Ik heb geen vraag of zo maar wil gewoon even mijn hart luchten. De kleine is vanochtend voor het eerst naar de opvang gegaan. Hij gaat 2 ochtenden in de week heen. Ik zag er als een berg tegenop en heb vanochtend thuis al lopen huilen Ik hem erheen gebracht. HIj voelde het blijkbaar al want hij wou niet met de leidsters mee. Ik heb het afscheid geprobeerd zo kort mogelijk te houden. Wel een zoen en een knuffel natuurlijk. Toen ik langs het raam liep was hij al helemaal over zijn toeren. Nu heb ik net gebeld en hij is nog aan het huilen Ik hoef hem absoluut niet op te halen zei ze want hij moet hier gewoon doorheen. Hij is heel erg eenkennig dus ik weet dat dit ook goed voor hem is. Maar ik voel me zo schuldig en voel me bezwaard tegenover de leidsters. Waarom weet ik ook niet. Ik ben blij als het 1 uur is en ik hem weer kan ophalen.
Hier vanmorgen ook voor het eerst mijn kindje achter gelaten op het kdv. Ik ga zo buiten de boel wat schuren voor afleiding. Onze dochter vond het ook niet leuk toen ik weg ging, vond dat zelf ook heel moeilijk maar uiteindelijk zal het vast wel goed komen. Ik bel niet, als het niet gaat wordt ik vanzelf wel gebeld.
Bedankt dames, Ik ben vancohtend even naar de stad geweest en ben nu bezig met schoonmaken dus mijn afleiding heb ik wel. En inderdaad als het echt niet gaat wordt ik wel gebeld.
he vervelend meid! Mart zal ook pas later voor het eerst naar een kvd gaan, als hij 15 maanden is. het lijkt me ook zo moeilijk om hem dan achter te laten, helemaal als hij dan ook nog huilt! Maar je zoontje zal er heus wel aan wennen hoor, straks heeft ie het hartstikke naar z'n zin!
Wat vervelend zeg.. Hoe is het uiteindelijk gegaan? Als je echt vind dat het niet goed genoeg gaat, dan kun je altijd wat langer over het wennen doen. Dus elke keer 2 uurtjes ofzo. Ik zie het bij ons op het werk (kdv) ook regelmatig. Kindjes die op latere leeftijd komen, moeten vaak even wennen. Bij velen gaat het heel snel, maar soms duurt het langer. Als het met ouder kan, dan proberen we vaak in overleg wat korte dagen te maken voor het kindje. Succes!
Nou hij heeft dus geen wenuurtjes. Dit is in overleg gegaan omdat hij maar 2 ochtenden per week gaat. Hij heeft dus van 9 tot 1 gehuild. Wel met tussenpozen tussendoor dat hij ging spelen of zichzelf kon vermaken maar dan merkte hij dat ik echt weg was en begon hij weer te huilen. Toen ik hem op kwam halen was hij zo blij om me te zien. Het is inderdaad wennen voor hem ook omdat hij wat ouder is. Hun gaven al aan dat hij niet de eerste en zeker ook niet de laatste zal zijn die zo erg huilt. Donderdag moeten we weer heen en gaan we het weer proberen.
En toch zou ik aangeven dat je wilt wennen (als je dat wilt natuurlijk). Ik denk dat je kindje vertrouwen moet krijgen dat je wel terug komt. Het is jouw kindje! Succes!
Wat zielig dat je ventje zo hard moest huilen. Het is ook de lastigste leeftijd, rond 13-14 maanden speelt de verlatingsangst ook enorm. Mijn kinderen gaan sinds 6 maanden naar het kdv, maar met 14 maanden was het ook huilen bij het wegbrengen. Ik zou ook vragen of hij niet wat langer mag wennen, vooral omdat ie zoveel verdriet heeft. Op die leeftijd werkt 'hard way' volgens mij helemaal niet. Die 4-5 uur duren voor hem een eeuwigheid. Misschien dat je hem een paar keer maar 1,5uur kunt wegbrengen, en dan op tijdstippen dat er wat gebeurt op de groep, bijvoorbeeld samen fruit eten, of buiten spelen. Dan heeft ie afleiding, en komt ie zo misschien sneller in contact met andere kindjes.
