Hoe vaak draait jullie wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Drogerwas (handdoeken/ondergoed/sokken), hangwas (kleding), werkklerenwas, hondenkleedjeswas, beddengoedwas...zo'n 5x dus :D

2. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    5-6per week. Elke dag 1, ongeveer.

Twee volwassenen en 1 kind.
    Elke dag schone bovenkleding

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Eigenlijk wel elke dag. 1keer per week beddengoed, dat zijn al 2 wassen. Zijn nu met 5 personen, 3 volwassenen een peuter en een baby.
    Werkkleding van man is ook best veel. Baby is een spuger..

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik denk zo'n 10x per week.
    Hij is net nieuw en onlangs al stuk gegaan. Als je nieuw koopt heb je hem de volgende dag in huis, maar wil je gebruik maken van je garantie moet je dik 1,5 week wachten op een monteur. Nou dat was wel even afzien.

5. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

2 wassen per dag, 6 dagen per week. Als ik het beddengoed was draaien er die dag 5 wassen. Per week dus wel 17 wassen.(2 vw en 5 kinderen)

6. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Even denken
    1x beddengoed
    2 keer handdoeken
    En 1 per week kleding is meestal 4-5 wassen
    7-8 per week dus
    2 volwassenen en een kind (en een hond en een kat maar die doe ik niet in de wasmachine)

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb meestal 1 dag in de week dat ik 3 wassen op een dag draai voor mezelf alleen. Dat zijn dan een donkere was, een lichte was en een 60 graden-was (handdoeken en ondergoed/sokken). Dan heb ik dus alle babywas die ik de laatste weken heb gedaan nog niet meegerekend.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dit eigenlijk!
    Ik denk dat ik gemiddeld 5 wassen in de week heb, maar wij hebben een trommel van 8 kg, dus daar kan meer in dan in een gemiddelde machine.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Hier ook 8 tot 10 keer per week.
    Ik draag inderdaad elke dag schone kleren. Is dat raar dan?

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    1x handdoeken
    1x beddengoed
    2x werkkleding man
    2x kleding van mezelf
    1x jassen

Soms een wasje extra, maar hij draait bij ons bijna elke dag wel

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    2 a 3x per week. Ligt eraan of het beddengoed mee kan :). Vaak wel, dan zijn het er maar 2. Als ik een beetje over hou schuift het door naar de week er op. Soms was ik een hele tijd niet, en hou op 1 dag was dag. Dan heb ik er 5 a 6, maar kan dan goed een maand niet gewassen hebben :p als ik op een 60 graden was moet wachten tot hij vol is, kan ik een paar weken niet wassen. Een halfvolle machine doe ik niet aan.

In de zomer is het meer trouwens! Dan doe ik oa de kussens van de bank, alle gordijnen, kussens enz. Omdat ze dan lekker buiten kunnen drogen. Dus dan heb ik er 3 per week ongeveer.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Gemiddeld 3x per week. Soms een hele week niks en dan weer zowat dagelijks, omdat ik mijn wassen goed soorteer en dus soms moet 'opsparen' (zwart/donkere was, witte was, bonte was 30 graden, bonte was 60 graden).

13. mumija

mumija Niet meer actief

Ja de oudste 3 zijn groter dan mij, dus grotere kleding haha.:D
    Ik moet zeggen dat het vaak nog meer is, met het beddengoed erbij en de bakkerskleding van mijn man, dus eigenlijk wel rond de 20 wassen per week. Ook traint mijn zoon 3 keer per week plus een wedstrijd.
    Ik zet de machine sowieso snachts aan die ik dan smorgens ophang of in de droger. De rest tussen door. Maar ik sta rustig tot een uur of 11 s avonds te vouwen/ strijken zo'n 3 keer per week.:)

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje! Hier 6-8 keer ligt eraan hoe snel iets gewassen moet worden. Bij ongelukjes of zware knoeipartijen dan soms een klein wasje.

15. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

10 aug 2014
    152
    0
    0
    Denk 3/4 keer per week..
    Dragen kleding eigenlijk altijd 1 keer.
    Hebben wel net een nieuwe wasmachine van 8 kg. Voorheen 6 kg, dus dit is ideaal!

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Zo is het hier inderdaad ook. Maar het wachten op een volle witte of 60 graden was, duurt echt een paar weken en vaak heb ik er dan geen zin meer om op te wachten. Dan doe ik er zo'n kleuren doekje bij en gooi ik alles er in. En vaak draai ik dan 1 was alleen kleren 1 was met handdoeken, beddengoed en ondergoed op 60 graden.

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Met zijn vijven:
    1x 60 graden was
    1x goede kleding
    1x werkkleding en spijkerbroeken
    1x beddengoed om de week
    Soms een klein wasje met een kledingstuk wat fragiel is of afgeeft oid.

Van maart tot oktober komen daar gemiddeld zn 10 machines per week bij van de zaak.

18. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier draait ie ook wel zoiets hoor. Ik vind dit heel normaal!

En wij dragen iedere dag schone kleren ja. Zoonlief fietst iedere dag 26 km van en naar school, dus die is bezweet als hij weer thuis is. Ff snel douchen en de wasmand is alweer voor 1/3 gevuld. Mijn dochter komt echt altijd vies thuis, maakt me helemaal niets uit, dan heeft ze lekker gespeeld tenslotte! Verder paardrijles dus ook na afloop daarvan vieze kleding.

Manlief draagt zijn spijkerbroeken wel 2 dagen en dat doe ik ook. Maar iedere dag schoon ondergoed, schone sokken en schoon shirt/overhemd/trui of wat dan ook.

Manlief doucht iedere dag, ik om de dag en de kinderen ook. Verder sport ik minimaal 3x per week, dus ook sportkleding en extra handdoeken.

In de winter om de week het beddengoed wassen (in de zomer meestal wekelijks). Nou, dan zit ik alweer aan mijn 8 wassen hoor!

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik draag overigens ook dagelijks schone kleding, dat wil echter niet zeggen dat ik iedere dag níeuwe kleding draag.
    Wij proberen erg milieubewust te leven.

20. tuc

tuc Niet meer actief

goh even denken, ongeveer 5 per week denk ik. Verschonen de bedden elke week. Elke keer schone handdoek en washand. Vaatdoekjes gaan elke dag in de was, soms wel 2 per dag. Theedoek en keukendoek om de dag denk ik.

Man elke dag schoon overhemd, ik doe meestal 2 dagen met kleding, kindjes elke dag schoon.

We zijn met zn vieren.

Ik ben go, dus daar zit ook extra was van bij van slabben en beddengoed enz.

Deel Deze Pagina