Ik denk dat vooral dat vol of halfvol scheelt. Ik doe de machine ook vol net als jij. Ik lees bv dat een aantal een machine met poetsdoekjes draaien. Nou voor ik mijn trommel vol heb met vaatdoekjes dan kan ik een jaar sparen denk ik. Daar gaan er wel heel veel van in. Ik doe die dus bij de handdoeken.
We zijn met z'n vieren en ik doe toch zeker wel 10 wassen per week. Vaak 3 of 4 op m'n vrije dag, in het weekend 4 a 5 wassen en dan tussendoor vaak nog wel 2 of 3 wasjes. We douchen/badderen allemaal elke dag, manlief trekt elke dag schone werkkleding aan (en dat zijn grote kleren haha dus vaak heb ik daaraan al zeker 2 wassen), ons beddengoed gaat apart, het beddengoed van de kinderen gaat bij elkaar. Zoonlief spuugt zich geregeld onder dus die draagt soms 2 of 3 setjes per dag (en soms doet hij 2 dagen met 1 setje), hij lekt vaak door snachts dus pyjama en slaapzakken worden vaak gewassen...
Zo'n 8 wasmachines per week. De ene week zullen het er misschien 5 zijn en de andere week misschien wel 10. Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen. Daarnaast heb ik opvang in huis. Dit geeft qua kleding, maar ook qua slabbers en beddengoed ook extra was.
Ruimte zat hoor maar ik ben lui dus ik hang alleen de bovenkleding op. De rest gaat in de droger (handdoeken, beddengoed, spijkerbroeken ed ed).
Waardeloos is dat idd, zeker een Amerikaanse machine? 😖 Wij hebben een Miele met een redelijke grote trommel, ik dacht 7 kilo.....moeten hier ook alles in de droger gooien ivm hoge luchtvochtigheid hier in de tropen.
4 wassen per week ongeveer. Soms draai ik dagen geen wasmachine en soms op een dag twee keer. Heb geen vaste draaimomenten of zo. Wacht tot ik echt een volle machine heb van een bepaald soort was. (We zijn met z'n drieën, maar nu even met zijn tweeën, want mijn man is een paar maanden van huis.)
gemiddeld zo'n 4 keer per week. soms meer en soms minder. Ligt eraan hoeveel dl besluit vies te maken haha
Geen idee, de ene dag helemaal niet en een andere dag gerust 5 x Afhankelijk van hoeveel zin ik heb, hoe hard het nodig is (daar komt het meestal op neer ) en of ik thuis of aan boord ben/blijf.
Ja ik denk het. Ik snap anders echt niet hoe je meerdere keren per dág kan wassen. Ik vind die 4/5 machines per week echt al meer dan genoeg. Maar ik ben sowieso lui, ik strijk ook alleen jurkje/rokjes en bloesjes dat is het voordeel van geen droger, door alles uit te hangen kreukt het nauwelijks.
Per week: 1x lichte was 60 graden (ondergoed/sokken) 1x donkere was (o.a. spijkerbroeken) 1x kookwas (handoeken) Eens per 2 weken ongeveer: 1x roze/rode was 1x lichte was (truitjes, overhemden) Beddengoed (2 wassen) Iedereen heeft genoeg kleding om elke dag iets schoons aan te doen (als dat nodig is) en ik spaar het op tot een volle machine (7kg).
Uhm 1x handdoeken was, 1x bonte kleding was 1x donkere handdoeken en werkkleding van mijn man was Een keer 1,5 week ook nog beddengoed en af en toe nog eens een handwasje met fijne kleding ofzo. Iemand maakte de opmerking draag je elke dag schone kleding ofzo? Ik: zeker! Broeken niet altijd maar jurkjes en shirtjes zeker. Ik zweet snel en vindt dat niet fris. Ook de kleine kan max een dag met z'n kleding doen. Manlief nuet die werkt in uniform dat scheelt. Ik draai wel vol, 8 kilo. Dus gewoon wat meer bij elkaar!
Om de dag doe ik ongeveer 2 a 3 wassen draaien. Ik heb geen droger en het moet op zolder drogen. Ik sport 4x per week ongeveer, en die was ik direct uit.
Wat wassen veel dames veel Ik spaar bewust de was op, zodat ik altijd een volle trommel heb. Goed voor het milieu en de portemonnee. Ik was vrijwel standaard in het weekend, dan is alles weer aan de kant. Daarmee kom ik op ongeveer 3 wassen per week, soms 4. Waarvan 1 hete was met ondergoed, handdoeken, poetsdoeken, hydrofiele luiers, etc, en de andere 2 of 3 gewone wassen op 30 of 40 graden. Uitgesplitst naar kleur en wasmiddel (mijn zoontje is allergisch, dus zijn kleding moet met ander wasmiddel gewassen worden). We zijn overigens met 2 volwassenen, 1 dreumes + een baby op komst (daarvan draaien de kleertjes/beddengoed de laatste weken mee met de was van mijn zoontje)