Hoe vaak eet jij biologisch?

Discussion in 'De lounge' started by Loeki2, Sep 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tom78

tom78 Fanatiek lid

Nov 30, 2007
    3,176
    0
    0
    Dat is zo!
    Ik haal melk bij een boer waarvan ik weet dat de koeien meestla buiten staan die netjes is.
    De eiren komen van echte scharrelaars en de groente uit eerlijke teelt neit perse alles is bio maar je weet hoe het gemaakt is.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    bio groente en fruit wordt nog steeds te vroeg geplukt, waardoor de smaak nog steeds niet optimaal is. Mijn vader laat alles precies op tijd plukken en oogsten, waardoor de houdbaarheid minder lang is maar de smaak veel beter. Een "net van de boom" smaakje!
    Hij gebruikt wel kunstmest en andere materialen, maar een bioboer spuit ook gewoon, mensen denken dus dat biologisch onbespoten is, maar dat is niet zo. Ze spuiten alleen niet met onkruidverdelgers en insectenkillers. En daar spuit mijn vader ook niet mee!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik wil er geen eindeloze discussie van maken, maar de telers waar ik koop en de bedrijven waar ik op bezoek ben geweest, laten hun groente en fruit lekker lang groeien. Overal zullen wel rotte appels tussen zitten.
    Maar voor mij geen chemische bestrijdingsmiddelen, kunstmest en gentechnologie!

4. Female

Female Niet meer actief

Nooit.
    Niet bewust iig.

5. Female

Female Niet meer actief

Oh ja wel trouwens, uit de kas, en de dingen uit de groententuin. En eieren van onze kippen.
    Maar gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen en omdat het goedkoper is.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Share This Page