Hoe vaak en lang kijkt jullie kindje tv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marvb, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Nee is ook niet alleengericht op geluid, maar veel wel. Tuurlijk lees ik voor etc. Maar veel is gericht op geluid, maar niet alles nee.
    En hij kijkt max één uurtje tv per dag. Er zal ook veel samenhangen met zijn leeftijd. Maar alleen spelen is voor kinderen die niet goed horen moeilijk. Het spelen op zich niet alleen, maar alleen zijn in één ruimte wel. Dus soms zet ik.hem voor de tv met Bumba op zodat ik zijn flessen, in andere kamer kan schoonmaken(voorbeeld). Wrs ook als die gewoon kon horen, maar ik kan vanuit één andere kamer geen contact met hem houden. Tv leid hem af.

Nu zit ik me weer te verdedigen, want helemaal niet nodig is. Nu weet ik ook gelijk weer waarom ik niet reageer op dingen, omdat ik het me persoonlijk aantrek en me gelijk aangevallen voel.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Niet verdedigen en niet aangevallen voelen !
    En ergens logisch dat je het als afleiding zet wanneer jij geen contact mrt hem kan houden. (Lijkt me zeer moeilijk). Hopelijk raakt je zoon niet helemaal in trans van tv want dat is met dochter van vriendin wel zo. Straks kan zoon je achterna tijgeren/kruipen veel leuker ;)

3. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ja, zoals ik zeg, voel me vaak zo! Weet het gelukkig wel van mezelf!
    Nee, hij is niet trans! En gelukkig is zijn bijtring ook erg leuk! Maar kijk uit naar het moment waarop die zelf kan zitten (ook al vind ik het zooooo snel gaan).
    Maar dan kan hij zijn apparaten meer in en hopelijk gaat dat wat opleveren!

4. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    De tv staat hier regelmatig aan, maar dochterlief (10 mnden) kijkt er niet eens naar. Zelfs met even voor de tv zetten om bv even wat op te ruimen, maak je haar niet blij!

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Lekker tv kijken!!
    Dansen bij het zandkasteel, benen de lucht in.
    Dieren opnoemen en nadoen bij babytv
    en heel hard POOO!!! roepen bij de teletubbies

zie er totaal geen probleem in
    Ze kan dan lekker helemaal rustig op dr stoeltje zitten en vooral als ze niet fit is of wat langer moet wachten vind ik het een uitvinding

voelde me in het begin soms 'schuldig' en nu vind ik het soms wel fijn haha vooral als ze niet fit is en ze leert er ook van

Voor mij het belangrijkste dat tv niet ipv iets anders komt. Dus ook alle andere dingen blijven doen wandelen, fietsen, boekjes lezen, buiten spelen, met de dublo etc.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    oh en ze keek als baby ook bewust tv en zetten haar er ook bewust voor
    Ookal vind iedereen dat hier raar haha

Ze moest dan hardop schaterlachen bij sommige liedjes, heerlijk toch geloof dat ze 10 min woezel en pip met 5 maanden echt wel overleven en ze vond/vind het fantastisch

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier kijkt dochter erg weinig tv. Soms aan het einde van de dag als ze erg moe is maar nog niet moe genoeg om al naar bed te gaan. Dan kijkt ze Het zandkasteel, sesamstraat of teletubbies.
    vooral zandkasteel vind ze erg leuk.
    Denk dat ze max. 20 minuten per dag kijkt. En dan nog niet eens dagelijk.
    Als wij niet bewust kijken staat de tv ook niet aan. En we (proberen) altijd samen met haar te kijken. Lukt niet altijd maar doen een poging.

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Helemaal mee eens! Precies mijn dochter die je beschrijft :)
    Ik heb hier regelmatig BabyTV op de achtergrond aan staan zeg maar. Ze heeft dan al haar speelgoed uit de speelkamer in de woonkamer bij de salon tafel en speelt daar dan heerlijk en af en toe kijkt ze even heel aandachtig naar de TV. Hier met name met Draco en Billy en BamBam :D

Alle dieren die ze herkent en die voorbij komen benoemt ze dan ook. Ik zie er echt niets kwaads in. We wandelen gewoon lekker, fietsen regelmatig, spelen vaak buiten etc.

9. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh en hier is het met name een uitkomst als ik moet koken en madam is moe van de dag en chagerijnig. BabyTV aan met speelgoed er bij en ze is even zoet.

