Dat zou kunnen, daarom is het belangrijk om dit jaarlijks regelmatig te controleren en direct weer goed te zetten.
Volgens mij schatten ze altijd aan het eind van een jaar/begin van een jaar wat je loon wordt. Dan kan je het meteen wijzigen en dan blijft het zo staan totdat je zelf een wijziging doorgeeft.
Nee, ze zullen het nu niet meer omlaag zetten voor dit jaar. Voor 2022 mogelijk wel dus dan weer controleren.
Ja ik ga er eens naar kijken.. Ik had eigelijk altijd zoiets van oke het zal dan wel kloppen.. maar t word als maar hoger en hoger wat ik terug moet betalen. Ik ga er straks of morgen nog even naar kijken dan.
Nou sorry dat ik er de ballen verstand van heb hoor... Als ze me sturen dat er betaald moet worden tref ik elke keer een regeling, en ging er vanuit dat t dan wel zou kloppen, wist ik veel.. Nu ben ik dankzij een aantal dames erachter dat er dan toch echt iets fout gaat, en dat ik idd zelf moet gaan opletten, dit ga ik dan ook zeker doen. Toen ik alleen was en mn toeslagen aanvroeg, geen problemen gehad, alles bleef gelijk, sinds mn relatie is t dus gaan schommelen allemaal, en ik ben er (hoe naïef ook) niet achteraangegaan en heb maar gewoon betaald, of laten verrekenen..
Je bent de enige niet. Er gaan echt veel meer mensen de mist in met dat toeslagen systeem. Eigenlijk moeten ze daar iets anders voor bedenken. Hopelijk kom je er uit en anders wellicht iemand in je omgeving die je hierbij kan helpen?
@heidiane Jij vindt het geen schuld maar dat is het wel.. En gezien jouw situatie is het financieel niet een heel verstandige keus. Maar je hebt het aangepast dus, prima.
Elk jaar rond november passen ze het aan @heidiane voor het jaar erop. Dus november 2021 ong voor het jaar 2022. Rond die tijd kijk ik altijd even en pas ik het aan. Ik zet het altijd hoger omdat ik liever wat terugkrijg dan terug moet betalen
Ik denk dat wij er qua kot met een mazzeltje van af komen. Ons definitieve toetsingsinkomen zit net 5 euro onder de grens. Ik had ons inkomen ruim 2000 euro te laag geschat, maar beide bedragen vallen nog binnen dezelfde staffel... Dan komen we er mooi mee weg qua wat we terug moeten betalen. (139 euro kgb).