Hoi! Mijn zoontje is een paar weken geleden van 10-12 voedingen naar 8-10 gegaan, langzaam maar zeker naar 6-8. Dus zo om de drie uur en s nachts altijd wel 1 of 2 x. Vandaag zitten we op 5, om 16uur (wel een uur lang) laatste voeding gehad, en hij slaapt nog steeds. (tis nu 22.00uur!!) Heb m om 18.45u in bad gedaan en normaal geef ik hem dan nog borst en leg ik m in bed. Maar dan komt ie vaak rond 20-20.30 nog eens. Dus ik dacht laat ik eens proberen zonder of ie dan ook gaat slapen. En jemig, ik ben al een paar keer wezen kijken, vind het zo gek dat ie zo lang doorslaapt!!!
Das wel lang ja! Ik zou 'm wel even wakker maken en nog even voeden. Zelf zou ik persoonlijk gewoon wel de voeding van +/- 19u geven, die kreeg ze hier gewoon standaard ongeacht hoe laat ze daarvoor had gehad. En verder weer op verzoek.
Overigens dronk ze hier ook 6-8x rond die tijd. Rond 4 maanden begon had ze om 19u de laatste voeding en kwam ze tussen 4-6u weer. Dus ik denk dat we dan op zo'n 6 voedingen zaten. Rond 6 maanden werden het er weer 8. Inmiddels 5/6.
hier vanaf 10 wkn 6 voeidngen...en vanaf 12 weken 5 voedingen...gek heh als ze ineens zo lang slapen! hihi
Hier zaten we toen op een hoop voedingen... Zeker 12 tot 15 denk ik. (incl de nachtvoedingen, dat waren er nogal wat)
Nou, toevallig dat hij precies wakker werd na dit berichtje. Dus geslapen van 18.45 tot 22.00. Normaal slaapt hij dan ook al wel, dus dat was niet gek. Maar dat ie ook niet om een voeding vroeg tussendoor . Vandaag heb ik hem idd zelf aangeboden, want nou kwam hij vannacht mooi 2x (om 01.00 en 04.00uur) terwijl dat al een paar dagen alleen maar rond 02.00uur was. Ik vind overdag om de 3-3.5uur prima, maar snachts liever wat langere rukken hoor! thnx voor de reacties!
ze zeggen dat je dan beter overdag wat vaker kan aanleggen, en dan heb je kans dat ie snachts langer slaapt...maarja geen garantie natuurlijk