Bloedend tandvlees

Discussie in 'Gezondheid' gestart door josephinevh, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb nu al een tijdje elke dag bij het tandenpoetsen bloedend tandvlees (op hetzelfde stukje). Maar best erg, gewoon puur bloed. Voor de rest af en toe heel licht. Wat kan ik hier aan doen? As vrijdag ga ik naar de tandarts!
     
  2. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Dat hoort volgens mij gewoon bij de zwangerschap en weet niet of je er echt iets tegen kan doen
     
  3. Anna25

    Anna25 Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb t ook heel erg. Vorige zwangerschap ook, toen heb ik zelfs een tandvlees behandeling moeten doen.
    Toevallig vorige week bij de tandarts geweest en je kunt er weinig aan doen, alleen goed poetsen en flossen of tandenstokers gebruiken.
     
  4. liefde1978

    liefde1978 Fanatiek lid

    4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Zijn je hormonen. Je mag zonder doorverwijzing naar demondhygieniste. Zou ik zeker doen, zeker als je tandartsverzekering hebt. Tandarts is voor je tanden, zij voor je tandvlees. Zij maakt dan alles schoon en als je dan zelf blijft stoken etc wordt het iets beter.
     
  5. MiekieLief

    MiekieLief Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik ben vandaag naar de tandarts geweest. Ik moest heel erg bloeden. Ze gaf aan dat het heel normaal is. Advies voor mij was goed poetsen en ragen. Wat meer aandacht voor de mondzorg dan normaal.
    Als je er niet prettig bij voelt dan zou ik gewoon bellen.
     
  6. anemdo

    anemdo Bekend lid

    16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb ook af en toe last van bloedend tandvlees. helaas inderdaad weinig aan te doen :(
     
  7. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik heb er ook ontzettend veel last van. Het is daarnaast ook regelmatig flink ontstoken waardoor ik niet kan slapen van de pijn. Als de misselijkheid wat is gezakt maak ik ook een afspraak bij de tandarts/mondhygiënist.
    Tot die tijd poets is goed en spoel ik af en toe met kamillethee.
     
  8. miepje1983

    miepje1983 Fanatiek lid

    13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Inderdaad afspraak maken bij de mondhygiëniste en goed raggen/stokeren. Je tandvlees niet ontzien omdat het bloed of pijnlijk is, wel gewoon goed proberen schoon te krijgen. Ook spoel ik met zout water als ik erg last heb van een ontsteking.
     
  9. Lovingmyboy

    Lovingmyboy Bekend lid

    14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi,ik weet niet of hier nog op gereageerd gaat worden. Ik heb hier namelijk ook last van en heb ook sneller blauwe plekken. Is dat iets wat jullie ook opvalt? Maak me daar best zorgen over (ivm hypochondrie)
     
  10. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Zoals je hebt kunnen lezen hoort het bloedend tandvlees er een beetje bij. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Misschien heb je ook wat aan de tips die gegeven zijn?
    Is het mogelijk dat je niet sneller blauwe plekken hebt, maar dat je je nu extra bewust bent van alles dus dingen eerder opmerkt?
     

Deel Deze Pagina