Mijn zoontje was 's nachts al jaren zindelijk, overdag pas sinds de grote vakantie. Sinds een paar weken echter plast hij 's nachts gemiddeld 2 keer per week in bed, en hij presteert het elke keer om dat te doen als hij een onderbroek aanheeft (hij wil niet met luier slapen ook). Ik lig hier nu op de zetel, baby ligt boven alleen, en kleuter bij papa omdat ik dus geen beddegoed meer heb. Dat wordt morgen een enorm zware dag. De nachten zijn altijd voor mij (baby slaapt niet door uiteraard) en ik moet ook gewoon gaan werken maandag en morgen huishouden doen en zo (zaterdag is rondrijddag, dan krijg ik amper iets gedaan). Ik zie er zo tegenop! Iemand tips om zoonlief weer zindelijk te krijgen of hem in de luier te krijgen zonder drama? Ik zie het echt niet zitten om elke week met 2 dekbedden naar het wassalon te rijden naast de 2 vaten was die ik elke dag al heb (plus in 't weekend nog een aantal extra). De rest van mijn huishouden moet ook gebeuren, heb al een maand geen vloer gekuist omdat ik moet kiezen tussen afwassen, wassen/strijken, opruimen en vloeren. Gisteren pas voor het eerst zonder baby (was bij papa) gaan winkelen terwijl ik de oudste naar zijn turnles bracht. Ai, baby huilt, straks reacties lezen.
Sorry, ik heb geen tips voor je, maar wil je ff sterkte wensen en een knuffel geven. Hou vol, het komt vast weer goed!
Mijn zoontje was ook snachts droog en toen hij overdag droog was, was hij snachts ineens niet meer droog. Het komt vaker voor want ik heb er al meerdere topics over voorbij zien komen. Hoe oud is je zoontje? Hij hoeft pas met 6 jaar nachtzindelijk te zijn. Verder zou ik hem gewoon uitleggen dat je niet genoeg beddengoed hebt voor hem dus dat hij even een luier aan moet en dat als zijnluier droog blijft snachts hij weer af mag. Hier helpt het altijd heel goed om uit te leggen waarom iets is zoals het is. Succes en sterkte....
Is zijn drinkpatroon misschien veranderd? Drinkt hij 's avonds meer dan vroeger? Hier heb ik met oudste dochter ook het probleem dat ze de laatste tijd in bed plast. Geen nat bed gelukkig, alleen een nat kruis want ze wordt wel wakker om te plassen maar net te laat dus. Ze 'vergeet' sinds kort op school haar drinken bij het fruit op te drinken, waardoor ze laat in de middag meer dorst krijgt, te kort voor het slapen nog drinkt en daardoor 's nachts moet plassen. Dus ik moet er voor gaan zorgen dat ze dat toch weer opdrinkt. Misschien is dat voor jullie ook de oplossing, meer drinken in de ochtend, vroege middag?
En anders van die broekjes halen met leuke/stoere opdruk? Evt onderbroek er onder zodat hij wel voelt als hij plast maar dan is niet heel het bed nat! 's Nachts kun je er helaas weinig aan trainen...
Mijn zoontje draagt snachts ook van die luierbroekjes. Hij is 8 van de 10 snachts droog. Deze kunnen gewoon omlaag als een onderbroek voor als hij wakker wordt om te plassen. En als hij t niet voelt dan is er dus nog een luier. Ik heb t uitgelegd als dit is een broekje met extra laag omdat als je heel goed slaapt je niet altijd voelt als je kunt plassen. En het is niet fijn als je bed nat wordt. Jij kunt er niks aan doen want als je slaapt kun je dat ook niet voelen. Weet niet of dat een optie is? En als je de jendenkt dat er iets anders achter zit, misschien een beloningssysteem met een sticker na iedere droge nacht?
Het kan zijn dat je kindje overdag zijn blaas niet goed leegplast en dan kan het bedplassen terugkomen. Ik heb er ook zo eentje thuis. Ik heb voor hem 2 dekbedden, goedkoopste van de ikea (4,00) die nemen bijna geen plek in de wasmachine en komen bijna droog de machine uit. Waarom zijn alle nachten voor jou?
Het is vervelend maar ik vind 2 keer per week nog wel meevallen. Hoe jong is je zoontje? Ik heb ook een peuterdekbed en als deze in de ochtend nat is (hier alleen gehad door het erge hoesten in de nacht maar toen wel 3 nachten achtereen) dan was ik hem meteen als we wakker worden. Dan is hij in de middag alweer droog als hij evt naar bed gaat. Hij komt idd bijna droog uit de machine en gaat nog even in de droger. Overtrekken hebben we er 2 dus als de een nat is dan heb ik nog een droge.
Alle nachten zijn voor mij omdat de ochtenden voor de wederhelft zijn ("ploegensysteem": ik haal knd op, wederhelft brengt ze 's morgens weg). Zoontje is 4, en ik weet dat het in principe pas vanaf 7 iets is waarmee je naar de dokter moet. Ik vrees dat bij ons de was moeilijker droogt dan ik hier lees, hier gaat die uit de wasmachine een uur de droogkast in en dan nog nadrogen op de gang (opgehangen over de "balkonleuning" van de overloop). Het dekbed kan niet in onze eigen wasmachine (wel in die van het wassalon), maar zodra het in de planning past, ga ik "twijfelaars" kopen (2 per bed dan) zodat ik ze in onze machine kan wassen, scheelt tijd en enorm veel geld. Intussen elke nacht weer luier om, en sindsdien *hout vasthouden* tot nu toe geen ongelukjes meer. Als het zo blijft, over een paar weken toch maar proberen zonder (met ander beddegoed dus, dit weekend moet hij weer naar een feestje van zijn klas (zijn er vroeg bij) maar volgend weekend misschien, of "op doorreis" als we naar de ouders van de wederhelft gaan, dan passeren we de makro in Brussel mits kleine omweg).