanden in huis. Ik draai meestal 1 was per dag. Dat kan de ene dag donkere was zijn en de andere dag witte was of alle roze kleertjes van onze dochter. Hierbij zitten ook het beddengoed van ons bed en van onze dochter.
    Lijkt me wel mee te vallen zo :)

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zolang je de achterkant van de trommel kunt zien is het prima voor de balans en de waskracht.

Grappig, ik krijg juist het gevoel dat veel mensen half lege trommels draaien, en daardoor te vaak een volledig was programma laten draaien.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik snap echt niet hoe mensen maar 3 of 4 wassen kunnen hebben per week. Hoe vaak trek je dan schone kleren aan? En hoe vaak wissel je je beddengoed? Of handdoeken?

Bij ons zit er in de was:
    3 à 4 sets kleding van mij en man (broek en shirt/vest of trui)
    7 a 8 sets kleding van dochter
    8-10 sets kleding zoon
    Van iedereen elke dag ondergoed en sokken
    5 sets werkkleding man
    Ong 8 handdoeken
    2 tafelkleden
    Beddengoed (1x 220x240, 1x peuterbedje en meestal 2 of 3x babybed)
    Vaatdoeken
    Keukendoeken
    Slabbers, hydrofielen, aankleedkussenhoezen, slaapzakken etc

En dan ben ik vast nog dingetjes vergeten...dat kan bij mij nooit in maar 3 of 4 wassen per week. Ik vraag me af of we dan zo abnormaal veel gebruiken...de wasmachine gaat vaak goed vol en toch heb ik minimaal 10 wassen per week.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik denk een was of 5-6 per week.
    Nu even wat meer met alle babywas ;)

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja en sportkleding vergat ik nog. Ook weer bijna een trommeltje vol.

Ik heb er vandaag alweer 3 gedaan en dat terwijl ik afgelopen weekend de wasmand helemaal leeg heb gemaakt.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Handdoeken gebruiken wij 2 à 3 keer. En ook normale handdoeken, niet van die badlakens. Ik vind het echt zonde om een handdoek na één keer al in de was te gooien. Zo vies ben ik echt niet van mezelf.

Beddengoed was ik slechts 1 keer in de twee weken. In de zomer vaker. En ik was al helemaal niet regelmatig kussens of matrasbeschermers, zoals ik hier wel vaker lees. Waarom zou je dat in hemelsnaam standaard doen? Ik was die dingen alleen als ze vuil zijn.

Vaatdoeken elke dag een nieuwe, dus met 7 van die dingen heb ik geen volle machine. En ik doe alleen volle machines. Complete verspilling van energie en water om halve machines te laten draaien. O, en ik doe ook niet aan doorgedreven kleur sortering. Licht en donker, dat volstaat wel.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit en het ligt ook aan de grootte van je trommel. Hier een grote trommel (8 of 9 kilo).

Handdoeken, vaatdoeken, tafellakens (gebruiken wij niet), slabbers e.d. zou ik allemaal bij elkaar doen. Maar dat past dan ook makkelijk bij ons. Ik was 1 keer per week de handdoeken, vaatdoeken en washandjes enzo bij elkaar maar dan is de trommel nog niet helemaal vol.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    6-10. Het ligt eraan of het beddengoed enzo mee gaat.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij dragen beide pakken naar het werk en die gaan naar de stomerij (maar zeker niet na 2x dragen al!), verder geen werkkleding dat gewassen moet worden.
    Hier 3kinderen maal ong 5setjes vieze kleding per week, sportkleding, zwemspullen, gymsetje, 2pyjama per week.
    Tafelkleden doe ik niet aan
    Beddengoed 1X per 2 weken
    Handdoeken, keukendoeken ed 2 wassen per week
    Dit red ik prima in ong 6wassen per week.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nou ik draai ong 6 wassen
    Witte was zijn hydrofielen, rompers, witte kleding van dochter
    Donkere was 3 werktruien van vriend, 3 werkbroeken, 3 joggingsbroeken, 5 shirts van mij en donkere kleding van dochter en spijkerbroeken
    Gekleurde was, 5 werkshirts van vriend, gekleurde kleding van dochter.
    En dan de handdoeken was, zijn gemiddeld 14 handdoeken, 14x ondergoed, 14x sokken, vaatdoekjes, theedoeken, keukendoeken. Dit moet meestal in 2 wassen.
    En dan ons beddengoed maar als dat bij een andere was past gaat het daarbij en anders apart.

16. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Iedere dag. Beddengoed iedere week van alle bedden. Handdoeken gaan ook iedere dag de wasmand in. Dus dat ding draait iedere dag wel.

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wat ok kan schelen: bij mij past de machine de wastijd aan als er weinig inzit. Dat zal ook niet iedereen hebben.
    Maar eigenlijk al mn wassen zit de machine wel vol hoor, alleen de was met strijkgoed niet, maar dat is ook beter voor het strijkgoed en soms de witte was niet helemaal (als er veel gespuugd is maar verder weinig wit in de mand zit)
    Ik denk dat ik net iets minder was heb als Ligero, en sluit me bij haar aandat ik 3 a 4 wassen per week echt niet zou redden.

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nja handdoeken gebruiken wij ook wel 3x zeker. Wij zijn met z'n vieren dus 8 handdoeken per week gebruiken lijkt me dan het minimale. Samen met de washandjes heb ik dan al een trommel vol. Werkkleding is 2x een trommel (zeker omdat manlief nu in de winter 2 truien draagt dus dat zijn 10 truien en 2 broeken). Qua kleding kunnen nog niet eens alle spijkerbroeken bij elkaar tegelijk in de was, zijn er vaak al 2 en soms wel 3 trommels vol. Blijf het idee houden dat ik iets over het hoofd zie 😊

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat er ook een verschil zit in de werkzaamheden die je hebt. Wij zitten allebei voltijds achter een bureau, dat wordt niet vuil dan. Arbeiders zullen wel wat sneller was verzamelen.

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Denk 4-5 keer per week.

Maar zoals nu een extra was omdat zoontje was doorgelekt vannacht. Dan was ik dus een klein wasje omdat ik het niet laat liggen

Deel Deze Pagina