Hoe vaak eet jij biologisch?

Discussion in 'De lounge' started by Loeki2, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Ja, leuk is dat he Loeki, al die dingen waar je nog nooit van hebt gehoord (ik dan in ieder geval).

Biologisch is juist heerlijk puur, geen toevoegingen, toegevoegde suikers en vaak is de smaak echt veel beter (aldus een biovreter).

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja ok, daar heb je wel weer gelijk in. Ik en mn vooroordelen hihi. Word gek als ik in de suup loop. Koop wel scharreleieren hihi. Maar geen bio-eten eigenlijk.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja is kom echt dingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb, weet nu dat satsuma's een soort mandarijntjes zijn. Misome hadden we oook nog nooit gehad. Maar ook paksoi hadden we nog nooit gegeven :oops: terwijl dat toch vrij normaal is. zoete aardappels, venkel, sanguinella's , kruisbessen en witte aalbessen heerlijk.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens mij zijn dat dingen die je in een normale supermarkt niet kan krijgen of wel? Verder dan de deka komen wij niet :oops:

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Odin-pakketten kun je soms ook bij de supermarkt kopen. Gewoon even op hun site kijken www.odin.nl

6. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,765
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Als we het kunnen veroorloven wel.Hebben gemerkt dat het veel lekkerder is ook.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Plaats: HAARLEM
    Naam: Bonne Louise V.O.F.
    Postcode: 2013 DC
    Adres: Zijlweg Zwart 45
    Tel: 023-5313825
    Extra: Vleespakket verkrijgbaar
    Deelnemer Odin Webwinkel
    Afhaaldag(en): vrijdag

Naam: De Groene Juffers
    Postcode: 2023 DH
    Adres: Mr. Cornelisstraat 44
    Tel: 023-5269610
    Afhaaldag(en): woensdag

Naam: Slagerij De Vleespot
    Postcode: 2025 DE
    Adres: Rijksstraatweg 537
    Tel: 023-5383330
    Deelnemer Odin Webwinkel
    Afhaaldag(en): woensdag

Naam: Versmarkt De Poort
    Postcode: 2032 NS
    Adres: Gedempte Herensingel 12
    Tel: 023-5338389
    Deelnemer Odin Webwinkel
    Afhaaldag(en): donderdag

Naam: De Groene Raat
    Postcode: 2034 MS
    Adres: Venkelstraat 24
    Tel: 023-5409290
    Afhaaldag(en): vrijdag

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Appie XL heeft ook heel veel biologische en meer aparte groenten. Van de week daar biologische pompoen gevonden :)

Misome heb ik ook nog nooit van gehoord en die witte aalbessen klinken heel erg yumyum.
    Ik ga morgen mijn pakketje weer ophalen. Scheelt trouwens ook een hoop wat-eten-we-vandaag geneuzel.

En voor degenen die het eens willen uitproberen. Inderdaad de tomaten en komkommers zijn echt smaakvoller. Maar de appelsap, vanilleyoghurt en andere zuivel smaakt toch anders (en lekkerder vind ik).

9. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,765
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Scharreleieren zijn de meest kiponvriendelijke die je maar kan kopen.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

iedere dag. ik haal het vlees bij mij oom (bio slager) groente en aardappels en fruit uit de moestuin. graan producten haal ik bij de molen

het is meer omdat ik erg graag bezig ben in de keuken.en we eigenlijk een stuk grond hadden waar we gewoon niets mee wisten te doen. en de molen is een kameraad van ons dus ja dan ga je daar heen.en vlees is gewoon veel goedkoper voor mij.

ik ben er niet echt mee bezig als ik eens iets wil uit de winkel bijvoorbeeld buiten het groenten seisoen haal ik dat gewoon in de winkel hoor

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

@loeki...thnx... ken ze geen van alle, maar ik ga eens kijken!

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Oh ja heerlijke aardbeien yoghurt, veel minder zoet.

Bij die pakketten krijg je gelukkig ook recepten, anders weet ik soms echt niet wat ik met de groenten aan moet.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    He Wendy, Haarlem zie ik? Daar koop ik ook bijna alles. Vooral die nieuwe aan de Gedempte Oude Gracht, Marqt, heeft heel veel keus in groente. Ook hebben ze daar heerlijke vis.
    Die grote op het Houtplein heeft heerlijk brood, vlees en zuivel.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Morgen zit er gelood ik patisson in de pakketten. Echt nooit van gehoord. Laat morgen maar even weten wat ze allemaal voor lekkers hebben Kiki80

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup, klopt. Marqt? Is dat een groentewinkel? Ken het niet. Zit het voorbij verwulft of ervoor (gezien vanaf het spaarne)

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    niet.

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Wendy, Marqt is een supermarkt, maar je kan er niet alles halen, maar echt groente en fruit is daar super. Ze zitten tussen de V&D en de Deka in. Volgens mij naast Atheneum boekwinkel, maar daar durf ik geen geld op in te zetten ;)

Loeki, ik laat het zeker even weten!

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ooowwjaa... daar heb ik een vriend van mij over gehoord... Hmm maar eens kijken dan.

19. saar

saar Fanatiek lid

groenten en fruit (bijna) altijd biologisch. Andere producten ligt er aan of we economisch of biologisch aan het winkelen zijn... Ligt aan de andere kosten die maand.

20. Niet meer actief

Ik eet, denk ik, nooit biologisch?

Share This Page