Wij zetten haar hier ook toen ze nog jonger was bewust even voor de TV. Vond ze prachtig! En mama kon eventjes wat huishouden doen. Uiteraard lag ze vaker in de box en op het boxkleed, maar de TV was (is) een leuke afwisseling.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zeer weinig. Eigenlijk staat de tv gewoon nooit aan als onze dreumes wakker is.

11. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier hetzelfde. Hij mag wel kijken, maar doet/wil het niet. Dus dan maar niet.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoon is een echte tv-junk. die kijkt t lieft hele dag tv(wat natuurlijk niet mag) en mn dochter kijkt nooit tv. t boeid haar niet en is liever bezig met blokjes, auto's, poppetjes

13. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Hier misschien 10-15 minuutjes per dag, maar dat is echt verschillend. Meestal alleen even als ik onder de douche sta. Dan staat babyTV op en dan schatert hij het uit ;)

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh mijn zoon kijkt te veel en te vaak TV en ik ga ook niet zeggen dat dit niet zo is ;) Maar ik geef gerust toe dat ik het reuze moeilijk vind om 7 dagen in de week een bijna 4 jarige die onwijs aan school toe is en graag kliert om de (negatieve) aandacht de hele dag bezig te houden. Zijn broertje van 7 maanden wil ook weleens aandacht dus de TV is een goede afleiding op een aantal momenten. Ik zie er ook geen kwaad in eigenlijk, kun je daar iets van krijgen dan teveel TV kijken? Nu het mooi weer is zet ik wel vaak bewust de TV uit en mag hij in de tuin spelen ;)

15. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier kijkt ze af en toe mee als wij kijken. Ze doet er verder niks mee behalve lachen (alsof ze het begrijpt ;))

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    herkenbaar! mijn zoon is ook heel erg toe aan school maar begint pas na de zomervakantie. hij verveelt zich, zoekt grenzen op(lees: haalt bloed onder mn nagels vandaan) maar idd, hij heeft ook nog een zusje die aandacht wil en nodig heeft. soms is het dan idd handig om even tekenfilm op te zetten om mn handen(en hoofd) vrij te hebben

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Oh wat fijn dat ik dit lees! Hier kijkt mijn dochter niet elke dag tv maar soms probeer ik de tijd te overbruggen omdat ze dan al lang wakker is. (nog geen etenstijd) en moet ze dus even wachten!
    Teletubbies is hier dan een uitkomst! ze vind het erg leuk!
    Op het kdv kijkt ze soms ook teletubbies! ik heb het nooit erg gevonden.. maar ja er zijn moeders die dit niet goed vinden en dan ga ik zo twijfelen aan mezelf;) hihi

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij oma de hele dag. We hebben er al honderden keren wat van gezegd. De hele dag babytv. Word er week van als ik er binnen kom. Thuis 15 minuutjes voor het slapen gaan en soms een filmpje van elmo of nijntje tussendoor. Maar meer niet. Laat haar maar lekker spelen met duplo, poppen, kleuren of buiten spelen....

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ze mogen hier elke dag kijken

Maar ze zijn niet tv kijkers en kijken meestal alleen even in de ochtend en soms in de avond net voordat we naar bed gaan. Maar dat laatste niet elke dag.

20. Ismene

Ismene Actief lid

17 apr 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn met 6 maanden ofzo begonnen om 1 à 2 keer in de week samen Sesamstraat te kijken. Maar hij had er geen enkele belangstelling voor. Hij kon daarentegen wel 10 min. geïnteresseerd naar Matthijs van Nieuwkerk kijken :(

De laatste weken lijkt hij wel meer belangstelling voor Sesamstraat te krijgen, met name de liedjes. Hij is nu net 1 jaar. Dus ik begrijp de reacties 'je zet een baby toch niet voor de tv' wel - bij ons was het een zinloze exercitie ;) Hij kan erg goed alleen spelen. Misschien heeft hij daardoor juist wel minder belangstelling voor de tv, in plaats van andersom. De makke met wetenschappelijk onderzoek is dat dat wel een verband kan aantonen, maar niet een oorzakelijk verband - dat blijft interpretatie (lees: mening).

Wij kijken overdag eigenlijk nooit tv, alleen 's avonds en alleen programma's die we echt willen zien (journaal, dwdd, leuke film, detective of quiz). Kan dus de ene dag een kwartier zijn en de andere dag 5 uur! Maar tv op de achtergrond irriteert me, dat kan ik echt niet velen. Radio vroeger wel maar nu ook steeds minder. Van mijn moeder moest de muziek altijd zachter of uit: 'ik kan niet tegen herrie'. En dat vond ik toen zooooo irritant - dat ben ik straks dus zelf ;)

Deel Deze Pagina