kindjes met hypermobieliteit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xMelissssssa, Feb 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Ons dochtertje is net een stiekje, zo mega flexibel! Hierdoor gaat der ontwikkeling wat langzamer wat betreft, kruipen, zitten en lopen.

De fysio is bij ons om de 2 weken aan huis om der te controleren en om oefeningen met der te doen.

Ze kan een paar tellen zo los zitten maar dan valt ze ook weer om. Staan wil ze graag als we der weg zetten maar zichzelf optrekken doet ze nog niet. Tijgeren zit er goed in en schuift lekker heen en weer op de grond dus zal binnenkort een aanstijging maken om te gaam kruipen!

Wat warem bij jullie de termijnen dat ze de mijlpalen bereikte?

2. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Iemand?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,821
    2,679
    113
    Geduld, ze is pas 10 maanden! Dan is tijgeren en kruipen toch prima? Mijn dochter is ook heel hypermobiel (hms) en trok zich met ruim 13 maand voor het eerst op tot staan. Lopen deed ze met bijna 18 maand.

Gewoon blijven oefenen en niet teveel vergelijken met andere kindjes.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,154
    3,183
    113
    Ik denk niet dat onze dochter hypermobiel is, al zou het me niks verbazen want ik ben het ook.

Maar onze dochter begon pas met tijgeren bij ruim 10mnd.. nadat ze pas met 6mnd

Daarna ging het snel, binnen 5mnd kon ze zelf gaan zitten,optrekken,staan,kruipen en los lopen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hoeft geen achterstand te betekenen; dl loopt juist eerder voor. Maar ze is wel voorzichtiger dan meeste andere kinderen. Springt b.v. nog niet van grote hoogtes. Deed ik ook niet als kind, dat komt wel als de spieren sterker worden.

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn kindjes zijn beide hypermobiel.

Zoontje ontwikkelde eigenlijk best vlot. Begon wat traag, daarna even snel. Even denken hoor. Hij rolde pas met 6 mnd, vlak daarna ging hij zitten en door met kruipen. Met 9 maanden ging hij staan en al heel snel daarna liep hij langs de meubels. Loslopen deed hij met 18 maanden.

Dochtertje ontwikkeld heel anders, maar heeft bovenop dat ze hypermobiel is, ook een lage spierspanning. Die combinatie maakt sommige motorische ontwikkelingen nog lastiger. Rollen weet ik niet meer, zitten met ruim 12 maanden, kruipen nooit gedaan, staan 18 maanden en lopen 25 maanden.
    Nu heeft ze fysiotherapie om beter te leren lopen en wat stabieler te worden.
    Het kan ook dat je dochtertje een billenschuivertje wordt hoor, dat hoor je blijkbaar wel vaker bij kindjes die hypermobiel zijn.
    Eigenlijk is er weinig wat je kan doen. Soms duurt het gewoon net even wat langer voor ze wat sterker zijn, zodat ze hun balans kunnen vinden. Dat is dan net iets lastiger.

7. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn oudste 2 zijn ook hypermobiel. Beide scoren 10 van de 10 punten en de middelste heeft ook een behooorlijk lage spierspanning. Toch waren ze niet laat met kruipen en lopen enzo. Echter bij de middelste zag je wel degelijk dat hij meer moeite had met alles. Hij is nu 5 en kan ook niet goed rennen zonder te vallen en loopt met zijn voeten naar binnen en op de binnenkant van zijn voetzolen.

De jongste is ook zo flexibel, nu 9 maanden en tijgert en schuift op de billen. Zitten kan ze heeeel goed, zichzelf optrekken van lig naar zit in de box of ergens anders aan vast kan ze. Zelf staan is een drama nog en aan de hand stappen (terwijl ik haar romp vasthoudt, dus geen gewicht voor haar gewrichtjes) doet ze niet. Maar tot nu toe vind ik het er goed uit zien. De dingen die ze niet kan hoeft ook nog lang niet.

Maar zo zie je maar dat hypermobiele kinderen niet perse achter hoeven te lopen.

8. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Bedankt voor jullie berichten! Was toch een beetje bezorgd, en klam me soms teveel aan kindjes om me heen vast (heel fout ik weet het!) Oefen elke dag met der op het laminaat en op de bank etc om te staan/zitten op der knieen/zitten op der billen en het kruipen/tijgeren op de grond wat ineens als een trein gaat! Der zit al beweging in haha!

De fysio zegt ook elke keer dat ze in 2 weken oefenen verbeterd dus dat is ook al een geruststelling en ik ben zo trots op der!

Ben erg onzeker op dit gebied en vindt het lastig om ermee om te gaan helaas .. :( terwijl der niks aan de hand is!

9. Veera

Veera Niet meer actief

Kruipen/vooruit komen: 5 maanden
    Zelf gaan zitten: 7 maanden
    Optrekken tot staan: 8 maanden
    Langs meubels lopen: 9 maanden

Maar ons kindje doet meer dan gemiddeld, echt al een dreumes. Een ander kindje is weer anders.. Is nu echt nog niet erg hoor :)

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    mijn dochters allebei en ik ook.

Oudste heeft lang fysio gehad ook ivm KISS syndroom er nog bij. Jongste ontwikkelde haar linkerkant niet goed. We kwamen erachter toen ze ging staan... Ze rolde al bijna niet, dat was opvallend, maar ach ja elk kind is anders. Blijkt dat dat rollen dus echt wel heel belangrijk is...

De een liep met 14 maanden de ander met 15. Ze moeten goed opletten met hoe ze zitten en hoe ze hun voeten houden als ze zitten. Maar dat doe ik ook nog steeds verkeerd.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Tijgeren: 7 maanden
    Op trekken tot staan en ook al snel overal langs lopen: 9 maanden
    Kruipen: 10 maanden
    Zelf gaan zitten: 11 maanden
    Knie lopen: 13 maanden
    Los lopen: 16 maanden

Zoontje is niet hypermobiel, maar ongeveer even snel als jouw dochtertje, hij kon alleen al wel staan. Kruipen deed hij pas 'laat' omdat hij met tijgeren sneller vooruit kwam, dus daarvoor koos.
    Vanaf een maand of 10 ging alles kruipend.

Share This Page