wij eten bijna altijd gezond, ontbijt, lunch en avondeten maar ik ben tussendoor wel een snaaierd vooral chocola is niet veilig bij mij en 1 keer in de maand ongeveer dan halen we patat, heerlijk! ik zou wel vaker willen maar als ik niet goed voor mijn lichaam zorg wordt ik snel ziek ivm chronische ziekte dus helaas...
Tja... ik eet bijna elke dag wel eens een paar koekje of wat snoep en daar moet ik echt mee ophouden. Soms in het weekend wat chips en een biertje of een wijntje. Misschien 1 keer in de 2 maanden een pizza of een kebab en heeeel af en toe Mac of Burger King. Frietjes van de lokale friettenten... Ummm... nooit? Wel ben ik slecht in gezond eten maar dat gaat steeds beter nu de kleine bijna altijd met de pot mee eet. Maar als ik avonden werk dan is het toch snel een micromaaltijd. Maar dan wel één met een 'groen sleutelgat', dat staat voor gezond alternatief / gezond eten, hier in Zweden. Dus eigenlijk valt het best mee. Wat meer fruit gaan eten en dan komt het best goed denk ik...
pizza shoarma en kebab zijn helemaal niet zo slecht hoor. Ligt er wel aan welke pizza... als je een gewone italiaanse pizza neemt, zit die vol met gezonde dingen.. de dikke amerikaanse pizza's met extra veel kaas en die hele dikke bodem, dat zijn calorieenbommen. Maar uit onderzoek is gebleken dat een gewone pizza.. met name door de tomaat die erop zit kan helpen tegen bescherming tegen kanker. shoarma is ook niet slecht.. of je moet er een fles witte knoflooksaus overheen gooien.. maar gewoon shoarma, met sla is een verantwoorde maaltijd.
snoepen wordt hier vrij weinig gedaan alleen wanneer ik mijn regels heb, de eerste 2 dagen is niks met chocola veilig bij mij moet wel zeggen ik kan een kg bijkomen tijdens de week dat ik mijn regels heb maar die zijn na de week er ok weer af. wij zijn hier geen fans van aardappelen ( geloof maar 1x/week) maar eten enorm veel paste en rijst met lekker veel groenten ( wokken ook veel want dat gaat lekker snel)
De afgelopen weken vreet ik mij dood aan alles wat verkeerd is, van chips tot chocola, van friet tot worst de hele dag door haha. Heeel slecht, moet snel maar minder worden. Maar ja.. kan er nu zo weinig aan doen,.. de drang is zoooooo groot! HELLPP
Wij eten een keer per week frieten of pizza of zo, maar vaak maak ik daar net als Elvira een slaatje bij of als het heel snel moet gaan, dan gewoon snel een tomaatje snijden Snoep is iets anders... daar kan ik moeilijk vanaf blijven, denk dat ik elke dag wel wat chips of chocolade of zo eet, maar dan wel niet een hele zak chips of zo maar een handje vol of een klein stukje chocolade... Ik eet ook heel veel fruit en drink meestal water, soms een frisdrankje en nooit alcohol. Denk dat het best in evenwicht is, dat hoop ik althans.
Eet ongeveer 1 x per week friet maar das niet slecht dat is lekker! De frietbakker hier doet netjes verantwoord in goede olie frituren. Slecht tja wat is slecht.. Teveel is slecht. Ik eet heel gezond verder... Een gebakje op werk of een lekker wijntje en een biertje, een liflafje voor het eten en dat soort dingen dat sla ik nooit af eigenlijk maar eet dat met mate en stop als geen trek meer heb al is het na een paar happen. Gelukkig kan ik goed van chocola en chips afblijven.
Hier vreet ik alles wat los en vast zit hihi. Snoepjes, dropjes en vooral chocola! Maar soms ook chippies. Avondeten, ik denk 1 keer per week. Meestal döner of patat of pizza.
Eigenlijk nooit. Ja wijn, maar dat is dus niet slecht ( zelfs goed met mate en in gezelschap, ) Maar ik ben aan de lijn en nu vind ik het moeilijk om weer gewoon te gaan eten zonder me schuldig te voelen. Komt hoop ik weer eens dat ik een taartje neem,