Moeilijke keuze; keizersnee of inleiden met ballon?

Discussion in 'De bevalling' started by woezelenpip, Jul 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

Jun 12, 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Hoi!
    Doordat ik zwangerschapssuiker heb, willen ze de kleine uiterlijk met 38 weken halen.
    Mijn eerste bevalling was geen pretje (zacht uitgedrukt ;)) en is uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden. Ben niet verder gekomen dan 4 cm en onze jongen was een sterrenkijker.
    De gynaecoloog legt de keuze bij mij. Hij weet hoe erg ik tegen de bevalling op zie.
    Dus ja, wat zouden jullie kiezen?
    Een geplande keizersnee of inleiden met een ballon.
    Gynaecoloog heeft al wel gezegd dat inleiden toch wel drie dagen kán gaan duren doordat hij nog niet ingedaald is en omdat bij de eerste pas met 41+1 mijn vliezen braken.
    Een keizersnee is toch weer een buikoperatie. In dubio dus...
    Wat moet ik?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Als jij zo erg tegen de bevalling op ziet zou ik kiezen voor een keizersnede...lijkt me geen pretje dat je de bevalling met zorgen in gaat.

Echter zeggen de artsen standaard dat het zo lang kan duren,en dat kan inderdaad.
    Alleen lees ik tot nu toe dat de meestal bevallingen die ingeleid worden meteen goed doorzetten.
    Ik ben zelf ook ingeleid met een Ballonkatheter.
    Moest om 18:00 melden en om 19:00 had ik de ballonkatheter in.
    Kreeg meteen wat krampjes en harde buiken en besloot om een pijnstiller te nemen zodat ik de nacht door kwam.
    Smorgens om 07:00 werd ik gehaald en katheter zat nog muurvast....ik baalde!!
    Toen ze hem leeg lieten en toucheerde had ik toch al 3,5-4cm ontsluiting.
    Vliezen werden gebroken om 07:30 en op de Monitor waren wat harde buiken en lichte weeën te zien.
    Heb nog door de gang gelopen en een cracker gemaakt,thee gedronken.
    Ik kreeg wat meer weeën maar makkelijk te handelen.
    Om 09:00 kreeg ik toch wat weeën opwekkers om de weeën sterker te maken.
    Om 10:30 kwam de vk binnen en ik vroeg om pijnstiller mits ik weinig cm had.
    Ze Toucheerde en had tot mijn grote verbazing al 7cm,dus wilde ik niks meer.
    Om 10:50 kwam de gyn binnen en kreeg ik persdrang,kon volgens haar niet maar mijn vk wilde dat ze toucheerde, en jawel...ik had al 9cm.
    Om 11:20 is onze dochter geboren...dus het kan ook snel gaan;)

Succes met je keuze.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Bij mijn eerste ongeveer zelfde verhaal.

Bij de tweede gekozen voor inleiden met ballon. Duurde bij mij 2 dagen en toen had ik 3cm. Mijn vliezen zijn gebroken, maar de kleine lag er niet goed voor waardoor de ontsluiting weer niet vorderde.
    Wij hebben toen alsnog gekozen voor een keizersnede ipv wee-opwekkers.

Dit keer was de keizersnede heel relaxed en was er niks spoed aan.

Je moet voor je zelf na gaan of je het aandurft om het nog 1x zelf te proberen of niet. Een tweede keizersnede is meteen ook de keuze om nooit meer vaginaal te bevallen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,063
    113
    Bij mijn tweede voor dezelfde keuze gestaan ongeveer. Ik heb ervoor gekozen om toch voor een natuurlijke bevalling te gaan, ik zou ook met een ballon worden ingeleid, maar begon uiteindelijk spontaan.

Het is uiteindelijk weer een spoedks geworden, maar ondanks de toch traumatische bevalling heb ik er geen spijt dat ik het toch heb geprobeerd. Een ks is idd een heftige operatie en als het niet echt nodig is zou ik er niet voor kiezen.

Zou er wel op staan dat je goed op papier hebt dat er niet te lang wordt aangemodderd, daar zijn ze bij mij echt de fout ingegaan.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Klopt Suus, wij hadden in het geboorteplan staan dat als er sprake zou zijn van een medische ingreep, wij zouden overlegeen om door te gaan of over te gaan op een keizersnee.

Ik wilde perse niet aan de wee-opwekkers, omdat ik daar gesloopt door was de vorige keer. De VK in het ziekenhuis had het al over wee-opwekkers en dan meteen een ruggenprik.

Daar had ik geen zin in...dan maar een keizersnee.

Share This Page