Hallo, Mijn zoontje is eind februari 5 maanden en krijgt momenteel 4 voedingen en een half potje olvarit. Helaas slaapt hij nu niet altijd door meer dus meer voeding nodig. Ik heb het voedingsplan van Nutricia aangehouden voor baby's van 4 maanden, maar ben hier niet echt enthousiast over. Ik wil de kleine man nu ook bambix pap gaan geven. Dus dan 4 flessen op een dag, bambix en een half potje olvarit. Hoe kan ik dit het beste indelen? Kan iemand me hiermee helpen
Je zou van de eerste fles een papfles kunnen maken. Maar met 5 maanden is een nachtvoeding niet abnormaal. Ik zou gewoon 's nachts een (klein) flesje geven.
De Bambix granenpap is pas vanaf 6 maanden. De rijstebloem mag vanaf 4 maanden. Weet niet welke je bedoelt? Veel doen geloof ik rijstebloem dan in de laatste fles, hopende dat baby langer doorslaapt. Met wisselend resultaat lees ik altijd, haha. Je kan natuurlijk ook meer groente en fruit geven. En evt. vers. In de potjes zit meer water, dat vult wat minder dan lekker zelfgemaakt.
je kan ook gewoon een extra flesje geven... en niet doorslapen betekent niet per definitie dat ze meer eten nodig hebben hoor
Geef je hem een half potje maar zou hij best meer willen? Dan kun je hem een heel potje aanbieden, Waarschijnlijk schuift zijn laatste fles dan iets naar achteren met kans dat hij het de hele nacht redt. Of je doet rijstebloem in zijn laatste fles, maar dat helpt inderdaad niet altijd.
Ik zou t in de eerste fles (1) doen, dat wordt dan het ontbijt (nu rijstebloem, straks granenpap of brood). Dan later op de ochtend weer een fles (2) + fruit. In de middag weer een fles (3) S avonds groente en voor het naar bed gaan weer een fles (4)