Help, mijn zoon huilt heel veel de laatste 2 dagen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tamtam78, Aug 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Zoals de titel het al zegt huilt mijn zoontje de laatste dagen erg veel.
    Alleen als we hem heen en weer bewegen is hij rustig anders begint hij te trekken met zijn beentjes, dus ik denk dat hij erg last van krampjes heeft.
    Hij heeft ook al een paar dagen niet gepoept, maar dat schijnt normaal te zijn.
    Wie heeft er nog tips.

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

sab simplex, heeft hier geweldig gewerkt tegen de krampjes.

3. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    schijnbaar hebben baby's rond de 6 weken het meest last van krampjes... daarna neemt het weer af.

hier hielp zijn buikje warm wrijven erg goed.

4. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    #4 Lintje, Aug 10, 2009
    Last edited: Aug 10, 2009
    Infacol (zelfde als Sab simplex maar andere smaak)
    Buikje op je arm (hoofdje richting elleboog) en dan rondlopen
    Fietsen met de beentjes
    Op buikje laten liggen en over rugje wrijven.
    Goed laten boeren (ook tussentijds) zodat de lucht er niet via de darmen uit hoeft

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

lekker tegen je aan in een draagdoek, hielp hier heel goed, dat was lekker warm en dan viel ze uiteindelijk in slaap en dan legde ik haar in bed.
    wij hebben ook infacol gebruikt, hielp hier niet echt.
    warm badje wilde ook nog wel eens wat doen.

als er echt sprake is van verstopping zou ik het cb even raadplegen, ik kreeg de tip om 10cc extra water aan een flesje voeding toe te voegen, dat helpt laxeren.

6. Angelique05

Angelique05 Actief lid

Jan 10, 2009
    189
    1
    18
    Female
    Moeder
    misschien ostheopaat, hebben wij ook baat bij gehad en cinababy.
    succes.
    groetjes angelique

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    Gelderland
    Ik heb gelezen dat verstopping bij borstvoeding bijna niet voorkomt.
    Het kan ook wel 2 weken duren voordat hij weer poept, dus ik wacht het maar ff af.
    De rest heb ik al wel geprobeerd.
    Heb ook cinababy druppels.
    Draagdoek heb ik gisteren geprobeerd en ging goed in het begin, maar toen hij wakker werd moest hij weer huilen.
    We leggen hem nu vaak op zijn buik met de knietjes op getrokken dat helpt vaak ook wel.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Tamtam: ik begrijp dat je BV geeft? Ze HOEVEN niet te poepen dan he? Maar goed, niet poepen kan dus ook juist wel komen vanwege krampjes.
    Ik weet niet hoeveel voeding je hebt en hoe sterk je tsr is, maar als die erg sterk is, krijgt je kleintje veel lucht binnen, wat dus krampjes veroorzaakt. Hier hielp het om dan de melk af te kolven totdat het er niet meer uitspoot. Gewoon weg laten lopen kan ook: dan koppel je af zodra je je tsr voelt en legt weer aan als het er niet meer uitspuit.
    Verder werkt de dunne voormelk laxerend, dus zorgen dat de kleine daarvan in verhouding minder binnenkrijgt, werkt ook tegen krampjes: ook daarvoor kun je de eerste lading afkolven, maar verder kun je ook gewoon 1 borst aanbieden bij elke voeding, ipv 2 (als je veel melk hebt, past je productie zich daar wel op aan). En dan blokvoeden, wat wil zeggen dat als je kleintje zich binnen 3 uur na die voeding weer meldt, je dezelfde borst nog eens aanbiedt. Bijvoorbeeld: je hebt om 11.00 gevoed en om 13.00 wil de kleine weer drinken. Dan dus dezelfde borst. Ook als je kleine zich elk uur meldt, dan voed je dus om 11.00, 12.00 en 13.00 aan dezelfde borst en pas om 14.00 aan de andere borst weer, waar je hetzelfde herhaalt.
    Als je het idee hebt dat er echt niets meer uitkomt, dan natuurlijk wel over op de andere borst (even eerste deel afkolven?). Maar dat merk je als de kleine wel zuigt en niet meer slikt.
    Verder heeft hier dan ook geholpen om halverwege de voeding even te verschonen en laten boeren, en om voor het voeden infacol te geven.
    En een draagdoek was ook erg fijn!
    Succes!

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    Gelderland
    Ik geef idd borstvoeding, maar sinds een paar weken kolf ik volledig, omdat hij erg druk was aan de borst nu is hij veel rustiger.
    Ook zit hij volgens mij in de regeldagen, dus drinkt hij nu helemaal vaker.

Share This Page