Regelmatig biologisch vlees, maar goed, ik ben sowieso al niet zo'n vleeseter, dus voor die paar keer in de maand dat ik vlees eet, geef ik wel wat extra uit. Soms biologische groenten of bio-zuivel. Heb nu toevallig biologische tomaten voor vanavond in huis. Soms is het verschil in prijs wel erg groot, dan neem ik gewone.
Mijn moeder heeft een recept voor venkelsoep. Nu ben ik geen soepmens, maar die soep is echt heerlijk! En bietjes lust ik ook, maar niet te vaak, vind 2 x per jaar wel genoeg .
Mijn eieren zijn erg biologisch want die komen van onze eigen kippen En die pakketen van de Odin, hmmmm zal het vanavond eens mijn mannetje voorleggen wat die er van vind (hij is de kok hier in huis) Groetjes Anita
Nou, hier is dan het venkelsoeprecept, simpeler kan niet en het smaakt prima! Neem 1 venkelknol, was hem af, schud hem uit en knip het groene loof eraf (wel bewaren). De knol zelf rasp je met een handrasp of gewoon in de keukenmachine tot fijne sliertjes. Pak groentebouillon en doe de benodigde hoeveelheid met water in een pan en wacht tot het kookt. Gooi de geraspte venkel erdoor en laat het maximaal 10 minuten koken. Doe de venkelsoep in kommen, knip het loof fijn en strooi er wat van over de soep. Eet smakelijk!
Wij gaan naar een biowinkel voor melk, eieren, af en toe groenten/fruit en schoonmaakproducten. Ook vlees bestellen we er voor Toon (ik ben veggie). We vergelijken de prijzen met die van de supermarkt en als het echt veel meer kost, kopen we het niet. Hier is bv. bio-pasta echt veel duurder dan gewone. Vlees is een beetje duurder maar zooooveel lekkerder naart schijnt. Bio-melk is goedkoper! En de producten van Ecover om schoon te maken kosten ook niet meer dan de bekende schoonmaakproducten. Ik koop bewust bio omdat ik probeer een beetje ecologisch te leven...
Wij eten dagelijks biologisch, maar vaak niet helemaal biologisch. Vis biologisch vind ik te duur, vlees eten wij wel biologisch maar dat eten we niet vaak. Behalve brood en boter eet m'n dochter wel helemaal biologisch. Op de moedermelk na dan, want mama's dieet is niet totaal biologisch Ik vind biologisch erg smakelijk en bovenal eerlijker. Hier bestellen we via de Odinwebwinkel, en gaan elke zaterdag naar De Groene Passage in Rotterdam voor onze boodschappen. Wel jammer dat er nog steeds weinig keus is in de supermarkten, het aanbod zou van mij nog veel groter mogen zijn.
Uithollen, vruchtvlees samen met gehakt (biologisch uiteraard ) en lekker kruiden, met kaas uit de oven? Daarbij gefrituurde aardappelballetjes en een lekkere salade.
A.s. woensdag onze eerste tas halen ! Ik heb even gekeken wat er in zit het enige onbekende voor mij was: raasptelen en satsuma . Ik ben benieuwd.