Na aanleiding van de namen topic. Vaak kom ik ergens, wordt er in de kinderwagen gekeken en stellen mensen vragen zoals: Hoe oud is hij? Hoe heet hij? Ed. Niks mis mee, maar kan me zo gruwelijk ergeren aan het woordje hij! Roze schoentjes, roze dekentje, roze jas, roze speen, roze speelgoed, alles roze. Lijkt me niet echt n jongetje toch! Ze heeft ook echt n meiden koppie, maar goed, niet iedereen zal dat kunnen zien... Laatst vroeg zelfs iemand: hoe heet hij? Ik: ZE heet D...... Mevrouw: ow! Is dat niet meer n naam voor n meisje? Ik: klopt, ZE is ook n meisje! Mevrouw: ooow! Vandaar dat mooie roze mutsje! *zucht* Of bij de apotheek, ik kom het recept ophalen van mijn dochter. Vrouw pakt t. Hij moet........... Dus ik zeg, ze is n meisje, maar dat zal voor het gebruik niet veel uitmaken neem ik aan. Zegt ze: o sorry, ik ging er van uit dat het n jongetje was omdat mijn neefje ook zo heet.. A) ik zeg toch voor mijn dochter, B) hoezo ik ging er van uit dat HET een.jongetje was? Oudste heeft idd n naam die vaker voor jongetjes wordt gekozen, maar waarom zou IK me dan verspreken..? Wordt er af en toe gewoon simpel van, en wbt de oudste heb ik soms bijna spijt van de naam die we haar gegeven hebben. Terwijl wij m gewoon super vinden! Juist voor n meid! Iemand die dit herkent?
Ja hier ook, wij hebben wel een blauwe bugaboo met sand kleur, maar ze ziet er toch wel meisjes achtig uit, ze heeft niet altijd roze aan, maar ja, haha altijd is het hij! Terwijl ze wel een roze knuffel bij dr heeft altijd..
Ik hoorde het pas van een vriendin. Die heeft een dochter van 1,5 jr oud. Zaten ze ergens in een wachtkamer, kwam er een vrouw na ruim een half uur "wat een schattig jongetje hebben jullie". Haar dochter was helemaal in t roze... Sommige mensen kunnen gewoon niet kijken. Ik ben in ieder geval blij dat onze zoon heel duidelijk een jongetje is. Hij is echt een kleine beer en heeft echt een jongenskoppie. Daarom wellicht verwarring met de naam, maar zodra ze m zien is dat meteen over.
Nou, had ik laatst ook. Bij de verjaardag van een vriendin van mij. Kwam haar schoonmoeder ook. Ach wat een leuke baby. Is het een jongetje of een meisje? Ja ik kan het niet zien ... Tsssssssss leger groene sterretjesbroek aan en een paar stoere sneakertjes en lag in de maxicosi met een blauwe deken. Nou, ik kon d'r wel wat aan doen. Hahaha!! Of als ik dat mutsje van simplycolors bij hem op heb. Vet blauw mutsje met zijn naam: Is het een jongetje? Hoe heet ie? Pfff, dat is toch gewoon dom???
Haha, vraag me dan altijd af of ze ook zo reageren als we n zoontje zouden hebben en alles blauw was. Dat mensen hem dan aanspreken met zij of haar... Heb trouwens n roze draagdoek. Bij de oudste werd zelfs toen nog gevraagd of ze n jongen of meisje was.... Denk niet dat ik t mn zoon aan zou doen om in n roze doek te hangen....
Ja! Dat mutsje hebben wij ook! En idd, kwartjes kent niemand meer volgens mij... Maar....! Wel krijgen we altijd positieve reacties op naam van onze jongste...
Hier gebeurde het zelfs met een roze kinderenwagen.. er wordt over een hij gesproken.. erg toch.. mijn schoonouders zeggen tegen hun andere kleindochter ook hij, ze is nu 4. (blijkbaar is dat normaal) ik was daar zo op tegen als ik een dochter zou krijgen.. wij verbeteren hun ook altijd.. ik vraag me af wat nou als het jongen is.. zouden ze dan zij zeggen? zo vreemd he
Nou niet zo heel vaak.. hij ziet er ook echt uit als een jongetje dus sta ook erg raar te kijken als ze 'ze/zij' zeggen, maar zo af en toe gebeurd het toch... was laatst in het zh toen ze bloed kwamen prikken. M.ees is het he, neem HAAR maar goed op schoot.. ik zo.. het is een jongen hoor .. ow.. M.ees is toch een meisjes naam? nou sorry hoor...... nog nooit van gehoord, zal vast wel een enkele keer aan een meid gegeven worden maar volgens mij zijn toch de meeste personen die Mees heten jongens... En van de week in het zwembad bij de balie.. noemde ze hem ook als 'haar' ... ben er maar niet op in gegaan, maar hij heeft een stoer jasje aan en ik denk dat een normaal mens (sorry) echt wel ziet dat het een jongen is Ik kan me voorstellen dat het irritant is als t echt vaak gebeurd.... is gewoon niet leuk als je je meisje leuk aankleed en ze haar uitmaken voor jongen!
