Hoe vaak en lang kijkt jullie kindje tv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marvb, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier kijkt ze wel eens mee als wij televisie kijken 's avonds... Als we haar dan bijvoorbeeld voeden. We zetten haar niet bewust en structureel voor de tv.
    Toevallig wel vanmiddag even samen fragmenten uit oude disney-films op youtube gekeken. Sentiment voor mij en zij keek met grote ogen naar de vrolijke kleurtjes.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M het eerste jaar niet. T en S pikten wel wat mee van het tvmomentje (kindertijd en sesamstraat). T vond het niet boeiend. S vindt het wel geinig vooral liedjes e dieren. Voor een baby of dreumes zet ik de tv niet aan.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier kijkt ze sinds een maandje iedere avond Sesamstraat, ook met volledige aandacht ervoor, echt heel leuk om te zien :) Verder eigenlijk niks, wij kijken zelf ook vrijwel geen tv. Ja, ik heb op zolder wel eens Dr Phil op staan tijdens het opvouwen van de was, en zij zit er dan ook bij :D

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    De tv staat bij ons altijd aan, maar echt interesse heeft hij niet. 's Morgens met ontbijten zet ik hem in z'n stoeltje voor de tv. Dan kan ik even de vaatwasser uitruimen, stofzuigen enz..

Als hij even wilt rusten dan klimt hij op de bank en wil dan mickey mouse kijken op de tablet. Hoelang dit op een dag is? Geen idee let niet op de tijd. Verder is het een actief manneke dat graag buiten speelt.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

We hebben geen tv(aansluiting), dus lekker makkelijk: niet. Ze is wel geinteresseerd in filmpjes op Youtube, van nijntje enzo. Dat kijken we weleens samen.

Ik houd niet zo van tv omdat, als je hem eenmaal aan hebt, hij moeilijk weer uit gaat. Op internet kan ik alles terugzien en kijk ik ook veel gerichter. Ik word onrustig van zo'n behang van geluid. De radio heb ik wel vaak aan, daar word ik weer rustig van, gek he.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ooooo ik dacht dat mijn dochter teveel tv keek maar ik ben redelijk gemiddeld zo te lezen.

Overdag staat hij vrijwel nooit aan, tenzij ze zich niet lekker voelt/moe is. Dan zet ik de teletubbies even aan en hangen we samen op de bank.

Na het avondeten gaat hij altijd aan. Zo rond 18.00u is dat, kijkt ze Ben and Holly. Hangt ze heerlijk onderuit op haar stoel met duim in de mond tv te kijken. Daarna nog Diego en dan lekker douchen/in bad, knuffelen, flesje en naar bed.

Dus ong. half uurtje per dag, met soms uitloop naar 45min. Soms kijk ik zelf nog even televisie overdag maar dan speelt ze gewoon door. Als ik iets voor mezelf kijk vindt zij het niet interessant genoeg haha!
    Wel hele dag door de radio aan, of een cd van de efteling/woezel en pip/K3 en dan lekker samen dansen en gek doen!

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    En zo ziet dat er dus uit als dochterlief televisie kijkt, relaxxxxxt!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Haha, wow, zo zit mijn dochter dus echt nooit :D Als ze tv kijkt, staat ze voor de tv te hupsen :D

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    hihi dit kan ze zo een uur volhouden hoor...maar ik moet haar wel op het stoeltje zetten anders staat ze ook te hupsen met haar neus zowat IN de tv. Dit vind ik een wat prettigere afstand en ze weet nog niet hoe ze van de stoel moet komen dus blijft rustig zitten zo haha

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Maximaal 10 min per dag. Zelf hebben we alleen in de avond de tv aan maar ook niet iedere avond

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik heb hem eigenlijk nog nooit voor de tv gezet, vind het persoonlijk ook helemaal niet nodig. Nu scheelt het denk ik wel dat we zelf ook bijna geen tv kijken.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Het eerste jaar alleen Bumba, nu kijkt ze twee keer per dat sesamstraat. Een keer smorgens, kan ik even opruimen ed. En een keer savonds, tijdens het koken.Wij kijken zelf overdag nog wel s wat en dat vind ze niet interessant.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Jongste kijkt nog niet. Hij staat wel 's morgens een tijdje aan voor de oudste en 's middags nog even of een dvd als ze moe wordt.
    Maar de jongste heeft er eigenlijk nog geen interesse voor.
    Eten doet ze gelijk met ons en verder kruipt ze hier rond of zit ze even in de box. Dan staat vaak de radio/cd aan.

14. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0

Geen uitzondering hoor. Hier staat overdag nooit de tv aan en wordt nooit door kinderen gekeken.
    Mijn eigen dochter niet en pleegzoontje van 1,5 kijkt hier ook nooit tv. Bij zijn eigen moeder stond de hele dag de tv aan en speelde hij bijna niet.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier staat de tv vaak aan maar ze kijkt nooit. Ja af en toe paar sec als ze een leuk liedje ofzo hoort maar anders niet.

16. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier een minuutje of 10 per dag, meestal rond kwart voor 6. Ze gaat om 6 uur naar boven voor een bad/flesjes enzo en dat laatste kwartiertje is eigenlijk net te lang. Zo gaat ze blij en relaxed naar boven.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet. Keek ze maar eens tv ;) de jongste dan. Die kan echt geen seconde stilzitten en als de oudste tv kijkt werpt ze er weleens een blik op maar helaas is het geen reden om ook maar een minuutje op dezelfde plek te blijven. Het kan haar niet boeien. Soms weleens jammer maar goed, hij staat hier ook niet veel aan. 2 keer per dag voor de oudste, ongeveer.

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Het eerste jaar keek ie vooral filmpjes op de laptop. Nu kijkt ie elke ochtend een half uurtje tv denk ik en voor het eten zit ie vaak in z'n kinderstoel voor de tv....heb overdag verder eigenlijk altijd sky radio aan staan maar hebben we een hangdag staat de tv wel eens langer aan maar klok niet echt.

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier regelmatig. Baby Einstein (zo leuk), teletubbies, het zandkasteel, bumba, bruine beer i.h. blauwe huis.. Hij vind het allemaal prachtig.
    Al het is meer de laptop als de tv eigenlijk.

20. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Doordeweeks kijkt hij van 08:15-08:45 de wereld is mooi.
    Dan zit hij in de box en kan ik gaan douchen en opruimen.
    En heel soms savonds sesamstraat, maar meestal zijn we daar te laat mee.
    Soms, als hij niet lekker is kijkt hij wat vaker tv, op schoot met zijn speen in, lekker hangen:)

Onderzoek wijst uit dat overmatig tv kijken (langer dan 1 uur) kan leiden tot gedragsproblemen zoals adhd, had ik gelezen.
    Ze kunnen zich dan moeilijker concentreren tijdens het spelen.
    Wat vinden jullie daar van?

Deel Deze Pagina