Hoe vaak draait jullie wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

2-3 keer per week

2. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik denk dat ik zo op de 5-6 keer in de week zit.
    2 volwassenen, 2 kinderen, 2 poezen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat vooral dat vol of halfvol scheelt. Ik doe de machine ook vol net als jij.
    Ik lees bv dat een aantal een machine met poetsdoekjes draaien. Nou voor ik mijn trommel vol heb met vaatdoekjes dan kan ik een jaar sparen denk ik. Daar gaan er wel heel veel van in. Ik doe die dus bij de handdoeken.

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    zon 6x per week soms meer zijn met ons vijfen en heb 8kg wasmachine

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    2-3 keer per DAG! 😅😅

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    We zijn met z'n vieren en ik doe toch zeker wel 10 wassen per week. Vaak 3 of 4 op m'n vrije dag, in het weekend 4 a 5 wassen en dan tussendoor vaak nog wel 2 of 3 wasjes.
    We douchen/badderen allemaal elke dag, manlief trekt elke dag schone werkkleding aan (en dat zijn grote kleren haha dus vaak heb ik daaraan al zeker 2 wassen), ons beddengoed gaat apart, het beddengoed van de kinderen gaat bij elkaar. Zoonlief spuugt zich geregeld onder dus die draagt soms 2 of 3 setjes per dag (en soms doet hij 2 dagen met 1 setje), hij lekt vaak door snachts dus pyjama en slaapzakken worden vaak gewassen...

7. misa

misa Niet meer actief

Zo'n 8 wasmachines per week. De ene week zullen het er misschien 5 zijn en de andere week misschien wel 10. :)

Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen. Daarnaast heb ik opvang in huis. Dit geeft qua kleding, maar ook qua slabbers en beddengoed ook extra was.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ruimte zat hoor maar ik ben lui dus ik hang alleen de bovenkleding op. De rest gaat in de droger (handdoeken, beddengoed, spijkerbroeken ed ed).

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waardeloos is dat idd, zeker een Amerikaanse machine? 😖

Wij hebben een Miele met een redelijke grote trommel, ik dacht 7 kilo.....moeten hier ook alles in de droger gooien ivm hoge luchtvochtigheid hier in de tropen.

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    4 wassen per week ongeveer. Soms draai ik dagen geen wasmachine en soms op een dag twee keer. Heb geen vaste draaimomenten of zo. Wacht tot ik echt een volle machine heb van een bepaald soort was.

(We zijn met z'n drieën, maar nu even met zijn tweeën, want mijn man is een paar maanden van huis.)

11. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    gemiddeld zo'n 4 keer per week. soms meer en soms minder. Ligt eraan hoeveel dl besluit vies te maken haha :)

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Geen idee, de ene dag helemaal niet en een andere dag gerust 5 x :D Afhankelijk van hoeveel zin ik heb, hoe hard het nodig is (daar komt het meestal op neer :D) en of ik thuis of aan boord ben/blijf.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja ik denk het. Ik snap anders echt niet hoe je meerdere keren per dág kan wassen. Ik vind die 4/5 machines per week echt al meer dan genoeg. Maar ik ben sowieso lui, ik strijk ook alleen jurkje/rokjes en bloesjes :D dat is het voordeel van geen droger, door alles uit te hangen kreukt het nauwelijks.

14. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Per week:
    1x lichte was 60 graden (ondergoed/sokken)
    1x donkere was (o.a. spijkerbroeken)
    1x kookwas (handoeken)

Eens per 2 weken ongeveer:
    1x roze/rode was
    1x lichte was (truitjes, overhemden)
    Beddengoed (2 wassen)

Iedereen heeft genoeg kleding om elke dag iets schoons aan te doen (als dat nodig is) en ik spaar het op tot een volle machine (7kg).

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Uh iedere dag staaat ie wel aanbijna hier...ook iedere week allebeddengoed..

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Uhm 1x handdoeken was, 1x bonte kleding was 1x donkere handdoeken en werkkleding van mijn man was

Een keer 1,5 week ook nog beddengoed en af en toe nog eens een handwasje met fijne kleding ofzo.

Iemand maakte de opmerking draag je elke dag schone kleding ofzo? Ik: zeker! Broeken niet altijd maar jurkjes en shirtjes zeker. Ik zweet snel en vindt dat niet fris. Ook de kleine kan max een dag met z'n kleding doen. Manlief nuet die werkt in uniform dat scheelt.

Ik draai wel vol, 8 kilo. Dus gewoon wat meer bij elkaar!

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    5 wassen per week. Wij zijn met 4en en een hond.

18. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    1x per dag ongeveer en de droger 3/4 c per week. Heb verschillende wasjes

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Om de dag doe ik ongeveer 2 a 3 wassen draaien. Ik heb geen droger en het moet op zolder drogen.
    Ik sport 4x per week ongeveer, en die was ik direct uit.

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat wassen veel dames veel :$
    Ik spaar bewust de was op, zodat ik altijd een volle trommel heb. Goed voor het milieu en de portemonnee. Ik was vrijwel standaard in het weekend, dan is alles weer aan de kant.

Daarmee kom ik op ongeveer 3 wassen per week, soms 4. Waarvan 1 hete was met ondergoed, handdoeken, poetsdoeken, hydrofiele luiers, etc, en de andere 2 of 3 gewone wassen op 30 of 40 graden. Uitgesplitst naar kleur en wasmiddel (mijn zoontje is allergisch, dus zijn kleding moet met ander wasmiddel gewassen worden).

We zijn overigens met 2 volwassenen, 1 dreumes + een baby op komst (daarvan draaien de kleertjes/beddengoed de laatste weken mee met de was van mijn zoontje)

Deel Deze Pagina