Ooh, hier zelfs n keer bij de ha! Moest voor alle 2 de dames. Eerst J. En toen D. Zegt hij: zo en dan is nu deze meneer aan de beurt.. Ik zeg: ze is n meisje... (ze had zelfs n jurkje aan) Hij: ow, sorry, ze lijkt ook zo veel op dr vader! (vriend heeft deze ha altijd al gehad) Ik: nou, ze is sprekend mij. T enige wat ze van papa heeft zijn dr wenkbrauwen... En idd. Ze lijkt in geen enkel opzicht op papa. Behalve dus dr wenkbrauwen... Maar erg leuk dat hij zn verspreiding zo goed probeert te praten
Oke! Nou ik vind de naam van je eerste dochter ook echt een meidennaam die tegenwoordig veel voorkomt hoor!!! Ook jongens die zo heten, dat klopt! Maar helemaal niet raar. Geen spijt van hebben!!
Ja ik ken het...Hier ook de vraag wat is het? terwijl mijn dochter een roze jurk en haarband aan had. Uhm...een meisje. Ja, zegt de vrouw, je weet het tegenwoordig niet meer he?! Hmm nee dat roze bij mannen vaker voor komt oke...maar een moeder die haar zoontje een roze jurkje aan doet is toch niet helemaal lekker volgens mij
Nou, hier van de week nog.. iemand kwam bij ons thuis wat ophalen en meneer kroop lekker door de kamer in zijn blauwe pyjama.. En nog zeggen 'hallo meid!'.. het is toch echt wel te zien dat het een jongetje is.. lijkt ook nog eens sprekend op zijn vader!
Hier wordt ook regelmatig gevraagd of onze dochter een jongen is.. Ok we hebben een blauwe kinderwagen met een streept gekleurde binnenkant maar dochterlief is 9 van 10 in het roze gekleed met jurkje of rokje. En dat mutsje met naam hebben we idd ook. Hoor je opeens mensen die langs lopen haar naam zeggen. Dan weten ze wel gelijk dat ze een meisje is.
Voor mij inderdaad ook heel herkenbaar. Ik heb het met mijn dochter ook n paar keer gehad. Mensen zijn soms echt niet helemaal lekker hoor. Roze jas, roze broek, oorbelletjes in, roze haarband, roze speen. En dan vragen 'is het een jongen?'. Dat je bijna wil vragen of mensen soms iets in hun oog hebben, of kleurenblind zijn of zo.
Ik had 2 dagen voor de bevalling een blauw wikkeldeken gekocht omdat de echo met 35wkn nog zei: een jongen! (Verloskundige zei duidelijk dat ze een piemel en balzak zag, dit was eigenlijk een stukje vinger) Dus als we op stap gaan wordt er nog wel ns gevraagd hoe oud hij is.... en wat een mooi deken hij heeft. En idd zelfs met roze kleertjes in een blauw deken is zij regelmatig een hij Ach ze heeft vanwege bovenstaande ook gedeeltelijk een blauwe kamer. Ze zal er vast niet harder om huilen denk ik dan. Als ze groter is gaan we het tzt wel anders schilderen.
Dochtertje word altijd hij genoemd tot ik zeg zij... Vandaag ook hoe oud is hij... heeft een roze shirtje aan en broekje vraag ik me echt af of sommige soms een bril nodig hebben...
Hier ook vaak gehad hoor... En irriteerde me er ook aan... Maar als ik t van de andere kant bekijk... Voor moeder/vader ,familie is het ook duudelijk te zien... Je zoontje ziet eruit als een jongen... Dat vond ik ook.. Maar soms kijk ik naar andere kinderen... En besef ik me dat het helemaal niet altijd zo duidelijk is voor een buitenstaander... En wbt rokjes en jurkjes... Bij de kleintjes hebben jullie nog een lakentje oid in de kinderwagen? Daar kan je natuurlijk jiet doorheen kijken.. Maar omdat je weet wat je kindje aanheeft denk je al snel.. Hallo ze heeft een rokje/jurkje aan... Nja goed ik weet dat het irritant is... Maar misschien moeten we er met zn allen maar gewoon niet Zo zwaar aan tillen...