Is misschien inderdaad wel een idee. Ik ga het nog even aankijken donderdag en als het weer zo gaat ga ik het er wel even over hebben. Verlatingsangst heeft hij al vanaf dat hij 8 maanden is. Is niet van de laatste tijd. Alleen bij mijn moeder heeft hij het niet maar voro de rest bij iedereen.
Vandaag is hij weer geweest. Was huilen bij weggaan en zelf natuurlijk ook. Toen ik hem op kwam halen lag hij lekker te slapen wat hij niet snel zal doen ergens anders dus dat gaf me al een goed gevoel. Ook merkten de leidsters al een kleine vooruitgang. Hij had nog wel vee lgehuild maar hij nu tussendoor ook lekker gespeeld, aan tafel gezeten bij de andere kindjes en af en toe was er een periode dat hij weer ging huilen.
Je zult het vast niet gedaan hebben, maar probeer niet te huilen als hij erbij is. Dan geef je hem mee dat er iets ergs staat te gebeuren. Oh, en vraag bij de leidsters naar namen van andere kindjes op de groep, naar namen van de leidsters enz. Ik vertel altijd op de heenweg dat ze lekker gaan spelen met ......... (en dan de namen van hun vriendjes en van de juffen). En wij hebben vanaf de eerste dag bij vertrek geroepen dat we 'naar school gaan'. Ik had de eerste maanden zelfs een liedje voor verzonnen die ik zong tijdens het aankleden 's ochtends . Maar als ik nu 'school' roep weten ze precies wat de bedoeling is. Zo kun je het goed aankondigen.
heey adi, Ik heb idd niet gehuild waar hij bij was pas toen ik bij de auto kwam. Maar dat is inderdaad wel een goed idee over die namen. Thnx! Ik probeer het hem wel uit te leggen hoor. Dat ik hem straks weer kom halen en dat hij nu lekker gaat spelen en zo. Gelukkig was er al een vooruitgang te zien al was het klein.
Wat fijn dat er wel enige vooruitgang te zien is. Ik zou ook zeker proberen niet te huilen bij je kindje en het niet te laten voelen. Over de namen is ook zeker een goed idee! Succes.
goedemiddag dames, Hier weer even een update. Vorige week was het heel goed gegaan. Wel huilen bij weggaan maar dat zal altijd wel blijven denk ik. HIj had vorige week amper gehuild, lekker gegeten en gedronken en hij voelde zich meer op zijn gemak. Ik heb hem net opgehaald en in vergelijking met de eerste keer ging het heel goed maar in vergelijking met vorige week was er geen verbetering. Hij huilt evengoed niet meer zoveel en toen ik kwam ophalen was hij ook stil en wou zelfs blijven haha. Nu willen ze hem op woensdag laten komen extra, dit hoef ik dan niet te betalen, om hem sneller te laten wennen. Vanf september gaat hij 2,5 dag heen als het goed gaat. Ben nu dus alleen bang datmijn zoontje nooit echt zal wennen en dat dit dus niet gaat werken. Zie al helemaal het scenario voor me dat hij eraf moet, dat ik niet kan werken omdat hij niet naar de opvang kan enz Zijn er nog meer moeders met kinderen hier waarbij het heel lang duurde voor het wennen en hoe zijn jullie ermee omgaan? Komt het wel eens voor dat kinderen eraf moeten omdat het gewoon niet gaat?
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar we zitten wel in een soortgelijke situatie. Mijn dochter gaat binnenkort ook voor het eerst, altijd thuis geweest en bij oma`s. Door werk en ook voor haar gaat ze binnenkort naar de opvang, 2 dagen. Ben benieuwd. Volgens mij moeten ze gewoon erg wennen, vooral wanneer ze al ouder zijn. Aan de andere kant zijn ze er wel aan toe.. en mama ook. Succes!